Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:15 min Ikona Sunrise System 26.06.2017

Nowość na Facebooku – czy lokalne wyszukiwanie będzie konkurencją dla Google?

Większość z nas nie wyobraża sobie dzisiaj funkcjonowania bez Facebooka. Za jego pośrednictwem nawiązujemy i utrzymujemy kontakty, organizujemy wydarzenia, poznajemy ludzi o tych samych zainteresowaniach… Funkcjonalności tego serwisu ciągle się rozwijają. W ostatnim czasie twórcy Facebooka postanowili ruszyć o krok dalej – konkurować z największą wyszukiwarką w sieci – Google.

 

Pracownicy Marka Zuckerberga zdecydowali się zmodernizować wyszukiwarkę największego serwisu społecznościowego. Wprowadzili funkcje wyszukiwania lokalnego, opartego na wbudowanych w smartfonach nadajnikach GPS. Prace nad ulepszeniem wewnętrznej wyszukiwarki Facebooka są na razie w trakcie testów. Nie wiadomo więc, jak ostatecznie będzie wyglądało wyświetlanie danych wyników.

 

Jak to działa?

 

Aby sprawdzić, jak działa wprowadzona funkcja, wystarczy włączyć aplikację Facebooka i wpisać w wyszukiwarkę dowolną frazę, np. „restauracja Gdańsk”. Po zaakceptowaniu zapytania pojawi się lista lokali, ułożonych według odległości od miejsca przebywania danego użytkownika.  Wyświetla się dystans dzielący nas od konkretnego lokalu, a także godziny otwarcia. Dodatkowo możemy przejść na fanpage, a także posty znajomych, którzy udostępnili tę lokalizację.

Z pewnością jest to przydatna funkcja, pozwalająca znaleźć najbliższe firmy czy lokale. Czy jednak takie usprawnienie wyszukiwarki najpopularniejszego portalu społecznościowego może konkurować z Google?

 

Niewątpliwym atutem Facebooka jest ogromna baza użytkowników, korzystających z serwisu. Dzięki niej wyszukiwarka może wyświetlać wyniki, dostosowane do preferencji danego internauty. Wykorzystuje w tym celu informacje zawarte na ich tablicach, a także profilach znajomych. W rezultacie odpowiedź na wpisaną frazę może zawierać informacje o oznaczeniach przyjaciół, dzięki czemu możemy też sprawdzić ich opinie o danym miejscu.

 

Facebook nie ma szans w konkurencji z Google?

 

Przede wszystkim Google jest najczęściej wybieraną wyszukiwarką w sieci, co potwierdza jej 63% udział na rynku USA. Dodatkowo w przypadku urządzeń mobilnych, wartość ta jest jeszcze wyższa – 95%. Facebook natomiast jest uważany w pierwszym rzędzie jako portal przeznaczony do komunikacji z innymi ludźmi, nie jest więc utożsamiany z możliwością szukania firm.

 

Dodatkowo Google, podczas indeksowania poszczególnych stron w poszukiwaniu najlepszych wyników, wykorzystuje wiele zaawansowanych technologicznie algorytmów, takich jak Panda czy Koliber. Oceniają one precyzję oraz jakość wyświetlanych wyników. Dzięki temu Google wskazuje te strony, które są najlepiej dopasowane do oczekiwań użytkownika. Wysoką pozycję w takim przypadku zapewnia starannie przygotowany content oraz pozycjonowanie.

 

Wspomnieć należy o jeszcze jednej kwestii. Aby w ogóle pojawić się w wynikach wyszukiwania Facebooka, konieczne jest założenie fanpage’a danej firmy. Serwis ten nie indeksuje zewnętrznych domen – skupia się wyłącznie na wewnętrznej bazie danych.

 

W przypadku Google natomiast nie jest to konieczne. Roboty tej wyszukiwarki nieustannie indeksują kolejne witryny internetowe i w zależności od trafności i jakości umieszczają je w organicznych wynikach. Wystarczy więc posiadać dobrze pozycjonowaną stronę, aby się w nich pojawić.

 

Podsumowanie

 

Ze względu na to, że nowo wprowadzona opcja jest dopiero w fazie testów, ich funkcjonalność na naszych smartfonach może być ograniczona. Jeśli jednak zostanie zatwierdzona, z pewnością stanie się przydatnym narzędziem osób korzystających z portalu na co dzień. Pomoże w szybki sposób, bez konieczności zamykania aplikacji, znaleźć najbliższą restaurację czy sklep.

 

Opcja ta jednak nie zastąpi tradycyjnej wyszukiwarki Google, która umożliwia wyszukiwanie niemal wszystkich działających na rynku firm. Dba jednocześnie o pozytywne doświadczenie użytkownika, związane z wysoką jakością treści zamieszczonych na poszczególnych witrynach (co zapewnia chociażby odpowiednie pozycjonowanie).

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:20 min 28.06.2017 Wpisy w Google Moja Firma, nazywane roboczo po angielsku "Posts on Google", to nic innego jak krótkie posty informacyjne, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Na razie na zapytania brandowe, czyli takie, które zawierają konkretną nazwę firmy, w lokalnym panelu wiedzy. Ale podczas testów wpisy pojawiały się również w innych miejscach w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:55 min 25.07.2017 Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google, w usłudze Google Moja Firma dla jednej firmy, na jeden adres fizyczny można stworzyć tylko jedną wizytówkę. Wydawałoby się logiczne. Wszyscy jednak wiemy, że na Mapach Google wciąż można znaleźć wiele powtarzających się - zduplikowanych wpisów. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym są duplikaty, jak mogą powstać i czy mogą wpływać na pozycjonowanie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:55 min 23.06.2017 Uważasz, że tworzenie stron internetowych to zbyt duży wydatek dla Twojej firmy (przynajmniej na tę chwilę)? A może po prostu wystarczyłaby Ci prosta, wizytówkowa strona? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, nowe narzędzie od Google jest właśnie dla Ciebie! Przedstawiamy sposób tworzenia witryn w usłudze Google Moja Firma, a także największe wady i zalety rozwiązania - sam zdecyduj, czy się opłaca! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700