Jak budować wizerunek eksperta w branży, docierać do szerszego grona odbiorców i zwiększać widoczność marki w sieci? Specjaliści od pozycjonowania stron internetowych mają na to kilka sprawdzonych sposobów. Jednym z nich są wpisy gościnne, czyli publikowanie artykułów w serwisach innych niż nasz. Jak podejść do tego tematu, o czym warto pamiętać i na jakie korzyści konkretnie możemy liczyć?
Guest posts, guest posting, guest blogging, wpisy lub blogowanie gościnne – z takim pojęciami możesz się spotkać w odniesieniu do artykułów publikowanych na innych stronach. Teksty te niewiele różnią się od tych, które piszesz na swoją witrynę. Należy przy tym pamiętać, że nie są to artykuły sponsorowane – choć ich idea jest bardzo podobna. Podstawowa różnica dotyczy kwestii finansowych. Wpisy gościnne są bowiem publikowane zazwyczaj za darmo, natomiast sponsorowane – jak sama nazwa może wskazywać – związane są z opłatami.
Odpowiedź jest prosta: ponieważ to skuteczny i darmowy sposób na dotarcie z contentem i informacją o marce do szerszego grona odbiorców! Korzyści z tego rodzaju publikacji jest jednak znacznie więcej – zarówno pod względem wizerunkowym, jak i SEO.
Poniżej lista najważniejszych zalet wpisów gościnnych, która przekona Cię do zainwestowania czasu w tworzenie wpisów publikowanych w innych serwisach.
Tyle w teorii. Teraz czas na praktyczne wskazówki!
Tego rodzaju publikacje przyniosą korzyści Twojej marce i witrynie tylko wtedy, gdy odpowiednio przyłożysz się do ich stworzenia. Wpis gościnny musi być ponadprzeciętnej jakości, żeby inni chcieli go u siebie publikować, a jeszcze inni chcieli go czytać i zainteresować się Twoją firmą. Pamiętaj, że jest to wpis bezpłatny, który może wzmocnić Twoją obecność w sieci. Przekonanie właściciela innego serwisu do jego publikacji może nie być łatwym zadaniem. Dlatego zadbaj o to, żeby dostarczyć na jego stronę naprawdę wyśmienity content, który i jemu przyniesie korzyści.
Trudno o uniwersalną listę serwisów, w których warto publikować swoje wpisy. Wszystko zależy bowiem od branży oraz od tego, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić. Należy jednak zawsze pamiętać, żeby zrobić dokładny research i sprawdzić reputację witryn. Strony, na których pełno jest spamerskich wpisów gościnnych i ogólnie słabej jakości contentu, należy omijać szerokim łukiem.
A jak znaleźć serwisy, które są otwarte na publikację wpisów gościnnych? Najlepiej skorzystać z odpowiednich narzędzi, które wskażą nam strony internetowe z wysoką pozycją w SERP-ach na związane z naszą branżą słowa kluczowe. Możesz też spróbować samodzielnie znaleźć takie witryny w Google, wpisując frazę + „wpisy gościnne”. Musisz też wiedzieć, że nie każdy serwis zawiera informacje o możliwości zamieszczania takich treści. Dlatego zawsze warto wysłać e-mail z pytaniem i propozycją.
I pamiętaj: nie spiesz się! Dobrze zweryfikuj serwis (jego pozycję, zawartość, wiarygodność), zanim podejmiesz decyzję o współpracy.
Jeśli prowadzisz biznes, musisz być obecny w sieci – to nie podlega dyskusji. To Google dla wielu osób jest głównym źródłem informacji o świecie. Dlatego tak istotne jest szukanie nowych sposobów na dotarcie do jak największego grona internautów i zainteresowanie ich Twoją marką. Ciekawe rozwiązanie stanowią wpisy gościnne w innych serwisach oraz na blogach branżowych. Dzięki nim zdobędziesz nowych odbiorców, zbudujesz wizerunek eksperta i zwiększysz wartość swojej marki w oczach użytkowników oraz algorytmów Google.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: