Modyfikator dopasowania przybliżonego jest już (prawie) dostępny w interfejsie AdWords. Nowe dopasowanie słowa kluczowego zakresem swoich możliwości można umieścić pomiędzy dopasowaniem do wyrażenia a dopasowaniem przybliżonym. I tak: każde słowa poprzedzone znakiem + będzie objęte nowym dopasowaniem i obejmie błędy, formy liczby pojedynczej (alternatywnie: mnogiej), akronimy, skróty oraz odmiany wyrazów. Nowe dopasowanie, w odróżnieniu od dopasowania przybliżonego nie obejmie synonimów oraz tzw. wyszukiwań powiązanych, czyli nie pokaże reklam AdWords po wpisaniu frazy „kwiaty”, gdy my mamy w kampanii słowo „tulipany” w dopasowaniu przybliżonym. Ciekawą zmianą we wprowadzonym dopasowaniu słów kluczowych jest możliwość użycia modyfikacji wyrażenia kluczowego tylko w częściach składowych frazy. Jeśli wstawimy znak + tylko przy jednym słowie (a jest to możliwe), nowe dopasowanie obejmie tylko to słowo. Np. wyrażenie: nowe +buty wyświetli link po wpisaniu frazy ekskluzywne buty. Jednak gdy zapiszemy naszą frazę w ten sposób: +nowe +buty wpisane do wyszukiwarki wyrażenie ekskluzywne frazy nie przywoła już naszej reklamy. Nowe dopasowanie, nie mające na razie jednej ogólnej nazwy, pozwala na większą kontrolę fraz dobranych do kampanii bez utraty wysokiego (jeśli go mamy) wyniku jakości słowa kluczowego. Google informuje, że nowy modyfikator dopasowania jest już dostępny globalnie, na wszystkich kontach AdWords. To jednak nieprawda. Na razie, przygotowując i modyfikując kampanię, możemy korzystać z trzech standardowych dopasowań: – ścisłego – do wyrażenia – ogólnego (przybliżonego) Dopasowanie ścisłe powoduje, że reklamy AdWords wyświetlają się tylko i wyłącznie po wpisaniu konkretnej frazy. Jeśli w kampanii mamy wyrażenie [hotel nad morzem] to linki pojawią się tylko po wpisaniu tego wyrażenia kluczowego. Wpisanie do wyszukiwarki frazy np. hotel morze nie przywoła naszych reklam. Dopasowanie do wyrażenia charakteryzuje się tym, że wskazana przez nasz fraza może ulec pewnej modyfikacji w okienku wyszukiwarki. Np. gdy w liście wyrażeń mamy wspomniany „hotel nad morzem”, to, gdy użyjemy dopasowania do wyrażenia, reklamy AdWords pojawią się również po wpisaniu do Google np. frazy: hotel nad morzem Pobierowo. Ważne, aby wskazana przez nas fraza pojawiła się w okienku wyszukiwarki w tej samej formie i w tej samej kolejności słów. Dopasowanie ogólne pozwala na znacznie zwiększenie wyświetleń linków, ponieważ w tym dopasowaniu pokazywane są reklamy, których słowa kluczowe są bliskie zapytaniom do Google. I tak: w liście fraz mamy wyrażenie hotel nad morzem, a nasze linki pokazują się także (po zastosowaniu dopasowania przybliżonego) po wpisaniu fraz: hotel morze, hotele nad morzem, morze hotel czy nadmorskie hotele. Wszystko zależy od tego czy wynik jakości naszej frazy oraz stawka CPC pozwolą na wyświetlenie reklamy. Jeśli bowiem przegramy licytację z innymi reklamodawcami, nasze linki będą pokazywane na niskich pozycjach lub nie będą pokazywane wcale. Wszystko zależy od konkurencyjności danej frazy, nawet tej dość dalekiej od naszej, ale z racji dopasowania przybliżonego często bardzo bliskiej. Na razie, mimo zapewnień Google, nowe zmodyfikowane dopasowanie nie jest dostępne w kontach AdWords. Gdy koncern z Mountain View wprowadzi innowację dopasowań słów kluczowych, postaram się przedstawić własne spostrzeżenie na temat tej zmiany.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: