Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:45 min Ikona Sunrise System 31.08.2017

To oceny, zawierające zawsze  liczbę gwiazdek (od 1 do 5) przyznanych przez użytkownika, oraz opcjonalnie  kilka słów komentarza – opinii użytkownika o danym miejscu

 

Skąd pochodzą opinie na Mapach Google?

 

Zostawiają je zalogowani użytkownicy Google, ale nie tylko. Do części wizytówek Google może dodać opinie z innych witryn, na których można ocenić miejsce lub firmę. W rezultacie np. średnia ocena naszej firmy może się różnić niż suma ocen zostawionych bezpośrednio na Mapach Google.

 

Jak czytać i odpowiadać na opinie?

 

Przede wszystkim nasz wpis musi być zweryfikowany i dostępny na naszym koncie Google. Po zalogowaniu do Google Moja Firma znajdziemy specjalne pole, w którym dostępne są wszystkie opinie o naszej firmie. W tym miejscu możemy też na nie odpowiedzieć – co warto robić nie tylko w przypadku opinii negatywnych.

 

Odpowiadając na opinie, szczególnie te negatywne, pamiętaj:
  • nie bądź nieuprzejmy – nawet jeśli ten użytkownik nie ma racji, Twoją odpowiedź przeczytają pozostali użytkownicy, obecni lub potencjalni Klienci, których możesz zrazić do skorzystania ze swojej oferty;
  • pisz krótko – nie ma sensu wchodzi w zawiłości regulaminu, czy też szczegóły danej sytuacji: użytkownicy oczekują krótkiej, konkretnej informacji;
  • nie reklamuj się – opinię zwykle zostawiają już Twoi obecni Klienci, więc krótkie podziękowanie lub zachęcenie do kolejnych wizyt w sklepie/lokalu w zupełności wystarczy.

 

Pamiętaj też, że negatywne opinie nie zawsze wypływają ze złośliwości użytkowników. Czasami warto ich posłuchać i być może zmienić jakiś element w swojej firmie, aby w przyszłości niezadowolonych użytkowników było mniej.

 

Może drobny rabat lub bezpośredni kontakt z niezadowolonym użytkownikiem zatrze złe wrażenie i kto wie, czy negatywna opinia nie zmieni się w pozytywną.

 

Jak dodawać opinie na Mapach Google?

 

To bardzo proste. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google, a następnie wyszukać firmę, której chcemy wystawić opinię. Po kliknięciu w „Napisz opinię” pojawi się okienko, w którym wybieramy liczbę gwiazdek, które chcemy przyznać, oraz dodajemy kilka słów swojego komentarza. Możemy również dodać kilka zdjęć danego miejsca, jeśli takimi dysponujemy.

Pamiętaj, że nie jesteś anonimowy! Inni użytkownicy będą mogli zobaczyć nie tylko Twoją opinię, ale także nazwę konta Google oraz inne zdjęcia i opinie jakie dodałeś do Map Google.

 

Podstawowe zasady dotyczące zamieszczania opinii na Mapach Google

 

W dosyć szczegółowym artykule Google wyjaśnia jakie opinie nie powinny pojawiać się na Mapach Google:
  • reklamy,
  • spam,
  • opinie zawierające e-maile, numery telefonów i adresy URL,
  • nie na temat,
  • niekulturalne, wulgarne,
  • konflikt interesów,
  • zawierające nielegalne treści lub treści chronione prawem autorskim,
  • z materiałami pornograficznymi,
  • opublikowane przez osoby podszywające się pod kogoś innego,
  • zawierające dane poufne (również informacje osobowe),
  • szerzące nienawiść.
Takie opinie można zgłosić do Google i powinny zostać usunięte z Map Google.

 

Podsumowanie

 

Opinie na Mapach Google są niezwykle ważne: użytkownicy coraz większą wagę przywiązują właśnie do oceny firmy. W ramach promocji swojej działalności koniecznie trzeba uwzględnić również ten element, aktywnie zachęcając swoich Klientów do oceny naszej firmy.

 

Pozycjonowanie także może skorzystać na dobrze zoptymalizowanej wizytówce, która ma dodatkowo dużo pozytywnych opinii. Niewykluczone, że przy ustalaniu rankingu na Mapach algorytmy Google biorą pod uwagę także oceny pochodzące od użytkowników. Oczywiście, jak zwykle w pozycjonowaniu, Google niczego nie potwierdza i niczemu nie zaprzecza.

 

A jak zdobywać pozytywne opinie? O tym w kolejnej części poradnika Sunrise System.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:20 min 06.09.2017 Każda firma chce być dobrze oceniana przez swoich Klientów. To jednak Ci niezadowoleni mają zwykle większą motywację, żeby wystawić nam niepochlebną opinię - zarówno wśród swoich znajomych, jak i w Internecie. Jak w takim razie zdobywać te pozytywne opinie? Nie musi to być wcale takie trudne. Wymaga oczywiście trochę wysiłku, ale rezultat powinien się opłacić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:35 min 13.09.2017 Otwierasz wkrótce nowy biznes? Masz już gotową stronę internetową. Wiesz, kiedy nastąpi WIELKI DZIEŃ. Plakaty wiszą w okolicy od tygodnia, ale czy możesz zrobić coś jeszcze? Do tej pory dodawanie wizytówek na Mapach Google dla firm, które są w trakcie powstawania nie było możliwe. Przez usługę Google Moja Firma wciąż tego nie zrobisz. Jak dodać taki wpis? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:40 min 29.08.2017 Kolejne nowe funkcje w usłudze Google Moja Firma w ostatnim czasie wyrastają niczym grzyby po deszczu. Od kilku dni możemy (na razie tylko na urządzeniach mobilnych), obserwować w wizytówkach funkcję, jaką są Pytania i Odpowiedzi. Co tym razem przygotowała dla nas firma Google oraz co Q&A oznaczają dla lokalnych biznesów? Niosą ze sobą szansę na dodatkową promocję czy raczej niepotrzebną komplikację w wizytówkach? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700