Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:45 min Ikona Sunrise System 12.04.2013

Nowy standard wyświetlania wielojęzycznych stron w Yandex i Google.ru

Nieograniczony zasięg Internetu oznacza nieograniczone możliwości rozwoju firm oraz pozyskiwania odbiorców z całego świata. Dlatego też dla coraz większej ilości witryn internetowych tworzonych jest kilka różnych wersji językowych wyświetlanych dla użytkowników z różnych regionów świata. W dniu 10 kwietnia Yandex i Google zdecydowali się przedstawić nowy, ujednolicony sposób prawidłowego przygotowania i pozycjonowania serwisów wielojęzycznych i multiregionalnych z wykorzystaniem atrybutu rel=”alternate” hreflang=”x”.

W celu prostego wyjaśnienia problemu posłużymy się przykładową mapką od Google:

Źródło: Google
http://example.com/ – domyślna strona główna w języku angielskim; http://example.com/ru-ru – strona w języku rosyjskim dla użytkowników z Rosji; http://example.com/ru-kz – strona w języku rosyjskim dla użytkowników z Kazachstanu; http://example.com/ru-ua – strona w jeżyku rosyjskim dla użytkowników z Ukrainy.
Poszczególne wersje mogą się różnić od siebie jedynie drobnymi detalami, np. w wersji ukraińskiej zmieniona zostanie tylko waluta, a dla użytkowników z innych regionów przetłumaczone zostanie wyłącznie menu (wykorzystywane często dla forum internetowego). Może to także być całkowicie przetłumaczona wersja, jak w powyższym przykładzie z angielskiego (http://example.com/) na rosyjski (http://example.com/ru-ru).

W celu prawidłowego przedstawienia wyszukiwarkom wszystkich wersji strony zaleca się wykorzystanie elementu link w sekcji <head> z atrybutami rel=”alternate” hreflang=”x”. W przypadku powyższej sytuacji, w kodzie każdej wersji językowej niezbędne jest umieszczenie adresu wszystkich pozostałych stron, czyli:

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/ru-ru” hreflang=”ru-ru” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/ru-ua” hreflang=”ru-ua” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/ru-kz” hreflang=”ru-kz” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”en” />

Odnajdując taką sekcję w kodzie strony internetowej roboty sieciowe Google i Yandex prawidłowo rozpoznają jej strukturę co pozwoli na jej prawidłowe zaindeksowanie – co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest kluczowe.

Nowy sposób kierowania użytkowników w zależności od ustawień, czy IP na różne wersje językowe witryny nie jest twardą dyrektywą, ale jedynie zaleceniem Google i Yandex. Jednak, jak to zwykle bywa, stosowanie się do zaleceń przynieść może pozytywne rezultaty, a już z całą pewnością nie zaszkodzi pozycjonowaniu serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania.

Dodatkowe informacje związane z wykorzystaniem atrybutów rel=”alternate” hreflang=”x” znaleźć można w pomocy dla webmasterów obu wyszukiwarek: Yandex, Google

Źródła: Google, Yandex

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 17.04.2013 Manager nieaktywnych kont to nowa usługa Google pozwalająca na usunięcie konta Google po Twojej śmierci, z takich serwisów jak: Google+, Blogger, Google Drive, Gmail, Picasa, Google Voice i YouTube. Google pozwala skorzystać z dwóch opcji: możemy zadecydować czy nieużywane konto ma zostać bezpowrotnie usunięte a dane wymazane lub możemy przekazać zgromadzone przez nas dane komuś innemu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 14.05.2013 Jak sprawić żeby dostęp do Facebooka był jeszcze szybszy? Co zrobić by być na bieżąco z postami naszych znajomych? W odpowiedzi na między innymi te potrzeby facebookowiczów specjaliści z Menlo Park przygotowali innowacyjny interfejs na smartfony z systemem operacyjnym Android, który uczyni urządzenia mobilne jeszcze bardziej społecznościowymi. Czym więc jest Facebook Home? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 04.04.2013 Pojawiły się nowe udogodnienia dla właścicieli firm posiadających swoje profile na najpopularniejszym portalu społecznościowym. Dzięki nim reklamodawcy korzystający z Facebook Ads Manager będą mieli ułatwione zadanie – prostsze stanie się zarówno prowadzenie kampanii, jak i monitorowanie jej rezultatów. Zmiany pojawią się już za kilka tygodni. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700