Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 02.06.2008

Partyzantka w wyszukiwarkach… – Google ma sposób na nieuczciwych klikaczy

Walka konkurencyjna bywa mniej lub bardziej uczciwa, zawsze jest jednak zawzięta. Znaleźli się tacy, którzy przeciwko reklamodawcom próbują wykorzystać sposób finansowania kampanii AdWords: chodzi o klikanie w link konkurenta tak często, by szybko wyczerpać założony przez niego budżet. Taki internetowy sabotaż można wykonywać poprzez:
– kliknięcia ręczne – wygląda to tak, iż jakaś konkretna osoba poświęca czas na to, by „wyklikać” Państwa budżet inwestowany w linki (lub zwiększyć przychody właścicieli witryn);
– kliknięcia automatyczne – generowane przez roboty, oszukańcze oprogramowanie.

 

Walka z nieodpowiednimi klikami

 

Pytanie brzmi: czy czyjeś działania nakierowane na wyczerpania potencjału linku mogą istotnie wpłynąć na efektywność kampanii? Możemy otwarcie mówić o zagrożeniu, ponieważ potrafimy mu przeciwdziałać: Google wypracowało mechanizmy ochronne przeciwko nieuczciwym działaniom „klikaczy”. Przede wszystkim, oryginalne i zastrzeżone oprogramowanie korporacji pozwala na ocenę tego, jakie kliknięcia są niskie jakości, czyli generowane sztucznie. Ochrona polega na automatycznej identyfikacji przez zafałszowanych kliknięć – po ich odfiltrowania można być pewnym, że nie zastaną zarejestrowane w raportach AdWords oraz że nie obciążą konta reklamodawcy. Gdyby tak się stało, budżet kampanii zostaje zwiększony o sumę, którą wyklikali nieuczciwi użytkownicy  lub oszukańcze roboty.

Narzędzia Google w walce ze „złodziejami klików” buszującymi w wyszukiwarkach to przede wszystkim:
– techniki wykrywania i filtrowania: każde kliknięcie reklam AdWords jest sprawdzane m.in. pod kątem adresu IP, godziny kliknięcia, zduplikowania kliknięć. Po analizie eliminuje się podejrzane kliknięcia (na przykład wielokrotne kliknięcia z jednego adresu IP)
– zaawansowane techniki monitorowania: nowatorskie i ściśle tajne. Jedyne, co można zdradzić, to że są nieustannie rozwijane i skuteczne:-)
– praca zespołu Google: każde konto AdWords jest pieczołowicie chronione przez pracownika Google, który zajmuje się danymi dostarczonymi przez analizatory i dba o to, by nieparwidłowe kliknięcia nie obciążały reklamodawcy.

Kogo nie stać na konkurowanie jakością, chwyta się hakerskich metod. Reklamodawcy korzystający z linków nie muszą: efektywność ich kampanii nie jest zagrożona. W końcu: od czego są specjaliści AdWords, jeśli nie od dbania o przebojowość kampanii.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:55 min 16.06.2008 Wybór słowa kluczowego nie wystarczy - warto nieco wczuć się w rolę internauty i spróbować odgadnąć, co pomyśli na temat przygotowywanej kampanii. Na szczęście przedsiębiorca nie musi robić tego sam. Pomoże mu w tym narzędzie prognozowania odwiedzin. Jest ono dostępne dla każdego reklamodawcy w kampanii AdWords. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, aby zyskać mnóstwo cennych informacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:20 min 30.06.2008 Nuda to najgorsze, co może przydarzyć się reklamie w Internecie. Aby zachęcać, pobudzać do działania, zachwycać i przynosić określony skutek, musi być atrakcyjna. A to możliwe jest tylko, jeśli stale ją udoskonalamy. Użytkownicy Sieci okazują się coraz bardziej wybredni: wiedzą czego chcą, a co im nie służy. Potrzeba jest zatem ciągła optymalizacja kampanii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 02:10 min 27.05.2008   Nie da się nie zauważyć – kampanie AdWords to naprawdę dobry sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Należy jednak robić to z głową, by nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Reklamy graficzne, animowane, wideo, lokalne, a może na telefon komórkowy? Który format wybrać i czym się kierować przy podjęciu decyzji? I właśnie o tym, jakie możliwości daje nam AdWords, będzie nasz artykuł. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700