Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 20.05.2016

Pamiętacie Pana Spinacza, który stanowił jedną z prób interaktywnej pomocy użytkownikowi, korzystającemu z pakietu biurowego Microsoft Office? Okazał się on niestety kompletną porażką, bo nie tylko nie potrafił odpowiedzieć na żadne pytanie, ale też sama jego obecność i nachalna chęć komunikacji z użytkownikiem po jakimś czasie budziły frustrację. Tym razem ma być inaczej – sztuczna inteligencja stoi dzisiaj na znacznie wyższym poziomie niż kilkanaście lat temu, a Google zdaje się mieć koncepcję na to, by wirtualny Asystent rzeczywiście był pomocny.

 

Google Assistant ma być dostępny w każdym miejscu, na wielu urządzeniach

 

Bazując na dotychczasowych inwestycjach i doświadczeniach giganta z Mountain View, ma odpowiadać na różne pytania, bez względu na ich kontekst. Komunikacja z nim będzie dwustronna, a dialog będzie można prowadzić tak za pomocą słowa pisanego, jak i mówionego. Pomóc ma w tym doskonałe przetwarzanie języka naturalnego, które według Google będzie dużo bardziej zaawansowane niż w rozwiązaniach konkurencji.

 

Jak to działa?

 

W praktyce możliwości Asystenta wyglądają imponująco. Odpowie nam nie tylko na proste pytanie typu „co ciekawego grają dzisiaj w pobliskim kinie?”, ale też poleci nam najlepsze filmy do obejrzenia z drugą połówką czy dzieckiem, zaprezentuje nam recenzję wybranej pozycji, a potem… zarezerwuje w naszym imieniu bilet. Wszystko to dzięki prostym komunikatom typu „Co dziś w kinie?”, „Dziś idę z dziewczyną” albo „A ten film jest dobry?”. Asystent zapamiętuje nasze wcześniejsze komunikaty, więc nie ma potrzeby ciągłego powtarzania tytułu filmu – Google stawia na naturalność języka i swobodę konwersacji.

 

Co jeszcze? Wybierasz się na kolację z przyjaciółmi – zapytaj asystenta o najlepsze pizzerie w okolicy. Oczywiście, biorąc pod uwagę to, że Google zna twoją lokalizację, nie musisz podawać swojego adresu. Chcesz zamówić bilet lotniczy? Powiedz asystentowi kiedy i dokąd chcesz lecieć, a ten szybko wyszuka dla ciebie idealną opcję. A może jesteś na wycieczce i zrobiłeś zdjęcie zabytku, na temat którego nie masz zielonego pojęcia? Pokaż je asystentowi, a bardzo szybko powie ci wszystko co wie. A przecież… wie wszystko.

 

Allo i Duo do rozmów z Asystentem

 

Nasz wirtualny pomocnik będzie współpracował z nowym komunikatorem Allo i będzie do naszej dyspozycji nawet podczas rozmów z przyjaciółmi. Interakcja może być ciekawa i urozmaicona, bo nie ma opierać się tylko na suchym tekście, ale też fotografiach czy emotikonach. W przypadku Allo, z Asystentem porozumiewać się będziemy za pomocą tekstu. Aby rozmawiać z nim głosowo, skorzystamy z bratniej aplikacji Duo – ma to być bezproblemowe nawet w przypadku powolnego łącza. Co ciekawe, komunikatory bazują na numerze telefonu użytkownika, w związku z czym możliwa będzie komunikacja z każdym – niezależnie od tego czy nasz rozmówca korzysta z systemu Android, czy iOS.

 

Na deser – pomoc w kontroli nad domem

 

Google zaprezentowało również urządzenie Google Home, które ma formę niewielkiego głośnika, a jego zadaniem będzie odbiór wypowiadanych przez domowników komunikatów i reagowanie na nie. Oprócz rozumienia komend dotyczących włączenia piosenki czy pokazania na telewizorze trailera filmu, technologia będzie pozwalała również na kontrolowanie innych domowych urządzeń, w tym klimatyzacji, oświetlenia czy wybranych urządzeń.

 

Czekamy na rewolucję

 

Asystent Google z pewnością będzie bardziej pomocny niż wspomniany Pan Spinacz. Zresztą musi być, bowiem nad podobnymi rozwiązaniami pracują również Microsoft i Apple, a więc nie byle jaka konkurencja. Póki co rozwiązanie to będzie rozumiało język angielski – czy doczekamy się możliwości rozmowy z nim w naszym ojczystym języku? Tego i innych informacji, dowiemy się zapewne w niedalekiej przyszłości.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 23.05.2016 Moda na „hasztagowanie” galopuje. Krzyżyk tu i krzyżyk tam. Post bez niego traci na wartości. I to właściwie podwójnie. Wpada w czeluść Internetu i nie jest „modny”. Nikt na niego nie trafia, nikt go nie czyta, nikt nie podziwia przebłysku geniuszu w ciągu znaków poprzetykanych gdzieniegdzie krzyżykami. Jaki jest jednak prawdziwy sens używania hasztaga? Gdzie ma to sens? I po co to robić? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 06.07.2016 Technologia szybko idzie do przodu, a wraz z nią zmieniają się odbiorcy reklam. Dlatego właśnie coraz więcej firm przywiązuje uwagę do wykorzystania w promocji marki najróżniejszych portali, jednocześnie zmieniając formę dotarcia do użytkowników. W tym celu tworzą reklamy o wiele ciekawsze, bardziej kreatywne, a przede wszystkim przyciągające uwagę odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:30 min 13.05.2016 Minęły już czasy kiedy produkt z metką  „made in Poland” uznawało się za tandetny, mniej wartościowy czy też zwyczajnie obciachowy. Obecnie coraz częściej mamy do czynienia z tak zwanym patriotyzmem konsumenckim – wybieramy wyroby wyprodukowane w Polsce oraz angażujemy się w lokalne akcje, promujące polskość lub krajowych przedsiębiorców. Przejściowa moda? A może rosnąca świadomość konsumentów? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700