Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:45 min Ikona Sunrise System 10.01.2018

 

Subiektywna ocena

 

Autokrytyka przychodzi nam dość trudno. Mamy problem z określeniem, czy wykonane właśnie zdjęcie spodoba się innym. Nas zachwyca, ale czy zachwyci także czytelnika bloga, klienta na stronie internetowej lub roboty odpowiedzialne za pozycjonowanie strony? Na szczęście nie musimy się tym dłużej martwić.

Google ruszył nam z pomocą, uzupełniając dotychczasową kolekcję algorytmów o nowe rozwiązanie. Algorytm NIMA (Neural Image Assessment) to sztuczna inteligencja stworzona do tego, aby oceniać zdjęcia nie tylko pod kątem technicznym, ale przede wszystkim estetycznym. Innymi słowy posiada zdolność do określenia, czy fotografia spodoba się użytkownikom sieci, oceniając subiektywne cechy każdego oglądanego zdjęcia.
NIMA z powodzeniem zastąpi dotychczasowy system AI, który oceniał zdjęcia pod kątem tego, czy były niskiej, czy wysokiej jakości. Nota ta była jednak dość ogólna – skupiała się głównie na parametrach technicznych i nie zawsze odpowiadała rzeczywistości. NIMA zaproponował nowy system oceniania – skalę od 1 do 10. W ten sposób może wskazać zdjęcie nie tylko o wyższej rozdzielności, ale także takie, które ma szansę na wyższe pozycje w wyszukiwarce grafik. Jak wskazują specjaliści Google, system „uczy się” interpretowania szczegółów estetycznych –  związanych z takimi cechami, jak piękno czy emocje.

 

 

Co zyskasz dzięki algorytmowi NIMA?

 

Możliwości nowego algorytmu okażą się szczególnie interesujące dla branż opierających swoją działalność na fotografii. I mowa tu nie tylko o profesjonalistach, ale także firmach zajmujących się modą czy aranżacją wnętrz. Dzięki NIMA nie będziesz musiał spędzać mnóstwa czasu nad wyborem zdjęcia idealnego. System wyda stosowną notę, dzięki której dowiesz się, czy fotografia przypadnie do gustu użytkownikom sieci. Ale to nie wszystko. NIMA sprawdza się nie tylko podczas oceny zdjęć i wyszczególniania tych najlepszych pod kątem technicznym i estetycznym, ale także edycji fotografii.

Zgodnie z zapowiedziami, algorytm będzie można wdrożyć do aplikacji (np. Zdjęć Google) i stosować do doraźnej obróbki zdjęć. Fotografia będzie prezentowała się znacznie atrakcyjniej w zaledwie kilka sekund. Lepsze zdjęcia na Twoim blogu lub stronie internetowej są z kolei szansą na pozyskanie zadowolonych użytkowników.

 

Content to nie tylko tekst

 

Pamiętaj, że grafika jest jednym z elementów wyszukiwania, może więc mieć wpływ na pozycjonowanie strony. Istotne są nie tylko takie elementy, jak właściwy opis zdjęcia czy odpowiedni format i rozmiar pliku, ale także jego jakość. Zadbałeś o to, aby tekst był wartościowy, czytał się przyjemnie, był pożyteczny i przede wszystkim odpowiadał wytycznym Google dotyczącym pozycjonowania? Czas na wybór zdjęć obrazujących to, co zaprezentowałeś w tekście lub ofercie. NIMA znacznie ułatwi Ci to zadanie, a w przyszłości:

* wskaże, jakie fotografie są chętniej oglądane przez użytkowników,
* porówna podobne zdjęcia, ułatwiając wybór tego najlepszego,

* podaruje narzędzia umożliwiające edycję zdjęć.

 

Pokaż mi zdjęcie, a powiem Ci kim jesteś

 

Sztuczna inteligencja coraz śmielej korzysta z naszych doświadczeń oraz wyborów. Aby algorytm NIMA nauczył się tego, co już wie na temat jakości zdjęć, wystarczyła baza ocen zaledwie 200 osób. Na tej podstawie pozyskał wiedzę niezbędną do wskazywania, która fotografia bardziej przypadnie nam do gustu i zarazem okaże się wsparciem dla pozycjonowania. Zdaniem twórców narzędzie to przysłuży się również do lepszego zrozumienia, czym jest estetyka w Internecie, a także ciągłego poszerzania możliwości sztucznej inteligencji, które jak widać, są imponujące.

Póki co algorytm będzie odpowiadał przede wszystkim na potrzeby i gusta użytkowników sieci. Z czasem może jednak stać się istotnym elementem mającym wpływ na pozycję strony internetowej w rankingu Google. Warto więc śledzić osiągnięcia tego stale uczącego się systemu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:25 min 28.06.2018 Jednym z głównych elementów promowania strony internetowej w sieci jest pozycjonowanie. Jak wiecie, jest to złożony proces, na którego efekty trzeba będzie trochę poczekać. Zastanawiasz się na rozpoczęciem działań SEO? A może właśnie z niecierpliwością oczekujesz wzrostu pozycji swojej strony? Sprawdź zestawienie najważniejszych korzyści z pozycjonowania, które dla ciebie przygotowaliśmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 2:50 min 06.09.2018 "Kto pyta, nie błądzi" - wielu z nas dobrze zna to powiedzenie i pewnie niejednokrotnie przekonało się o jego zasadności, znajdując rozwiązanie swoich dylematów. Jednak czy jest ono aktualne w czasach, gdy Internet bywa traktowany jak wyrocznia, a na pytanie zadane wujkowi Google może odpowiedzieć nam ponad połowa światowej populacji, mająca dostęp do Internetu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:35 min 11.12.2017 Na pozycjonowanie strony w internecie wpływa bardzo wiele czynników rankingowych Google. Waga i znaczenie poszczególnych czynników są oczywiście zmienne. Niemniej analitycy SEO pracujący nad trendami dla webmasterów wyodrębniają kilka wskaźników, które najbardziej oddziałują na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym artykule przybliżymy trzy: content, linki oraz RankBrain. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700