Ikona 01:35 min Ikona Sunrise System 12.03.2012

Nagły wzrost ruchu na stronie – jak zabezpieczyć się przed tym niespodziewanym dobrodziejstwem

W jednym z najnowszych wpisów na blogu Google znaleźć można przydatne informacje dotyczące metod przygotowania strony na niespodziewany wzrost liczby odwiedzin.

Niektóre wydarzenia, takie jak na przykład śmierć znanej osobistości, klęska żywiołowa czy nietypowe warunki zaistniałe na arenie międzynarodowej, mogą spowodować gwałtowny napływ odwiedzających na strony serwisów powiązanych z daną sprawą. Serwisy te często bywają nieprzygotowane na taki rozwój sytuacji i szybko dochodzi do przeciążenia strony. A przeciążenie strony to również problem z punktu widzenia pozycjonowania. Google podpowiada nam, z jakich rozwiązań możemy skorzystać, by przygotować naszą witrynę na taką ewentualność.

 

Przygotowanie Strony na Niespodziewany Wzrost Ruchu

 

Pierwszy sposób na uniknięcie przeciążenia strony to przygotowanie „lżejszej” wersji serwisu. W razie niespodziewanego wzrostu ruchu, istnieje możliwość przekierowania odwiedzających na specjalnie w tym celu uruchomioną witrynę. Może być to na przykład mobilna wersja serwisu, dostępna także dla użytkowników urządzeń stacjonarnych. Inna metoda to zmniejszenie rozmiaru wyłącznie strony głównej. Goście najczęściej rozpoczynają odwiedziny serwisu właśnie od strony głównej, dlatego to ona jest najbardziej narażona na przeciążenie.

Strategią sugerowaną przez Google jest również skorzystanie ze sprawdzonych i zaufanych „usług obcych”, takich jak Google Sites czy Blogger. Zamieszczenie kopii serwisu na którejś z tych platform gwarantuje utrzymanie się witryny nawet przy wzmożonym ruchu. Polecane jest także przechowywanie dokumentów w ramach usług typu Google Docs.

 

Sposoby na Zminimalizowanie Przeciążenia Strony

 

Warto też zmodyfikować najpopularniejsze grafiki i dokumenty zamieszczone na naszej stronie do przyjaznych i „lekkich” formatów. Pozycjonowanie również często obejmuje np. kompresję grafik, aby zwiększyć wydajność witryny, co może przełożyć się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Przykładowo, zamiast udostępniać treści w formacie PDF, lepiej jest zastąpić je standardowymi dokumentami tekstowymi. Jeśli nie ma takiej możliwości, to pamiętajmy, że plik PDF nie zawierający grafik zajmuje mniej miejsca niż ten opatrzony „dużymi” obrazami. Dodatkowo, materiały składające się w głównej mierze z tekstu są sprawniej indeksowane przez roboty Google.

Na koniec wpisu Google podpowiada, że dane dostępne w tabelach najlepiej zamieszczać w formatach CSV lub XML oraz zaprasza do wymiany spostrzeżeń na forum.

Źródło: Google
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Magia rich snippets Ikona 02:35 min 16.04.2012 Standardowe dziesięć pierwszych linków (tzw. "top 10"), wyświetlanych w wyszukiwarce Google, zostało ostatnio rozszerzonych o mapy, wideo, grafiki, wykresy oraz elementy tzw. „rich snippets”.  Chciałbym napisać kilka słów o tych ostatnich, które ostatnio pojawiają się praktycznie wszędzie, choć rzadko zdajemy sobie z tego sprawę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Katalogowanie a wyniki pozycjonowania Ikona 01:50 min 02.04.2013 Katalogowanie ma znaczenie przy pozycjonowaniu - pod warunkiem spełnienia kryterium jakości i zadbania o własciwą liczbę linków przychodzących. 500 aktualizacji algorytmu (i ich liczba bedzie zapewne rosnąć), rosnące wymagania dotyczące jakości wyników - wszystko to każe zmieniać złe przyzwyczajenia odnośnie katalogów stron www. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:45 min 31.01.2011 Przestój w funkcjonowaniu strony internetowej to często sytuacja bardzo negatywnie rzutująca na działanie danego biznesu internetowego. Może mieć wpływ również na pozycjonowanie, a konkretnie na stabilność pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Ponieważ sytuacja przerw w dostępności strony zdarza się często z przyczyn obiektywnych, warto znać możliwości przeciwdziałania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700