Ikona 01:40 min Ikona Sunrise System 09.04.2010

Mobilna reklama a inwestycje gigantów

Google pod koniec roku 2009 zakupiło firmę AdMob, która specjalizuje się w reklamie na telefony komórkowe. AdMob jest platformą, w której reklama jest wyświetlana wewnątrz dedykowanych aplikacji na telefonach komórkowych podłączonych do sieci Internet bądź na mobilnych stronach internetowych. AdMob umożliwia reklamodawcy stworzenie reklamy, wybór miejsca publikacji oraz ich target (wybranie lokalizacji, sieci komórkowej, platformy mobilnej oraz marki telefonu, na którym ma być wyświetlana reklama). Kwota na jaką opiewała transakcja wyniosła 750 milionów dolarów. Zważywszy na to, że rynek reklamy mobilnej w USA w roku 2008 wyniósł 160 mln dolarów, transakcja przekroczyła kilkukrotnie wartość samego rynku. Było to jedno z największych przejęć w historii Google – zaraz po zakupie YouTube w 2006 r (1,65 miliarda dolarów) oraz DoubleClick w 2008 r. (1,3 miliarda dolarów). Zakup na pewno był przemyślany gdyż według raportu firmy analitycznej Jupiter Research wartość rynku reklamy mobilnej w 2014 roku osiągnie 13 mld dolarów. Google stworzyło nawet specjalną stronę internetową, na której wyjaśnia powody zakupu firmy AdMob. Ciekawy jest również fakt, że zaraz po Google na zakupy wybrało się Apple. Na początku stycznia zakupiło za 250 milionów dolarów firmę Quattro Wireless zajmującą się również emisją reklam w telefonach komórkowych. W planach Apple jest utworzenie nowej platformy mobilnej reklamy pod nazwą iAd, której premierę spekuluje się po premierze rynkowej nowego produktu spod znaku nadgryzionego jabłka – iPad’a. W najbliższym czasie możemy spodziewać się rewolucji związanej z reklamą mobilną. Strategia obecności na trzech ekranach (telewizor, komputer, telefony komórkowe) staje się polem zainteresowania największych graczy, a co za tym idzie, możliwość dotarcia do potencjalnego klienta staje się coraz szersza. Źródło: Google Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 21.04.2010 Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka Google wciąż się zmienia. Modyfikacje wynikają zawsze z chęci lepszego dostosowania do wymagań użytkowników. Niedawno Google znowu zmieniło kilka rzeczy – m.in. interfejs, który od teraz jest o wiele prostszy. Dodatkowo pojawił się nowy link „pokaż opcje” – do czego prowadzi i jakie daje nam możliwości? O tym rozpisujemy się w tym poście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.04.2010 Osoby zajmujące się prowadzeniem kampanii AdWords zapewne doskonale wiedzą, że jakiś czas temu Google rozszerzyło możliwość ich targetowania na urządzenia mobilne - takie jak smertphony. Okazuje się,  że jeśli mamy podany w reklamie numer telefonu, chętniej korzystamy z możliwości kontaktu z daną firmą. Jakie to niesie możliwości dla reklamodawców? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 08.04.2010 Badanie “User View Wave VII” potwierdziło to, co już wszyscy przeczuwaliśmy – użytkownicy poszukujący informacji na temat lokalnych usług czy miejsc korzystają głównie z wyszukiwarek internetowych. Tym samym zmniejsza się znaczenie porównywarek cenowych czy różnego rodzaju baz przedsiębiorstw. Z tego też powodu każda firma powinna zadbać o to, by być dostępna w sieci – w przeciwnym wypadku dostęp do informacji na jej temat będzie stawal się coraz bardziej utrudniony. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700