Czym jest plik robots.txt, jak go stworzyć i edytować? W jaki sposób i które zasoby zablokować przed indeksowaniem? I w ogóle dlaczego coś powinniśmy zablokować przed dostępem robotów wyszukiwarki? Odpowiadamy na te (i inne) podstawowe pytania o jeden z istotnych elementów, mających wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.Czytaj więcej
Pozycjonowanie stron internetowych to proces skomplikowany, obejmujący szereg działań on-site. Bardzo duże znaczenie w SEO mają kody odpowiedzi HTTP. Stanowią one istotną informację dla webmasterów i specjalistów ds. pozycjonowania. Co to jest status HTTP? W jaki sposób wpływa on na widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Już teraz poznaj odpowiedzi na te pytania!Czytaj więcej
Na dobre pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele czynników, a jednym z nich jest “uzbrojenie” jej w starannie przemyślany i efektywny interfejs użytkownika, czyli UI. Poznając świat SEO z pewnością natknąłeś się już na to pojęcie, które pojawia się zaraz obok user experience. Odkryj tajniki UI i dowiedz się, w jaki sposób może wpływać na SEO. Czytaj więcej
Już od kilku lat można zauważyć coraz większy udział urządzeń mobilnych w ogólnym ruchu internetowym. Z tego powodu Google zdecydował się na aktualizację jednego ze swoich algorytmów - Mobilegeddon. Jakie zmiany przyniosły przeprowadzone poprawki i czy rzeczywiście były tak rewolucyjne, jak przewidywano? Poznaj odpowiedzi na te i wiele innych pytań!Czytaj więcej
Jednym z algorytmów, które odpowiadają za optymalizację treści, jest uczenie maszynowe. Jego wpływ na cały proces pozycjonowania jest na tyle istotny, że warto wiedzieć, jak działa i jakie treści są przez niego uznawane za najlepiej oddające zamiar użytkownika. W tym artykule dowiemy się, czym jest machine learning w SEO i czemu warto tworzyć przyjazny wyszukiwarkom oraz zróżnicowany content.Czytaj więcej
Google nieustannie się zmienia. Wprowadzanie licznych aktualizacji oraz nowych obostrzeń, to sposób na walkę z nieuczciwymi użytkownikami, wykorzystującymi techniki, np. takie jak Black Hat Seo do podniesienia swojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co ma z tym wspólnego algorytm Payday Loan? W naszym artykule znajdziesz odpowiedź.Czytaj więcej
Nie bez powodu powtarzamy, że Google to środowisko zmienne - często mamy do czynienia z aktualizacjami algorytmów czy też różnego rodzaju testami, które mogą wpłynąć na organiczne wyniki wyszukiwania. W ostatnim czasie w świecie SEO pojawiły się również obawy związane z wprowadzeniem mobile first index, czyli nowego sposobu indeksowania stron internetowych. Czy faktycznie jest się czego obawiać? Czym tak naprawdę jest MFI?Czytaj więcej
Zmienność środowiska Google motywuje nas do poszukiwania nowych rozwiązań, dzięki którym niespodziewana aktualizacja algorytmów nie zniweczy efektów wielu miesięcy, a nawet lat ciężkiej pracy. Takim rozwiązaniem jest budowanie widoczności strony na wiele fraz zbudowanych z kilku wyrazów. W świecie SEO strategię tę określamy jako pozycjonowanie long tail. Skąd pochodzi ta koncepcja i dlaczego warto o niej pamiętać?Czytaj więcej
Nie każda aktualizacja algorytmu Google jest przez firmę ogłaszana i komentowana. Mimo tego społeczność zawsze trzyma rękę na pulsie i stara się wysnuć teorie, które maja na celu wyjaśnienie wpływu update'ów na wyszukiwarkę. Czemu warto się z nimi zapoznać? Stanowią bardzo ważną informację jeśli chodzi o kierunek rozwoju wyszukiwarki oraz zmian w SERP.Czytaj więcej
Wyszukiwanie w Google z perspektywy użytkownika zajmuje kilka sekund. Z naszego wcześniejszego tekstu o tym jak działa wyszukiwarka Google wiecie już, że to bardziej złożony mechanizm. Dużą rolą odgrywają w tym procesie zaawansowane programy komputerowe, tzw. algorytmy. Czym są? W jaki sposób oddziałują na pozycjonowanie? Ten artykuł wyjaśni Wam wszystko, co powinniście wiedzieć o algorytmach Google.Czytaj więcej
W praktyce keyword research składa się z dwóch elementów: gromadzenia oraz sprawdzania słów kluczowych. Jeśli zastanawiasz się czym tak właściwie jest i jak dokładnie go przeprowadzić, to świetnie się składa! W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, jak powinien wyglądać każdy z tych etapów oraz co zrobić, by znaleźć najlepsze frazy. Jeśli jesteś ciekaw zapraszamy do lektury!Czytaj więcej
Z poprzednich artykułów Steru na SEO wiecie już, że zanim strona internetowa wyświetli się w wynikach wyszukiwania, musi zostać zaindeksowana przez roboty wyszukiwarki. Wiecie też, jak ogólnie ten proces działa. To, co często trapi właścicieli stron internetowych to czas. Dlaczego jedne strony pojawiają się w wynikach szybciej, a inne wolniej? Czy możemy wpłynąć na czas indeksowania?Czytaj więcej