Historia MatBud Sklepy Budowlane sięga zaczęła się w Gliwicach na początku lat 90-tych. Z czasem powstawały kolejne hurtownie, powierzchnie wystawowe i sklepy, obsługujące cały rynek śląski w zakresie sprzedaży materiałów budowlanych, instalacyjnych, wyposażenia łazienek itp. Ekspansję na rynek ogólnopolski ułatwiły umowy dealerskie z renomowanymi producentami, umożliwiające konkurencyjność cenową, status Gazeli Biznesu, udział w dużych imprezach targowych, nastawienie na kompleksowość usług oraz kreacja internetowego sklepu przedsiębiorstwa.
Wersja online salonów sprzedażowych spełnia świetnie te same funkcje, co macierzyste sklepy: duży wybór produktów, zaopatrzenie odbiorców hurtowych i detalicznych.
Wartością dodaną są z pewnością wszystkie specyficzne funkcje, właściwe dobrym sklepom internetowym: wewnętrzna wyszukiwarka oparta na silniku Google, koszyk klienta, przejrzysta struktura sklepu, możliwość wyboru języka strony (dostępne jest naprawdę sporo opcji. Obok niezbędnego angielskiego możemy wybrać na przykład chiński!). Popularność e-sklepu oparta jest nie tylko na wyrobionej na rynku marce przedsiębiorstwa – nowi użytkownicy pozyskiwani są za sprawą pozycjonowania sklepu w naturalnych wynikach Google przez specjalistę z Sunrise System sp. z o.o.
Podstawą pozycjonowania jest zestaw kilku słów kluczowych nazywających najpopularniejsze grupy produktowe sklepu – i najbardziej sensowne z punktu widzenia marketingowego.
Punktem wyjścia była obecność serwisu na te konkretne frazy na dalekich, 50. pozycjach – przyczyną był dostosowania parametrów strony do standardów sieciowych. Po zbadaniu serwisu pod tym kątem opiekun pozycjonowania z Sunrise System przygotował wytyczne optymalizacji oraz plan działań off-site. Już działania on-site dały pierwsze efekty – pozycje drgnęły. Dzięki wzmocnieniu odpowiednim linkowaniem i innymi pracami pozycjonerskimi, strona z miesiąca na miesiąc zyskiwała lepsze noty w wynikach wyszukiwania. Niespełna półtoraroczna współpraca z Sunrise System przyniosła poprawę i stabilizację strony w pierwszej dziesiątce – przy zachowaniu stabilności cen dzięki korzystnemu zapisowi budżetowemu.
Podwalinami pod sukces sklepu internetowego Mat Bud w wyszukiwarkach był dobór trafnych słów kluczowych, ważnych z perspektywy wizerunkowej i sprzedażowej, oraz profesjonalna praca nad poprawą widoczności serwisu.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: