Klika dni temu Google oznajmił na swoim oficjalnym blogu wprowadzenie, do tej pory testowanej, nowej, ulepszonej i rozszerzonej aż do 12 wyników wersji linków witryny, pokazywanych pod głównym adresem strony.
Linki witryny, które znamy sprzed debiutu tej nowej wersji posiadały 2 kolumny i maksimum 4 linie:
Nowa wersja linków witryny wyświetlana w 2 kolumnach i aż do 12 wyników, znacznie zwiększa widoczność i bezpośredni dostęp do informacji:
Ponadto, ta nowa wersja wyświetlana przy zapytaniach zawierających markę, nazwę firmy lub organizacji, może zawierać różną liczbę i kolejność linków, dostosowanych w dynamiczny sposób do zapytania.
Na tę okoliczność w Google Webmaster Tools pojawiła się również nowa zakładka pozwalająca na zarządzanie linkami. Na chwilę obecną istnieje jedynie możliwość wskazania tych linków, których nie chcemy aby się wyświetlały, poprzez ich przesunięcie w dół. Zdegradowanie adresu URL jest efektywne przez 90 dni, lecz nie daje 100% gwarancji (jak zwykle bywa również w pozycjonowaniu), że nie zostanie on wyświetlony.
Zmiana nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, ale pokazuje, że obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania może przynieść jeszcze większy ruch na stronie. W końcu więcej linków = większa widoczność w SERP.
Źródło: Google
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: