Opcja „kopiuj-wklej” to niekiedy najprostszy sposób zapełnienia treścią kilku podstron własnego serwisu. Skoro na stronie głównej i na podstronie z Ofertą zasadne jest powtórzenie pewnych informacji, najłatwiej je po prostu skopiować.
Tymczasem, nawet kopiowanie treści z własnej podstrony możne w dużym stopniu zniweczyć efekty – długotrwałego często – pozycjonowania.
Choćby częściowy tylko duplicate content to jedna z niedźwiedzich przysług, jakie możemy zrobić swojej stronie internetowej – często w znacznym stopniu osłabiają siłę pozycjonowania danej witryny.
Roboty wyszukiwarki Google są szczególnie wrażliwe na duplicate content. Od pewnego czasu zabezpieczają wyniki wyszukiwania przed powielającymi treści podstronami wewnątrz jednego serwisu poprzez respektowanie nowego tagu.
Przykład – dwie podstrony o podobnym adresie:
http://twoj-sklep.pl/oferta.php?id=pralki
http://twoj-sklep.pl/oferta.php?id=pralki&sort=desc
zostaną namierzone przez roboty jako podstrony o identycznej treści, co może negatywnie wpłynąć na potencjał danego serwisu w wyszukiwarkach.
Przy tworzeniu stron internetowych nie warto iść na skróty. Nawet jeśli na dwóch różnych stronach czy podstronach opisujemy ten sam młotek i gwoździe – czy jakikolwiek inny produkt – powinny to być unikalne opisy.
Chyba, że pozycjonowanie i pozycje w wyszukiwarce są nam obojętne… Ale to dość nieprawdopodobne.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: