Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:20 min Ikona Sunrise System 06.09.2017

1. Zweryfikuj wpis na Mapach Google

Niby oczywiste, jednak (o dziwo) wciąż wiele firm nie wykonuje tego prostego kroku. A bez weryfikacji nie mamy zupełnie kontroli nad swoją wizytówką, ale nie możemy również reagować i odpowiadać na opinie – zarówno te pozytywne jak i negatywne – zostawiane przez użytkowników.

 

2. Informuj Klientów o możliwości wystawienia opinii

Zostaw taką informację nie tylko na stronie internetowej, ale dodaj ją także po sfinalizowaniu transakcji, do mailingu – i nie zapominaj o świecie rzeczywistym (tym „offline”). Połóż na ladzie swojego sklepu informację o obecności na Mapach, dodaj naklejkę na drzwiach i w rozmowach z Klientem wspomnij o możliwości wystawienia opinii.

 

3. Stwórz link ułatwiający dodanie opinii o firmie

Google daje możliwość stworzenia specjalnego odnośnika, który poprowadzi użytkowników od razu do momentu wystawienia opinii. To zadziwiające jak mało firm korzysta z tej możliwości! A przecież nie od dziś wiadomo, że użytkownicy są… leniwi! Jeśli czegoś nie podamy na tacy, nasze szanse na osiągnięcie swojego celu dramatycznie maleją.

 

4. Celuj w zadowolonego Klienta

Nie oszukujmy się – każda firma ma przynajmniej kilku niezadowolonych Klientów. Jednocześnie tych kilku niezadowolonych ma największą motywację, żeby wystawić negatywną opinię na Mapach Google. W rezultacie nawet najlepsza firma może mieć zepsutą opinię w wizytówce.

Dlatego warto zachęcać tych zadowolonych Klientów, którzy właśnie otrzymali swój wymarzony aparat fotograficzny w promocyjnej cenie lub skorzystali z naszych usług fryzjerskich, do zostawienia opinii. Oni potrzebują znacznie więcej zachęty aby kliknąć w 5 gwiazdek, ale jest ich również znacznie więcej. Jeśli nie skupimy swoich wysiłków właśnie na nich, to ta garstka niezadowolonych będzie, niestety, najbardziej reprezentatywną na Mapach Google.

 

5. Odpowiadaj na opinie – zadowolonych i (przede wszystkim) niezadowolonych Klientów

Dodając odpowiedź na opinię na Mapach Google pokazujemy, że zależy nam na naszych Klientach. Użytkownicy to doceniają! Mamy jednocześnie szansę na odpowiedź na zastrzeżenia tych Klientów, którzy są niezadowoleni – dając sygnał pozostałym użytkownikom, że był to jedynie wypadek przy pracy lub zwykłe nieporozumienie.

 

Co więcej, dobra odpowiedź i odpowiednia reakcja firmy na zastrzeżenia Klienta (np. przyznanie drobnego rabatu na kolejne zakupy) może skutkować zmianą oceny na lepszą! Co jest podwójnym sukcesem firmy.

 

Podsumowanie

 

Aktywnie zachęcając użytkowników, przede wszystkim zadowolonych, do zostawiania opinii na Mapach Google może przynieść naprawdę znakomite efekty. Tym bardziej, że wciąż stosunkowo niewiele firm wystarczająco dobrze dba o oceny wystawiane w Google. A ich znaczenie wciąż rośnie – a być może mają również znaczenie w pozycjonowaniu samej wizytówki w wynikach na Mapach.Niezależnie jednak od tego czy pozycjonowanie skorzysta na pozytywnych opiniach czy nie, nadszarpnięte zaufanie użytkowników do firmy bardzo trudno jest odzyskać.

 

Działaj więc proaktywnie – już teraz wprowadź kilka drobnych zmian, dbając o swój wizerunek w Sieci, w szczególności na Mapach Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:35 min 13.09.2017 Otwierasz wkrótce nowy biznes? Masz już gotową stronę internetową. Wiesz, kiedy nastąpi WIELKI DZIEŃ. Plakaty wiszą w okolicy od tygodnia, ale czy możesz zrobić coś jeszcze? Do tej pory dodawanie wizytówek na Mapach Google dla firm, które są w trakcie powstawania nie było możliwe. Przez usługę Google Moja Firma wciąż tego nie zrobisz. Jak dodać taki wpis? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:05 min 26.10.2017 Dane firmy wprowadzone do wizytówki na Mapach Google mogą edytować oczywiście użytkownicy mający do niej dostęp jako właściciele czy menedżerzy. Co istotne, modyfikacje sugerować mogą także zalogowani użytkownicy Map Google. Oczywiście w większym bądź mniejszym stopniu takie zmiany sprawdzane są przez system lub innych użytkowników usługi. Czy o edycji zaproponowanej przez użytkownika Map Google zostaniesz jednak w jakiś sposób poinformowany? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:45 min 31.08.2017 Właściwie wszyscy je widzimy i, jak pokazują badania, mocno się nimi sugerujemy. Ale co to tak naprawdę są opinie na Mapach Google? Z czego się składają, skąd pochodzą (bo nie tylko od użytkowników Google)? A przede wszystkim: jak odpowiadać na opinie? I nie chodzi tylko o reakcję na opinie negatywne, ale również pozytywne! Każdy użytkownik zasługuje na Twoją reakcję i odpowiedź. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700