In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Do dnia dzisiejszego Google nie potrafi czytać zawartości tekstowych umieszczonych w większości animacji Flash. Ubolewa nad tym wielu webmasterów, którzy właśnie w tej technologii się specjalizują. Jest to również spory problem z punktu widzenia pozycjonowania.
Z pomocą przyszli im programiści języka JavaScript, którzy stworzyli klasę obsługi animacji Flash. Stworzyli pakiet oprogramowania, który umożliwia przedstawienie wyszukiwarkom i przeglądarkom tekstowym zawartości animacji.
SWFObject
SWFObject jest małym programem obiektowym. Do jego uruchomienia nie potrzeba jednak znajomości tego języka programowania, wystarczy tylko zawierająca kilka linii kodu funkcja ładująca. Sposób postępowania wygląda następująco:
W sekcji head umieszczamy linię kodu: <script type=”text/javascript” src=”swfobject.js”></script> odpowiedzialna jest ona za pobranie do pamięci przeglądarki kodu oprogramowania. Należy pamiętać, że programy napisane w JavaScript wykonywane są lokalnie, przez przeglądarkę, a nie serwer.
W miejscu, w którym ma znajdować się animacja Flash umieszczamy następujący kod (wartości zmienne oznaczę tutaj dla ułatwienia kolorem):
<div id=”flashcontent„> This text is replaced by the Flash movie. </div>
<script type=”text/javascript”> var so = new SWFObject(„movie.swf„, „mymovie„, „400„, „200„, „8„, „#336699„); so.write(„flashcontent„); </script>
Kolorem czerwonym oznaczyłem nazwę obiektu, który uruchomimy do obsługi animacji. Jeśli na stronie ma znaleźć się wiele animacji każda z nich musi być obsługiwana innym obiektem (wpisujemy inne ciągi znaków, inne dla każdego zestawu).
Kolorem brązowym oznaczyłem parametry animacji. W kolejności: nazwa pliku, ID animacji (jeśli nie jest to animacja, która pobiera streamingowane dane może to być dowolny ciąg znaków), szerokość, wysokość, wersja Flasha i kolor tła animacji.
Żółtym kolorem oznaczyłem nazwę DIV-a, który zostanie zastąpiony animacją Flash. Zamiast tego bloku na ekranie przeglądarki pojawi się w pełni działająca animacja. W tym bloku natomiast możemy umieścić czytelną dla robotów wersję treści zawartej w animacji. Tekst i obrazki umieszczone w nim nie będą wyświetlone na ekranie, jeżeli przeglądarka obsługuje JavaScript. Jeśli natomiast strona wczytana jest do przeglądarki tekstowej instrukcje skryptu Java zostają pominięte, a tekst znajdujący się w DIV-ie staje się widoczny.
Podsumowanie
Dzięki temu można w prosty sposób tworzyć stronę we Flashu, którego treść zawarta w DIV-ie zostanie bez problemu przeczytana przez roboty wyszukiwarek internetowych. Ułatwia to znacznie pozycjonowanie serwisu, który po użyciu tego skryptu przestanie być dla Google’a czystą stroną bez treści.
Czy przyszłość internetu leży w super-inteligentnych maszynach, które (dzięki wykorzystaniu maszynowego uczenia się) będą perfekcyjnie odpowiadać na wszelkie nasze zapytania - i potrzeby? Czy znany nam sposób komunikacji z komputerem zmieni się z fizycznego wpisywania zapytań na komunikację głosową? Web 3.0 nie jest jeszcze dokładnie zdefiniowany, ale możliwości są gigantyczne... i czasami straszne!Czytaj więcej
Najważniejszym elementem skutecznego marketingu w wyszukiwarkach jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musimy wczuć się w internautę poszukującego w sieci informacji czy usług, które oferujemy za pośrednictwem naszej strony. Nie jest to wbrew pozorom takie proste. Bogate doświadczenie i wiedza zdobyte na przestrzeni lat przez Sunrise System, pozwalają nam jednak przewidzieć, jakie słowa kluczowe okażą się dla Państwa potrzeb najskuteczniejsze. W niniejszym artykule pokrótce przybliżamy to zagadnienie.Czytaj więcej
Czy algorytm Google może wyglądać właśnie tak? Spekulacje ekspertów SEO dotyczących elementów składowych algorytmu/algorytmów Google są niezwykle liczne. Tylko pytanie brzmi: ile w nich prawdy? W przypadku tej "symulacji" wydaje się, że autor mógł przybliżyć się nieco rozgryzienia algorytmu. Oczywiście, nie jest to sprawdzona formuła na skuteczne pozycjonowanie, a jedynie jedna z wielu teorii.Czytaj więcej
Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania?Czytaj więcej