Jaki jest wpływ tych największych portali społecznościowych na naturalne wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie? Okazuje się, że być może większy niż może się wydawać, szczególnie jeśli chodzi o serwis Google+.
W sierpniu przeprowadzona została interesująca analiza zależności pomiędzy pozycjami osiąganymi przez stronę internetową, a opcją Google +1. Jak zdają się pokazywać statystyki, linki i posty w Google+ mogą mieć zaskakująco duży wpływ na to, jak strona jest oceniana i jakie miejsca zajmuje na liście organicznych wyników wyszukiwania. Co jest tego powodem?
Pierwszym z nich może być niemal natychmiastowe indeksowanie nowo publikowanych treści przez roboty sieciowe. Co więcej, materiały umieszczane w Google+ są w swojej formie mocno zbliżone do wpisu blogowego, co dla wyszukiwarki ma niezwykle istotne znaczenie – w końcu jest oparta o powiązania semantyczne.
Oczywiście ilość linków z +1 nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję strony internetowej, jednakże fakty zdają się potwierdzać, iż portal społecznościowy stworzony przez Google ma istotne znaczenie w budowaniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.
Wydaje się, że niezależnie od siły oddziaływania Google +1 na pozycjonowanie, warto stworzyć profil i aktywnie go promować, zyskując w ten sposób cenne linki do naszej strony internetowej. A najlepiej powierzyć stworzenie i prowadzenie swojego profilu specjalistom Agencji SEO/SEM od marketingu internetowego, którzy doskonale znają najlepsze sposoby tworzenia wpisów efektywnych z punktu widzenia pozycjonowania i interesujących dla naszych odbiorców.
Źródło: The Moz Blog
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: