Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 6:20 min Ikona Michalina 24.08.2023

Ile razy w tygodniu, a może i w ciągu dnia zaglądacie na Facebooka, Instagram, TikToka, YouTube lub inne media społecznościowe? Ile razy zainteresowaliście się jakimś produktem, usługą lub marką tylko dlatego, że wzmianka na ten temat pojawiła się na przykład na reels osoby, którą obserwujecie lub której rolka po prostu Wam się wyświetliła? Tak działa influencer marketing, który idealnie odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. Aktualnie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów oraz budowanie świadomości marki. Żeby nie być gołosłowną — wyniki Raportu E-commerce 2022 potwierdzają, że rekomendacje influencerów stanowią jedno z najważniejszych źródeł wpływających na decyzje zakupowe.

Trendy w influencer marketingu oczywiście nie są stałe. Ewoluują wraz ze zmieniającymi się, coraz większymi oczekiwaniami konsumentów. Dziś przyjrzymy się mikroinfluencerom, których potencjał docenia coraz więcej marek.

Kim jest mikroinfluencer?

Influencer influencerowi nierówny… Wiedzieliście, że w tej grupie obowiązuje pewna hierarchia? Można się spotkać z różnymi podziałami. Ja będę się posługiwać tym najprostszym, tj.: mikroinfluencerzy, makroinfluencerzy oraz celebryci.

Czym się różnią? Przede wszystkim liczbą obserwatorów/followersów w mediach społecznościowych. W przypadku mikroinfluencerów przyjmuje się liczbę od 1 000 do 10 000, 50 000 lub nawet 100 000 obserwujących (w zależności od źródła przyjętego podziału). U makroinfluencerów będzie to już przedział od ok. 100 000 do 1 000 000, a u celebrytów powyżej 1 000 000 obserwujących. Robi wrażenie, prawda? Jednak pamiętajmy, że coraz częściej przyjmuje się zasadę: „jakość, nie ilość”. I o tym będzie ten artykuł.

Dlaczego warto zainteresować się współpracą z mikroinfluencerem?

Jak najprościej można określić, kim jest mikroinfluencer? To taki kolega z sąsiedztwa. Niby dość znany w social mediach, a jednak nie taki celebryta. Gromadzi wokół siebie zaangażowaną społeczność i cieszy się zaufaniem. Łatwiej uwierzyć jemu, że poleca nam produkty, co do których sam jest przekonany, niż gwiazdom internetu o ogromnych zasięgach. Nic zatem dziwnego, że marki są zainteresowane współpracą z tą grupą – potwierdza to wynik badania Influencer Marketing Benchmark Report 2023, według którego aż 69% respondentów preferuje współpracę z mniejszymi influencerami.

OK, wiemy już, co mówią na ten temat badania. Teraz pora na bardziej szczegółowe opisanie korzyści wynikających z influencer marketingu z wykorzystaniem potencjału mikroinfluencerów!

  1. Większe zaangażowanie

Konta mniejszych twórców wyróżnia realne zaangażowanie odbiorców. To zazwyczaj aktywna społeczność, która chętnie wchodzi w interakcje. Co istotne – followersów jest dużo, ale nie na tyle, żeby influencer nie był w stanie reagować na ich komentarze i pytania. A taki bezpośredni kontakt jest bardzo ważny i dobrze odbierany przez internautów.

  1. Większa szansa na dotarcie do grupy docelowej

Influencerzy o mniejszej liczbie followersów niż celebryci często gromadzą wokół siebie w social mediach ludzi o podobnych zainteresowaniach, na przykład beauty lub kulinaria. Czyli marka ma na wirtualnej tacy podaną społeczność stanowiącą jej grupę docelową.

  1. Większa wiarygodność przekazu

Mniejszy twórca jest dla odbiorców bardziej wiarygodny niż „gwiazdy” internetu i show-biznesu. To ktoś znany, ale w określonych kręgach. Często odbierany jest jako zaufany kolega z sąsiedztwa, który sam pracuje na swój wizerunek i za którym nie stoi sztab specjalistów od marketingu oraz social mediów, nie jest to też typowy „słup ogłoszeniowy” z wieloma, nachalnymi reklamami. Tym samym jego posty i filmiki są odbierane jako szczery przekaz, a nie kolejna reklama (chyba każdy z nas kojarzy celebrytów, u których prawie każdy post/rolka to mniej lub bardziej jawna próba przemycenia reklamy marek z niemal każdej branży).

  1. Niższe koszty współpracy

Nie ukrywajmy – pieniądze zawsze są ważne. Jeśli mamy możliwość skorzystania z tańszej opcji kampanii marketingowej, zawsze warto ją rozważyć. W przypadku influencer marketingu nie zawsze większy budżet przekłada się na sprzedaż. Owszem, zasięgi będą większe, ale jaki będzie z nich wskaźnik konwersji? W przypadku mniejszej, za to bardziej zaangażowanej społeczności szanse na realne zwiększenie sprzedaży są naprawdę spore.

mikroinfluencer

Jak znaleźć mikroinfluencera?

Wiemy już, kim jest mniejszy twórca i dlaczego warto nawiązać z nim współpracę. A jak znaleźć mikroinfluencera? Przecież nie każda osoba mająca określoną liczbę followersów będzie odpowiednia do danej kampanii marketingowej. Jak uniknąć wizerunkowej katastrofy i wyrzucenia pieniędzy w błoto? Mamy dla Was kilka podpowiedzi. Pamiętajcie, żeby dokładnie sprawdzić influencerów przed nawiązaniem współpracy!

  1. Samodzielne wyszukiwanie we własnych/firmowych social mediach

Poszukiwania influencera warto rozpocząć od przejrzenia followersów na swoim koncie prywatnym oraz firmowym w mediach społecznościowych. Dobrą praktyką jest także przejrzenie profili na podstawie wyników wyszukiwania po hasztagu związanym z naszą branżą. Koniecznie trzeba też sprawdzić wszelkie wzmianki – może mniejsi twórcy sami nas polecają mimo braku nawiązanej współpracy, bo naprawdę korzystają z naszych usług/produktów i chętnie dzielą się rekomendacjami ze swoimi obserwatorami?

  1. Sprawdzenie rankingów influencerów

Cyklicznie publikowane są różne listy wpływowych influencerów. Warto być na bieżąco z tymi zestawieniami, żeby wiedzieć, kto aktualnie jest liderem opinii, jak kształtują się zasięgi w social mediach itp. W tych rankingach oczywiście królują makroinfluencerzy, jednak na końcowych miejscach znajdziemy interesującą nas grupę osób o mniejszych, ale wartościwoych zasięgach.

  1. Korzystanie z profesjonalnych narzędzi do wyszukiwania influencerów

Influencer marketing staje się coraz bardziej popularny i jego rozwój wymusił wręcz stworzenie nowych narzędzi. Dzięki nim możemy znaleźć mikroinfluencerów, którzy idealnie wpisują się w cel naszej kampanii marketingowej. Trzeba tylko pamiętać, żeby najpierw dokładnie określić, kogo i po co szukamy, a następnie zawęzić poszukiwania, używając odpowiednich filtrów.

Takich narzędzi jest naprawdę sporo – zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Należą do nich m.in.:

mikroinfluencer2

A jak to wygląda w praktyce?

O influencer marketingu mogłabym jeszcze długo pisać. Ale najlepiej będzie przytoczyć przykład kampanii z wykorzystaniem potencjału mniejszych twórców.

Znacie markę Lisner? Z pewnością tak. To producent przetworów rybnych, sałatek i past kanapkowych. Kilka lat temu na Instagramie głośno było o akcji #LisnerMamOchotę. Polegała ona na współpracy z wieloma mniej popularnymi influencerami z różnych kategorii, których zadaniem było tworzenie ciekawego contentu przedstawiającego okoliczności, w jakich sprawdzą się produkty Lisner. Według danych, które opublikowała agencja odpowiedzialna za tę kampanię, content trafił aż do 4 300 000 konsumentów, co przełożyło się na 235 000 interakcji.

Gotowi na współpracę z mikroinfluencerami?

Influencer marketing rośnie w siłę. I mowa tutaj nie tylko o współpracy z celebrytami, którzy często na swoich profilach w mediach społecznościowych promują niemal wszystko. Warto pomyśleć nad kampaniami z udziałem mniejszych twórców, którzy nie reklamują masowo produktów i usług oraz mogą pochwalić się mniej licznymi, za to bardziej zaangażowanymi followersami. Taka współpraca to większa szansa na dotarcie z wiarygodnym przekazem do grupy docelowej zebranej w jednym miejscu. Oczywiście taki mniejszy twórca może potrzebować „oszlifowania” i dokładniejszych briefów, żeby uniknąć tzw. wpadek (choć te zdarzają się nawet przy współpracy z celebrytami!). Warto podjąć to wyzwanie, bo mikroinfluencerzy to szansa na sukces wielu marek.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 13 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.90 / 5. Vote count: 8 głosów

Brak ocen

Budowanie lojalności klientów poprzez marketing doświadczeń online Ikona 4:00 min 28.08.2023 W dzisiejszym świecie większość z nas, planując zakup produktu, przegląda oferty różnych marek, aby znaleźć ten, który najlepiej odpowiada naszym oczekiwaniom i potrzebom. Oprócz ceny, właściwości czy parametrów technicznych, nasza decyzja jest również kształtowana przez postrzeganie danej marki. Wszystkie te czynniki są wpływane przez marketing doświadczeń online, który zyskał ogromne znaczenie w ciągu ostatnich kilku lat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.70 / 5. Vote count: 13 głosów

Brak ocen

Etyka i autentyczność w influencer marketingu: Jak budować zaufanie w relacjach z influencerami i ich publicznością Ikona 6:30 min 30.08.2023 Zaufanie. To ono stanowi podstawę wartościowych relacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Jak je budować w świecie influencer marketingu? Jak je utrzymać? Przede wszystkim poprzez autentyczność reklamy i etyczne postępowanie. Tylko tyle i aż tyle. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.50 / 5. Vote count: 4 głosów

Brak ocen

Storytelling drogi: Opowieści o podróżach, które przyciągają i konwertują Ikona 9:00 min 04.08.2023 Opowiadanie historii ma na celu zachęcenie odbiorcy do określonego działania. Moc storytellingu od dawna jest wykorzystywana w marketingu, by zwiększać grono klientów firmy, angażować ich, budować relację i... mobilizować do zakupów. Przyjrzyjmy się historiom opowiadającym o podróżowaniu. W czym tkwi siła ich oddziaływania? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700