Zostaw taką informację nie tylko na stronie internetowej, ale dodaj ją także po sfinalizowaniu transakcji, do mailingu – i nie zapominaj o świecie rzeczywistym (tym „offline”). Połóż na ladzie swojego sklepu informację o obecności na Mapach, dodaj naklejkę na drzwiach i w rozmowach z Klientem wspomnij o możliwości wystawienia opinii.
Dlatego warto zachęcać tych zadowolonych Klientów, którzy właśnie otrzymali swój wymarzony aparat fotograficzny w promocyjnej cenie lub skorzystali z naszych usług fryzjerskich, do zostawienia opinii. Oni potrzebują znacznie więcej zachęty aby kliknąć w 5 gwiazdek, ale jest ich również znacznie więcej. Jeśli nie skupimy swoich wysiłków właśnie na nich, to ta garstka niezadowolonych będzie, niestety, najbardziej reprezentatywną na Mapach Google.
Co więcej, dobra odpowiedź i odpowiednia reakcja firmy na zastrzeżenia Klienta (np. przyznanie drobnego rabatu na kolejne zakupy) może skutkować zmianą oceny na lepszą! Co jest podwójnym sukcesem firmy.
Aktywnie zachęcając użytkowników, przede wszystkim zadowolonych, do zostawiania opinii na Mapach Google może przynieść naprawdę znakomite efekty. Tym bardziej, że wciąż stosunkowo niewiele firm wystarczająco dobrze dba o oceny wystawiane w Google. A ich znaczenie wciąż rośnie – a być może mają również znaczenie w pozycjonowaniu samej wizytówki w wynikach na Mapach.Niezależnie jednak od tego czy pozycjonowanie skorzysta na pozytywnych opiniach czy nie, nadszarpnięte zaufanie użytkowników do firmy bardzo trudno jest odzyskać.
Działaj więc proaktywnie – już teraz wprowadź kilka drobnych zmian, dbając o swój wizerunek w Sieci, w szczególności na Mapach Google.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: