Witamy Państwa na stronach dziesiątego, dorocznego raportu Deloitte Technology Fast 50 Europy Centralnej, najbardziej znanego i poważanego rankingu najdynamiczniej rozwijających się firm z branży nowych technologii w tej części regionu.
– tak rozpoczyna się tegoroczny raport firmy doradczej Deloitte (Deloitte’s Global Technology, Media and Telecommunication (TMT) Industry Group), międzynarodowego giganta analiz rynkowych. Obok PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young i KPMG jest to największa spółka doradcza, posiadająca oddziały w 140 krajach. W tegorocznym rankingu wzięły udział 24 nowe firmy, które „odniosły zdumiewający sukces już na samym wejściu”, jak czytamy na dalszych stronach raportu Fast 50. Ranking aktualnych liderów w branży wysokich technologii – Internetu, oprogramowania, telekomunikacji, elektroniki i sprzętu komputerowego w Europie Centralnej jest częścią szerszego zestawienia, które uwzględnia 500 europejskich, środkowowschodnich oraz afrykańskich liderów nowoczesnych technologii. Miejsce w pięćdziesiątce środkowoeuropejskiego rankingu oznacza automatyczne zakwalifikowanie firmy do rankingu pięciuset najlepszych.
Raport wyróżnia obiektywizm przedstawionych danych oraz użycia zaawansowanych narzędzi badawczych. Aby zostać pozytywnie zakwalifikowanym, firma musiała spełnić następujące kryteria: – roczne przychody firmy osiągały poziom co najmniej 50,000 EUR w każdym z pięciu lat objętych analizą (2004-2008), – centrala firmy znajduje się w Europie Środkowej – firma opracowuje lub produkuje własne technologie lub przeznacza znaczne kwoty na działalność badawczo-rozwojową. – w strukturze własnościowej firmy nie dominuje partner strategiczny. Zwycięzcy wytypowani zostali w oparciu o procentowy wzrost przychodów w okresie ostatnich pięciu lat.
Tegoroczny raport okazał się szczególnie ważny dla Polski, ponieważ pokazuje, że pomimo trudności, jakie odczuli polscy przedsiębiorcy w wielu branżach, w trudnych czasach wiele firm stać było na dynamiczny rozwój. Raport Deloitte powinien być zatem wskazówką dla polityków: wsparcie dla przedsiębiorców korzystających z nowoczesnych technologii może bardzo dobrze wpłynąć na rozwój gospodarczy. Ranking Technology Fast 50 udowadnia, iż energia polskich przedsiębiorców i potencjał naszych firm już pozwolił na wyprzedzenie innych państw regionu.
Deloitte odnotowuje przewagi konkurencyjne liderów raportu, działalność Sunrise System podsumowując następująco:
Sunrise System oferuje profesjonalne usługi Search Engine Optimization (SEO – pozycjonowanie) i jest pierwszą w Polsce firmą oferującą korzystne rozwiązania prefinansowania kampanii w wyszukiwarkach internetowych. Od początku Sunrise System stara się sprostać rygorystycznym wymaganiom kampanii SEO. Koncentracja na jakości i bezdyskusyjnej etyczności działań przyniosła sukces w dwóch odsłonach. Jego pierwszym efektem jest wysoka konkurencyjność na rynku usług internetowych, jakie udało się osiągnąć spółce, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącej liczbie klientów oraz rosnących dochodach. Drugi zaś efekt konsekwentnej polityki jakości firmy to ufność w kompetencje, jakim obdarzyli firmę jej klienci a także pozycja lidera wśród firm zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach.
W 2003 roku spółka Sunrise System wchodziła na rynek z zupełnie nową propozycją – pozycjonowanie było wtedy zagadnieniem zupełnie nieznanym polskim firmom. Spółka zaproponowała polskim przedsiębiorstwom narzędzia reklamowe, na jakie czekali – narzędzia łączące skuteczność i efektywność. Dostarczanie skutecznych rozwiązań reklamowych do dziś pozostało misją firmy, a dziś, po sześciu latach istnienia na rynku, efektów, jakie przynosi skuteczny marketing w wyszukiwarkach, nie trzeba już nikomu tłumaczyć.
Równolegle z nowoczesną usługą zaoferowaliśmy polskim przedsiębiorcom uczciwe modele finansowania – w każdym przypadku firma proponowała swoim Klientom prefinansowanie ich wydatków na marketing w wyszukiwarkach nawet przez dziewięć miesięcy. Podczas pierwszych, tak zwanych „złotówkowych” miesięcy współpracy, nasi klienci nabierali do nas zaufania, obserwowali pierwsze efekty sprzedażowe, zapoznawali się coraz bardziej z usługą. Tak budowane zaufanie zaprocentowało – pozyskiwaliśmy z roku na rok coraz więcej umów –
mówi Paweł Rybak, wiceprezes Zarządu Spółki. Sunrise System uzyskiwała potwierdzenia dla rzetelności i etyczności prowadzonych działań w różnych konkursach. Przed rokiem spółka została uhonorowana certyfikatem „Solidna firma” oraz nagrodą „Fair Play”. Poznańska spółka uważnie obserwuje rozwój produktów i narzędzi dla reklamodawców Google Inc. – wciąż poszerza grono specjalistów ds. reklamy linków sponsorowanych, odznaczonych certyfikatami dla Konsultantów AdWords. Członkowie zespołu posiadają również certyfikaty Google Analytics Qualified Individual.
Choć kryzysu nie było widać w dochodach firm, to z pewnością zmieniło się ich nastawienie do własnych celów biznesowych. W tym roku największym wyzwaniem dla firm okazało się utrzymanie rentowności oraz wyłonienie skutecznie zarządzającej kadry kierowniczej. Raport ukazuje wskaźniki istotne z punktu widzenia firm decydujące o przyspieszaniu dynamiki wzrostu. Wśród tych parametrów najczęściej wymieniani są wykwalifikowani pracownicy, co nie dziwi w tym sektorze gospodarki. Na miejscu siódmym znalazły się inwestycje w autorską technologię.
W obu przypadkach sukces Sunrise System potwierdza wagę obu parametrów. Wydarzenie, jakim było w życiu firmy otworzenie Centrum Innowacyjno – Wdrożeniowego i związany z tym nabór specjalistów z zakresu pozycjonowania stron internetowych, a także przekazanie znacznych nakładów finansowych na badania w kierunku zwiększania efektywności prowadzonych działań, ukazują, że dwa istotne czynniki wymienione w raporcie znajdują odzwierciedlenie wśród strategicznych celów Zarządu spółki. Właściwy dobór priorytetów to warunek konieczny, aby odnieść sukces w wysoko konkurencyjnym środowisku.
Prognozy na przyszłość spółki Sunrise System wyglądają równie dobrze, co podsumowania dotychczasowych osiągnięć. Zatrudnienie najlepszych pracowników do działów Pozycjonowania i Działu Handlowego pozostanie priorytetem w dalszej pracy firmy. Nagroda Deloitte dodała nam jeszcze więcej energii, tak potrzebnej przy realizacji kolejnego w tym roku strategicznego dla firmy przedsięwzięcia – otworzenia oddziałów zamiejscowych, ekspansji w środowisku branżowym, wdrażania programów badawczo – rozwojowych.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: