Nieograniczony zasięg Internetu oznacza nieograniczone możliwości rozwoju firm oraz pozyskiwania odbiorców z całego świata. Dlatego też dla coraz większej ilości witryn internetowych tworzonych jest kilka różnych wersji językowych wyświetlanych dla użytkowników z różnych regionów świata. W dniu 10 kwietnia Yandex i Google zdecydowali się przedstawić nowy, ujednolicony sposób prawidłowego przygotowania i pozycjonowania serwisów wielojęzycznych i multiregionalnych z wykorzystaniem atrybutu rel=”alternate” hreflang=”x”.
W celu prostego wyjaśnienia problemu posłużymy się przykładową mapką od Google:
W celu prawidłowego przedstawienia wyszukiwarkom wszystkich wersji strony zaleca się wykorzystanie elementu link w sekcji <head> z atrybutami rel=”alternate” hreflang=”x”. W przypadku powyższej sytuacji, w kodzie każdej wersji językowej niezbędne jest umieszczenie adresu wszystkich pozostałych stron, czyli:
Odnajdując taką sekcję w kodzie strony internetowej roboty sieciowe Google i Yandex prawidłowo rozpoznają jej strukturę co pozwoli na jej prawidłowe zaindeksowanie – co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest kluczowe.
Nowy sposób kierowania użytkowników w zależności od ustawień, czy IP na różne wersje językowe witryny nie jest twardą dyrektywą, ale jedynie zaleceniem Google i Yandex. Jednak, jak to zwykle bywa, stosowanie się do zaleceń przynieść może pozytywne rezultaty, a już z całą pewnością nie zaszkodzi pozycjonowaniu serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: