Ikona 03:45 min Ikona Sunrise System 31.08.2017

To oceny, zawierające zawsze  liczbę gwiazdek (od 1 do 5) przyznanych przez użytkownika, oraz opcjonalnie  kilka słów komentarza – opinii użytkownika o danym miejscu

 

Skąd pochodzą opinie na Mapach Google?

 

Zostawiają je zalogowani użytkownicy Google, ale nie tylko. Do części wizytówek Google może dodać opinie z innych witryn, na których można ocenić miejsce lub firmę. W rezultacie np. średnia ocena naszej firmy może się różnić niż suma ocen zostawionych bezpośrednio na Mapach Google.

 

Jak czytać i odpowiadać na opinie?

 

Przede wszystkim nasz wpis musi być zweryfikowany i dostępny na naszym koncie Google. Po zalogowaniu do Google Moja Firma znajdziemy specjalne pole, w którym dostępne są wszystkie opinie o naszej firmie. W tym miejscu możemy też na nie odpowiedzieć – co warto robić nie tylko w przypadku opinii negatywnych.

 

Odpowiadając na opinie, szczególnie te negatywne, pamiętaj:
  • nie bądź nieuprzejmy – nawet jeśli ten użytkownik nie ma racji, Twoją odpowiedź przeczytają pozostali użytkownicy, obecni lub potencjalni Klienci, których możesz zrazić do skorzystania ze swojej oferty;
  • pisz krótko – nie ma sensu wchodzi w zawiłości regulaminu, czy też szczegóły danej sytuacji: użytkownicy oczekują krótkiej, konkretnej informacji;
  • nie reklamuj się – opinię zwykle zostawiają już Twoi obecni Klienci, więc krótkie podziękowanie lub zachęcenie do kolejnych wizyt w sklepie/lokalu w zupełności wystarczy.

 

Pamiętaj też, że negatywne opinie nie zawsze wypływają ze złośliwości użytkowników. Czasami warto ich posłuchać i być może zmienić jakiś element w swojej firmie, aby w przyszłości niezadowolonych użytkowników było mniej.

 

Może drobny rabat lub bezpośredni kontakt z niezadowolonym użytkownikiem zatrze złe wrażenie i kto wie, czy negatywna opinia nie zmieni się w pozytywną.

 

Jak dodawać opinie na Mapach Google?

 

To bardzo proste. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google, a następnie wyszukać firmę, której chcemy wystawić opinię. Po kliknięciu w „Napisz opinię” pojawi się okienko, w którym wybieramy liczbę gwiazdek, które chcemy przyznać, oraz dodajemy kilka słów swojego komentarza. Możemy również dodać kilka zdjęć danego miejsca, jeśli takimi dysponujemy.

Pamiętaj, że nie jesteś anonimowy! Inni użytkownicy będą mogli zobaczyć nie tylko Twoją opinię, ale także nazwę konta Google oraz inne zdjęcia i opinie jakie dodałeś do Map Google.

 

Podstawowe zasady dotyczące zamieszczania opinii na Mapach Google

 

W dosyć szczegółowym artykule Google wyjaśnia jakie opinie nie powinny pojawiać się na Mapach Google:
  • reklamy,
  • spam,
  • opinie zawierające e-maile, numery telefonów i adresy URL,
  • nie na temat,
  • niekulturalne, wulgarne,
  • konflikt interesów,
  • zawierające nielegalne treści lub treści chronione prawem autorskim,
  • z materiałami pornograficznymi,
  • opublikowane przez osoby podszywające się pod kogoś innego,
  • zawierające dane poufne (również informacje osobowe),
  • szerzące nienawiść.
Takie opinie można zgłosić do Google i powinny zostać usunięte z Map Google.

 

Podsumowanie

 

Opinie na Mapach Google są niezwykle ważne: użytkownicy coraz większą wagę przywiązują właśnie do oceny firmy. W ramach promocji swojej działalności koniecznie trzeba uwzględnić również ten element, aktywnie zachęcając swoich Klientów do oceny naszej firmy.

 

Pozycjonowanie także może skorzystać na dobrze zoptymalizowanej wizytówce, która ma dodatkowo dużo pozytywnych opinii. Niewykluczone, że przy ustalaniu rankingu na Mapach algorytmy Google biorą pod uwagę także oceny pochodzące od użytkowników. Oczywiście, jak zwykle w pozycjonowaniu, Google niczego nie potwierdza i niczemu nie zaprzecza.

 

A jak zdobywać pozytywne opinie? O tym w kolejnej części poradnika Sunrise System.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:20 min 06.09.2017 Każda firma chce być dobrze oceniana przez swoich Klientów. To jednak Ci niezadowoleni mają zwykle większą motywację, żeby wystawić nam niepochlebną opinię - zarówno wśród swoich znajomych, jak i w Internecie. Jak w takim razie zdobywać te pozytywne opinie? Nie musi to być wcale takie trudne. Wymaga oczywiście trochę wysiłku, ale rezultat powinien się opłacić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:35 min 13.09.2017 Otwierasz wkrótce nowy biznes? Masz już gotową stronę internetową. Wiesz, kiedy nastąpi WIELKI DZIEŃ. Plakaty wiszą w okolicy od tygodnia, ale czy możesz zrobić coś jeszcze? Do tej pory dodawanie wizytówek na Mapach Google dla firm, które są w trakcie powstawania nie było możliwe. Przez usługę Google Moja Firma wciąż tego nie zrobisz. Jak dodać taki wpis? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 29.08.2017 Kolejne nowe funkcje w usłudze Google Moja Firma w ostatnim czasie wyrastają niczym grzyby po deszczu. Od kilku dni możemy (na razie tylko na urządzeniach mobilnych), obserwować w wizytówkach funkcję, jaką są Pytania i Odpowiedzi. Co tym razem przygotowała dla nas firma Google oraz co Q&A oznaczają dla lokalnych biznesów? Niosą ze sobą szansę na dodatkową promocję czy raczej niepotrzebną komplikację w wizytówkach? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700