Polecane fragmenty wiadomości (ang. featured snippets) można zauważyć bezpośrednio pod polem do wyszukiwania haseł już od wielu lat. Pozwalają one użytkownikom łatwiej znaleźć pożądane informacje, a samym stronom internetowym właściwie rozreklamować swoje produkty, czy też usługi.
Niedawno Google poszerzyło polecane fragmenty o opisy z filmów na YouTube. Oznacza to, że wyszukując dowolne hasło, wyszukiwarka może pokazać powiązane wideo wraz z tekstem bezpośrednio z opisu, który został zamieszczony na YouTube. To właśnie twórca filmu tworzy treść, która zostanie pod nim umieszczona. Jeżeli wyjaśni ona dokładnie co przekazujemy w wideo, algorytmy mogą oznaczyć ją jako wartościową. Tym samym może one zostać użyta w wyszukiwarce Google. Fragment pojawi się bezpośrednio pod polem do wpisania hasła, co zachęci użytkowników do kliknięcia właśnie w promowany link.
Warto zauważyć, że większa widoczność filmów z platformy YouTube występowała wcześniej w polecanych fragmentach, lecz w postaci transkrypcji z wideo. Jednak znacznie ograniczało to twórcy kontrolowanie, jakie treści mogą zobaczyć użytkownicy w Google.
Zanim film zostanie wgrany do YouTube, każdy użytkownik ma możliwość ustawienia opisu. Często można spotkać się z krótkim przedstawieniem się oraz podziękowaniami za obejrzenie wideo. Jednak taka treść nie zostanie uznana przez Google za wartościową, dlatego należy włożyć w nią trochę więcej pracy.
Przede wszystkim opis powinien, zgodnie ze swoją nazwą, opisywać co można zobaczyć w filmiku. Warto również opisać intencje kryjące się za jego stworzeniem, a także jakie korzyści mogą odnieść sami odbiorcy dzięki zobaczeniu wideo. Użytkownicy wyszukiwarki Google poszukując informacji, wpisują konkretne hasła, dlatego poprawnie przygotowany opis powinien również je uwzględniać. Jednak należy zadbać, aby zostały one wykorzystane naturalnie, tzn. powinny się wpasować w całą treść przekazu.
Zalety tej funkcji dotyczą przede wszystkim zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce. Należy pamiętać, że algorytmy Google współpracują z tymi działającymi w YouTube. Nawet najlepiej przygotowany opis nie będzie miał znaczenia, jeżeli samo wideo nie jest w swojej kategorii często oglądane.
Niezależnie od tematyki naszego filmu, umieszczając go na YouTube chcemy, aby spotkał się on z zainteresowaniem jak największej liczby odbiorców. Dlatego warto oprócz treści ukazanej w wideo, w samym opisie zawrzeć najważniejsze, powiązane informacje, a także kluczowe hasła. Jeżeli zostaną one dopasowane do potencjalnych zapytań odbiorców, istnieje większa szansa, że wyszukiwarka Google wyświetli nasz film w polecanym fragmencie.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: