Korzystając jednocześnie SEO i PPC znacznie zwiększamy liczbę kliknięć, ale co ważniejsze wzrasta również konwersja, nawet o kilkadziesiąt procent.
Nasuwa się pytanie: ale jak to działa? Jeżeli widoczność reklamy jest podwójna, zwiększa się również prawdopodobieństwo kliknięcia w nią. Jest jednak jeszcze inny powód- dwa wyniki wyszukiwania prowadzące do tej samej strony internetowej powodują wśród internautów wrażenie, iż to właśnie ten wynik jest dla niego najwłaściwszy, a reklamująca się w ten sposób firma najprawdopodobniej jest liderem tego rynku. Dzięki takim właśnie działaniom wzbudzamy również większe zaufanie do marki, a to natomiast powoduje, że użytkownicy chętniej dokonują konwersji.
Przekonani do synergii tych działań? To zahaczmy teraz o media społecznościowe. Nie lubię facebooka, to portal dla młodzieży, tam nie ma mojego potencjalnego klienta! Gdzieś już to słyszeliście? To znów niesłuszne myślenie!
Przede wszystkim użytkownicy portali są aktywniejsi w sieci (również zakupowo) niż zwykły internauta, chętnie uczestniczą w konkursach czy biorą aktywny udział w dyskusjach. Prowadzenie firmowego funpag’u umożliwia bezpośredni kontakt ze swoimi fanami, co można wykorzystać do indywidualnego podejścia do ich problemów. Takie zachowanie bowiem sprawia, że klienci czują się doceniani. Długofalowe działania prowadzone na portalach społecznościowych budują pozytywny wizerunek firmy. Firma staje się bliższa społeczności, bardziej znajoma, rozpoznawalna. W ten właśnie sposób zdobywamy ich zaufanie, a tym samym powodujemy, że stają się bardziej skłonni skorzystać z naszych produktów czy usług.
Chciałabym zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną rzecz, która moim zdaniem jest zbyt często niedoceniana – analiza ruchu na stronie. Jest to bardzo użyteczne narzędzie do badania skuteczności poszczególnych działań reklamowych w sieci. Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości informacji można określić, które reklamy są najskuteczniejsze, inaczej mówiąc, z których reklam jest zdobywamy najbardziej konwertywny ruch na stronie. Dzięki takiej analizie można określić między innymi na jakim obszarze geograficznym klienci najlepiej reagują na reklamę, w jakich godzinach czy dniach tygodnia, jak poruszali się po witrynie, które podstrony najczęściej odwiedzali czy ile spędzali na nich czasu. Oczywiście dane te należy odpowiednio zinterpretować. Trafne wnioski pozwalają na odpowiednie zmiany i skuteczną optymalizację prowadzonych kampanii reklamowych. Dzięki temu możemy uzyskać odpowiedź czy nasza kampania marketingowa funkcjonuje w sposób, na jakim na zależy oraz na bieżąco dostosowywać ją do oczekiwań naszych klientów.
I jeszcze jedno najistotniejsze pytanie: gdzie to wszystko znaleźć? Z tego miejsca zapraszam serdecznie do lektury dotyczącej naszej usługi Pakiety SEM.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: