Rosnące zapotrzebowanie użytkowników Internetu na otrzymywanie coraz bardziej precyzyjnych informacji pod względem lokalizacji zaowocowało opracowaniem algorytmu odpowiedzialnego między innymi za wyniki wyszukiwania w mapach Google. Wprowadzona w 2014 roku aktualizacja Pigeon miała być rewolucyjna dla wyszukiwania lokalnego. Czy rzeczywiście tak się stało? Za co odpowiada algorytm oraz na jakie problemy natrafiano przy jego wdrażaniu? Między innymi te zagadnienia zostały poruszone w artykule.Czytaj więcej
Środowisko internetowe doskonale nadaje się do publikowania treści, których każdego dnia powstają tysiące, jeśli nie miliony. Przy tak dużej konkurencyjności może kusić powielenie pewnych działań dla osiągnięcia konkretnych efektów. Kanibalizacja słów kluczowych nie jest jednak dobrym pomysłem, gdy myślisz o rozbudowie serwisu w korzystny dla niego sposób. Jakie zagrożenie niesie to zjawisko? Czy można go uniknąć?Czytaj więcej
O indeksowaniu pisaliśmy już niejednokrotnie: podkreślaliśmy między innymi, jak istotną rolę odgrywa w procesie pozycjonowania i co warto wiedzieć na temat tego, w jaki sposób Google zbiera informacje o stronach internetowych. Wreszcie przyszedł czas także na to, aby przyjrzeć cykliczności indeksowania. Dowiedzmy się co to znaczy i czy istnieje sposób na sprawdzenie, jak często roboty Google odwiedzają naszą witrynę?Czytaj więcej
Prezentujemy listę darmowych narzędzi propozycji słów kluczowych. Wszystkie są dostępne w internecie i nie wymagają pobierania żadnego dodatkowego oprogramowania: do korzystania z nich wystarczy przeglądarka. Lista podzielona została na te generatory, które wymagają zalogowania i te, z których można korzystać „od ręki”.
Dodatkowo, by dać Ci pełen ogląd możliwości, na końcu znajdziesz też krótką listę narzędzi płatnych.Czytaj więcej
W czwartej, ostatniej, części cyklu, dotyczącego zapomnianych aktualizacji algorytmu Google, opowiemy sobie o update'ach Big Daddy oraz Mayday. Chociaż firma zwykle nie ujawnia wielu informacji dotyczących istoty wprowadzanych zmian, w ich przypadku poczyniono wyjątek, prosząc o feedback lub zapowiadając aktualizację. Czytaj więcej
Czy Google zmienił coś w algorytmach? No pewnie! Liczba aktualizacji rośnie i miniony – 2021 – rok był świetnym przykładem tego, jak wiele zmian pojawiło się odnośnie do wyszukiwarki internetowej. To sprawia, że specjaliści z zakresu pozycjonowania stron internetowych muszą stale monitorować środowisko Google. Jakie ważniejsze zmiany okiem ekspertów SEO zaszły w ciągu ostatnich miesięcy? O tym przeczytasz w artykule!Czytaj więcej
Podstawę funkcjonowania wyszukiwarki Google stanowią zaawansowane algorytmy. Jednym z nich jest Panda, która już od ponad 10 lat wędruje po stronach internetowych i ocenia jakość zamieszczonego na nich contentu. Jaka jest historia tego algorytmu i jakie ma znaczenie dla SEO? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule.Czytaj więcej
Chcesz zgłębić działanie mrocznych mechanizmów rządzących algorytmem Google Świeżość? Zastanawiasz się, jak możesz go wykorzystać przy realizacji swojej strategii SEO? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł! Dowiesz się z niego, dla kogo świeżość jest czynnikiem rankingowym i czym właściwie jest QDF, a dodatkowo znajdziesz też mnóstwo przydatnych porad dotyczących tworzenia aktualnych treści oraz ich recyklingu.Czytaj więcej
Google od lat wprowadza udoskonalenia, których zadaniem jest lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do intencji użytkownika. Jednym z nich był algorytm Venice, który w 2012 roku nieźle namieszał w wyglądzie SERP. Co takiego zmieniło się po jego wprowadzeniu i jakie znaczenie miało to w kontekście pozycjonowania lokalnego oraz strategii SEO? Tego dowiesz się z naszego artykułu.Czytaj więcej
Lekarze, prawnicy, producenci suplementów diety, farmaceuci, weterynarze, właściciele sklepów z alkoholem czy wyrobami tytoniowymi – co ich łączy? Otóż, są to przedstawiciele branż objętych ograniczeniami, a nawet zakazem reklamy. Czy to oznacza, że nie mają szans na promocję swojej działalności w sieci? I co z pozycjonowaniem w takich przypadkach?Czytaj więcej
Google przyzwyczaił nas już do zmian, co nie znaczy, że należy tracić czujność. Każdą zapowiedź nowości ze strony Google warto uważnie śledzić. Na tym tle w ostatnim czasie dość mocno wybiła się informacja o aktualizacji metody wyświetlania tytułów stron. Co tak naprawdę zmienia się w znacznikach title? Czy ta zmiana wpływa na pozycjonowanie? Tematowi przyjrzał się nasz ekspert SEO.Czytaj więcej
Sieci neuronowe, nauczanie maszynowe i AI to pojęcia, które z roku na rok nabierają coraz większego znaczenia w kontekście SEO. Zarówno Google, jak i czołowi giganci e-commerce wykorzystują rosnący potencjał sztucznej inteligencji. Zastanawiasz się, jak nowoczesna technologia wpływa na marketing internetowy i pozycjonowanie? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule. Czytaj więcej