Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 3:45 min Ikona Sunrise System 07.12.2022

 

Co to jest Multiscreening?

 

Z pewnością nie raz zarzyło Ci się mieć włączony telewizor i w tym samym momencie scrollować ekran smartfona. A może jednocześnie korzystasz z laptopa i telefonu? Oglądając telewizję na laptopie odtwarzasz treści, a na telefonie szukasz jeszcze innych informacji? Te wszystkie przykłady doskonale obrazują multiscreening. Multiscreening występuje również w sytuacji, gdy korzystamy najpierw z jednego urządzenia, a za chwilę z innego. Korzystanie z wielu urządzeń to dziś zjawisko bardzo powszechne, w którym uczestniczy większość Polaków, zwłaszcza z młodszej grupy wiekowej.

 

Najważniejsze urządzenia w multiscreeningu

 

Jeśli zastanawiasz się, które urządzenia muszą wystąpić w procesie, to nie ma jednoznacznej odpowiedzi – wystarczy, że skorzystasz z więcej niż jednego. Wszystko, co ma ekran i pokazuje nam treści za pomocą obrazu może brać udział w zjawisku. Najpopularniejsze urządzenia to smartfon, tablet, telewizor, laptop lub komputer stacjonarny.

 

Multiscreening w reklamie

 

Wyobraź sobie, że oglądasz telewizję i widzisz reklamę produktu, który Cię zainteresował. Co robisz? Najpewniej zanim pójdziesz do sklepu, sprawdzisz jego dostępność oraz szczegółowe informacje na jego temat w internecie. Do tego potrzebny jest oczywiście telefon, laptop lub tablet.

 

Przykład pierwszy:

Spot w telewizji wzbudził w użytkowniku świadomość na temat danego przedmiotu. -> Przeglądarka natomiast pomoże mu odnaleźć ten produkt bezpośrednio lub za pomocą reklamy online.

Ta sytuacja idealnie pokazuje, jak ważna jest komunikacja w różnych mediach i dotycz użytkowników zainteresowanychh reklamą w mediach tradycyjnych.

 

Przykład drugi:

Użytkownik ma włączony telewizor, a jednocześnie ogląda coś na innym urządzeniu. 

W tym przypadku, j eśli taka osoba nie skupi uwagi na reklamie emitowanej w telewizji, ma szansę zobaczyć ją na innym urządzeniu, z którego korzysta. Wykorzystanie multiscreeningu w takiej sytuacji pozwoli dotrzeć do użytkownika, który jest odbiorcą utraconym w odniesieniu do reklamy telewizyjnej.

Jeśli jesteś reklamodawcą i tworzysz spoty do różnych mediów, np. do telewizji, warto zachęcić użytkowników, by zobaczyli więcej na Twojej stronie internetowej. Na końcu treści reklamowej umieść adres swojej witryny. Dzięki temu skierujesz ruch bezpośrednio do sklepu.

 

Wideo online – dopełnienie reklamy TV

 

W dzisiejszych czasach znacznie mniej osób ogląda tradycyjną telewizję. Coraz więcej badań pokazuje, że alternatywą są dla nich internetowe platformy wideo, np. YouTube. Prowadzenie jednakowej lub podobnej komunikacji w telewizji, jak również w internecie w formie reklamy wideo, pozwala na dotarcie do utraconej widowni i pokazanie produktów lub usług na większą skalę. Warto również pamiętać, że docieranie do użytkowników za pomocą platformy online buduje duże zasięgi, które łatwo i szybko zmierzyć, ponieważ reklamodawca ma stały dostęp do statystyk.

 

Grupa odbiorców ma znaczenie

 

Bardzo dużą rolę w multiscreeningu odgrywa grupa docelowa, do której chcemy dotrzeć z naszymi treściami. Jeśli produkt lub usługa są skierowane do młodszego odbiorcy, prawdopodobnie będzie korzystał on z kilku urządzeń jednocześnie, a najwięcej czasu spędzi w internecie. W takiej sytuacji reklama online będzie dobrym wyborem, aby dotrzeć do utraconych odbiorców. Trend odchodzenia widzów od TV, szczególnie młodszych odbiorców, powoduje, że reklamy wideo lub komunikacja za pomocą platformy wideo jest niezbędnym elementem kampanii multiscreeningowej.

W dzisiejszych czasach obecność firm w internecie jest niezbędna. Nie wystarczy już tylko prowadzić konto na Facebooku, Instagramie czy innych platformach. Sama reklama w wyszukiwarce to także za mało, by docierać do użytkowników na szeroką skalę. Warto pamiętać o tworzeniu skutecznych treści reklamowych, które za pomocą komunikacji wizualnej przyciągną uwagę i zachęcą do interakcji z Twoją witryną, również użytkowników, którzy znają markę z innych mediów, lub przez korzystanie z wielu urządzeń mają szansę zobaczyć reklamy w różnych miejscach. Pamiętaj, że jeśli zadbasz o obecność firmy w różnych kanałach dystrybucji, zwiększasz swoją szansę na widoczność i rozpoznawalność brandu.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Kierowanie reklam w kampaniach Google Ads – zmiany i najważniejsze informacje Ikona 5:30 min 30.12.2022 Google od niedawna informuje, że wkrótce (a dokładniej od 1 maja 2023 r.) jedna z opcji kierowania reklam – do podobnych odbiorców – będzie stopniowo wycofywana. Czy to duża zmiana i co ona właściwie oznacza? Jakie rozwiązania Google zaproponuje w zamian? A także, jakie są inne dostępne obecnie sposoby kierowania reklam? Odpowiedź na te i wiele innych pytań znajdziecie w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.70 / 5. Vote count: 18 głosów

Brak ocen

Google AdSense Ikona 4:00 min 01.08.2023 Sprzedaż własnych produktów i usług to najprostszy sposób na to, by zarabiać w sieci. Czy na pewno tak jest? Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, co to Google AdSense. Przedstawiamy zasady działania tego systemu i pokazujemy, dlaczego stanowi łatwe źródło przychodu w Internecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Monitorowanie konkurencji przy pomocy raportów Google Ads Ikona 3:35 min 18.10.2022 Prowadząc działalność gospodarczą działamy w konkretnym otoczeniu biznesowym, a zatem spotykamy się z konkurencją na każdym kroku. Generalnie są nią wszystkie firmy, które oferują podobne do naszych produkty lub usługi. Natomiast w przypadku działań prowadzonych online lub promocji internetowej, naszą konkurencję stanowią wszyscy przedsiębiorcy, którzy wyświetlają reklamy na podobne do naszych frazy kluczowe, na analogicznym obszarze geograficznym oraz w tym samym przedziale czasu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700