Część konsumentów wyszukuje informacji używając komputerów stacjonarnych, inni używają do tego wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Reklamodawcy dążą coraz częściej do tego, aby móc skutecznie trafiać do tej drugiej grupy tym bardziej, że wyszukiwalność za pomocą telefonów komórkowych i smartfonów wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku o 130% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2009.
Z pomocą reklamodawcom przyszedł Google, który wprowadził do Narzędzi propozycji słów kluczowych (Google Keyword Tool) nową funkcję – możliwość obserwowania wyników dla określonej kategorii urządzeń. W „Opcjach zaawansowanych” oprócz możliwości wyboru m.in. lokalizacji lub języka, można wyświetlić propozycje słów kluczowych i statystyki dla 4 różnych kategorii urządzeń:
Domyślnie wyświetlane są wyniki dla wszystkich urządzeń, jednak możemy obecnie zawęzić pole wyszukiwań. Reklamodawcy mogą więc śledzić, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane wyłącznie przez użytkowników urządzeń mobilnych i dopasowywać swoje reklamy bezpośrednio do tej właśnie grupy użytkowników.
Oczywiście powyższe informacje przydadzą się nie tylko w przypadku reklam płatnych, ale również pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: