Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 02.06.2008

Partyzantka w wyszukiwarkach… – Google ma sposób na nieuczciwych klikaczy

Walka konkurencyjna bywa mniej lub bardziej uczciwa, zawsze jest jednak zawzięta. Znaleźli się tacy, którzy przeciwko reklamodawcom próbują wykorzystać sposób finansowania kampanii AdWords: chodzi o klikanie w link konkurenta tak często, by szybko wyczerpać założony przez niego budżet. Taki internetowy sabotaż można wykonywać poprzez:
– kliknięcia ręczne – wygląda to tak, iż jakaś konkretna osoba poświęca czas na to, by „wyklikać” Państwa budżet inwestowany w linki (lub zwiększyć przychody właścicieli witryn);
– kliknięcia automatyczne – generowane przez roboty, oszukańcze oprogramowanie.

 

Walka z nieodpowiednimi klikami

 

Pytanie brzmi: czy czyjeś działania nakierowane na wyczerpania potencjału linku mogą istotnie wpłynąć na efektywność kampanii? Możemy otwarcie mówić o zagrożeniu, ponieważ potrafimy mu przeciwdziałać: Google wypracowało mechanizmy ochronne przeciwko nieuczciwym działaniom „klikaczy”. Przede wszystkim, oryginalne i zastrzeżone oprogramowanie korporacji pozwala na ocenę tego, jakie kliknięcia są niskie jakości, czyli generowane sztucznie. Ochrona polega na automatycznej identyfikacji przez zafałszowanych kliknięć – po ich odfiltrowania można być pewnym, że nie zastaną zarejestrowane w raportach AdWords oraz że nie obciążą konta reklamodawcy. Gdyby tak się stało, budżet kampanii zostaje zwiększony o sumę, którą wyklikali nieuczciwi użytkownicy  lub oszukańcze roboty.

Narzędzia Google w walce ze „złodziejami klików” buszującymi w wyszukiwarkach to przede wszystkim:
– techniki wykrywania i filtrowania: każde kliknięcie reklam AdWords jest sprawdzane m.in. pod kątem adresu IP, godziny kliknięcia, zduplikowania kliknięć. Po analizie eliminuje się podejrzane kliknięcia (na przykład wielokrotne kliknięcia z jednego adresu IP)
– zaawansowane techniki monitorowania: nowatorskie i ściśle tajne. Jedyne, co można zdradzić, to że są nieustannie rozwijane i skuteczne:-)
– praca zespołu Google: każde konto AdWords jest pieczołowicie chronione przez pracownika Google, który zajmuje się danymi dostarczonymi przez analizatory i dba o to, by nieparwidłowe kliknięcia nie obciążały reklamodawcy.

Kogo nie stać na konkurowanie jakością, chwyta się hakerskich metod. Reklamodawcy korzystający z linków nie muszą: efektywność ich kampanii nie jest zagrożona. W końcu: od czego są specjaliści AdWords, jeśli nie od dbania o przebojowość kampanii.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:55 min 16.06.2008 Wybór słowa kluczowego nie wystarczy - warto nieco wczuć się w rolę internauty i spróbować odgadnąć, co pomyśli na temat przygotowywanej kampanii. Na szczęście przedsiębiorca nie musi robić tego sam. Pomoże mu w tym narzędzie prognozowania odwiedzin. Jest ono dostępne dla każdego reklamodawcy w kampanii AdWords. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, aby zyskać mnóstwo cennych informacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:20 min 30.06.2008 Nuda to najgorsze, co może przydarzyć się reklamie w Internecie. Aby zachęcać, pobudzać do działania, zachwycać i przynosić określony skutek, musi być atrakcyjna. A to możliwe jest tylko, jeśli stale ją udoskonalamy. Użytkownicy Sieci okazują się coraz bardziej wybredni: wiedzą czego chcą, a co im nie służy. Potrzeba jest zatem ciągła optymalizacja kampanii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:10 min 27.05.2008   Nie da się nie zauważyć – kampanie AdWords to naprawdę dobry sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Należy jednak robić to z głową, by nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Reklamy graficzne, animowane, wideo, lokalne, a może na telefon komórkowy? Który format wybrać i czym się kierować przy podjęciu decyzji? I właśnie o tym, jakie możliwości daje nam AdWords, będzie nasz artykuł. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700