Każdy z nas w pewnym momencie spoglądał pustym wzrokiem na ekran komputera zastanawiając się po cichu o co właściwie naszemu klientowi chodzi. Jest to całkiem naturalny odruch – w końcu copywriter też człowiek. Nie musimy znać się na wszystkim i wiedzieć wszystkiego. Oczywiście do czasu.
Początek jest banalnie prosty, tak naprawdę wystarczy zdać sobie sprawę, że poznawanie nowych rzeczy jest dobre, jest opłacalne. Poszerzanie horyzontów jest nie tylko korzystne ze względu na rozwój intelektualny. Dzięki nauce wykonywana praca staje się z dnia na dzień coraz łatwiejsza, a każde następne 1000 znaków jest pisane coraz szybciej. Nasze teksty zyskują na użyteczności, a odpowiednia tematyczność przychodzi z czasem sama.
Ponadczasowa prawda – im więcej rozumiesz, tym więcej sensownych i przydatnych rzeczy jesteś w stanie zawrzeć w tekście. Poszerzaj swój osobisty słownik, nowo poznane pojęcia możesz wykorzystać nie tylko w pozycjonowaniu obecnej strony internetowej, ale również w przyszłych tekstach branżowych. Pamiętaj, że kolokacje są bardzo ważne, zwłaszcza gdy zależy Ci na zachowaniu wysokiej tematyczności.
Kiedy sam stwierdzisz, że tekst który napisałeś faktycznie się na coś Ci przydał – możesz otrzeć pot z czoła, zrobiłeś co do Ciebie należało. Oczywiście istnieje pewne ALE – doskonale wiemy, że nie zawsze jest tak kolorowo. Unikaj sytuacji, w których powstała treść to zbitka prawdziwych, jednak nic nie wnoszących informacji.
Tekst o maszynach, suplementach diety, bieliźnie erotycznej? Świetnie. Trudny temat to kopalnia informacji, które copywriter ma szansę przyswoić. Doceniajmy branże, których nie rozumiemy – z każdym nowym klientem nasza wiedza jest większa, a praca przynosi lepsze efekty.
Pamiętaj, w przyrodzie nic nie ginie. Zainwestowany czas i chęci z pewnością do Ciebie wrócą. W pewnym momencie pisanie tekstów zacznie zajmować Ci o wiele mniej czasu, a zagłębiając się po raz kolejny w ten sam temat z oszołomieniem przyznasz, że rozumiesz o co w nim chodzi. Zachowanie idealnego nasycenia będzie łatwe, bo będziesz wiedział jak użyć frazy podstawowe oraz dodatkowe – w każdej formie. To samo tyczy się tworzenia długiego ogona – nauczysz się jak dobierać wyrazy, które do siebie pasują i się wzajemnie uzupełniają.
I o to właśnie w poszerzaniu horyzontów chodzi.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: