Niestety ilość nie zawsze idzie w parze z jakością. Osobom prowadzącym własnego bloga często wydaje się, że muszą regularnie publikować zupełnie nowe treści. Masz świeże pomysły i lekkie pióro? Świetnie! Natomiast czasem nie ma sensu „wrzucać” treści, tylko po to, aby na blogu pojawił się nowy wpis. Napisanie naprawdę dobrego tekstu, przygotowanie ciekawej infografiki, czy też nakręcenie materiału wideo zajmuje sporo czasu.
W jaki sposób zabrać się za ponowne publikowanie starych artykułów? Po pierwsze należy sprawdzić, które z treści spotkały się z uznaniem użytkowników i generują spory ruch na blogu. Następnie warto je przeczytać, sprawdzić, czy znajdujące się w nich informacje nie są przestarzałe i czy nie wymagają aktualizacji. Obecnie informacje bardzo szybko i w krótkim czasie się dezaktualizują, dlatego aby treści stale były przydatne dla użytkowników, należy regularnie je przeglądać i w razie potrzeby odświeżać.
– informacje znajdujące się we wpisie są już nieaktualne, natomiast ciągle jest on odwiedzany przez nowych użytkowników;
– stworzona treść dotyczy tematu, który wymaga okresowej aktualizacji;
– post znajduje się na drugiej stronie wyszukiwarki Google i chcemy go wypromować;
– chcemy dostosować się do zmian algorytmów Google – odświeżenie starych treści po to, aby były zgodne z aktualnymi oczekiwaniami Gogole, przekłada się na pozycjonowanie strony, a co za tym idzie – również na podniesienie swojego rankingu w wynikach wyszukiwania.
Tak zwany recykling starych treści, niesie ze sobą naprawdę wiele korzyści. Pozwala zaoszczędzić sporo czasu na przygotowanie zupełnie nowych artykułów, a także daje możliwość dotarcia do nowych grup odbiorców. Ponadto wielokrotne wykorzystywanie dobrej jakości treści, które cieszą się dużą popularnością, wpływa na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co z kolei pomaga w pozycjonowaniu naszego bloga, czy strony internetowej.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: