Zarządzanie zdjęciami swojej firmy w Google właśnie stało się prostsze. Dzięki temu Twoje lokalne pozycje fraz kluczowych mogą nabrać tempa! Uruchomione zostało nowe narzędzie w panelu Moja Firma, zastępujące dotychczasowy sposób dodawania fotografii swojej firmy i produktów.
Po kliknięciu w przycisk „Zarządzaj zdjęciami” zostajemy przeniesieni do intuicyjnego panelu.
Do powyższego panelu możemy się również dostać z poziomu rozwijanego menu, znajdującego się w lewym, górnym rogu ekranu:
Aby uniknąć frustracji, związanej z odrzucaniem zdjęć przez Google, przygotowane zostały wytyczne, jak prawidłowo przygotować plik ze zdjęciem do umieszczenia w panelu Moja Firma.
Co prawda oficjalne wytyczne są nieco inne („250 pikseli wzdłuż dłuższego boku w przypadku zdjęcia profilowego oraz logo i 720 pikseli wzdłuż dłuższego boku w przypadku innych zdjęć firmowych”), ale przeprowadzone testy pokazały, że to dane w powyższej tabelce są na ten moment prawidłowe.
musi się mieścić w zakresie od 10KB do 5MB.
Google akceptuje pliki z rozszerzeniem: JPG, PNG, TIFF oraz BMP.
Dłuższy bok może mieć długość nie większą, niż 4-krotna długość boku krótszego. Np. jeśli dłuższy bok ma 720 pikseli, to jego krótszy bok musi mieć minimalnie 180 pikseli.
Uwaga: Zdjęcie profilowe zawsze będzie kwadratem, a okładka prostokątem. Dlatego warto odpowiednio przygotować pliki, aby nasze zdjęcie wyświetlały się użytkownikom w całości.
Dwie dodatkowe, zupełnie darmowe porady
Porada 1: Możemy wybrać, które zdjęcie (profilowe, logo, czy okładka) będą się wyświetlać jako pierwsze w wyszukiwarce i w Mapach Google.
Porada 2: Aby usunąć zdjęcie, należy na nie kliknąć, a następnie wybrać symbol kosza, znajdujacy się z prawej strony na czarnym pasku u góry ekranu:
Obecnie wymagania Google, dotyczące zdjęć umieszczanych w panelu Moja Firma, są następujące:
Życzę przyjemnego umieszczania atrakcyjnych zdjęć swojej firmy w Google!
Źródło: Pomoc Google Moja Firma, Google Moja Firma
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: