Ikona 06:20 min Ikona Sunrise System 13.11.2017

Podpowiadaliśmy już, w jaki sposób zawładnąć blogosferą, a także jak stworzyć treści, które jeszcze długo po publikacji będą aktualne i interesujące. Jednak samo pisanie i dzielenie się fachową wiedzą to nie wszystko. Istotne jest również to, w jaki sposób przygotujesz się do publikacji. Pod uwagę powinieneś wziąć kilka istotnych czynników mających wpływ na jakość tekstu pod względem pozycjonowania.

 

Adrian Cojocariu, specjalista branży SEO, stworzył fascynujący i zarazem szczegółowy poradnik dla przyszłych zdobywców blogosfery. Wystarczy zapamiętać kilka kroków które sprawią, że blog i treści w nim zawarte staną się przyjazne dla SEO. Pokrótce prezentujemy najważniejsze z nich.

 

ZANIM zajmiesz się pisaniem

 

Przed stworzeniem treści skup się na funkcjonowaniu strony, na której pojawi się Twój tekst i sprawdź, czy została odpowiednio skonfigurowana pod kątem pozycjonowania.

 

Dopilnuj, aby:

1. Strona wyświetlała się prawidłowo na urządzeniach mobilnych → sprawdzisz to na przykład w Google Mobile Friendly Test Tool i ułatwisz użytkownikom czytanie Twoich wpisów na smartfonach.

 

2. Strona ładowała się odpowiednio szybko → sprawdzisz to na przykład z Google PageSpeed Insights i nie wprowadzisz czytelników w zniecierpliwienie.

 

3. System CMS został prawidłowo zoptymalizowany → warto rozważyć instalację wtyczek SEO, które mogą nieco ułatwić właściwą prezentację treści na blogu.

 

4. Blog posiadał wtyczki społecznościowe → ich zainstalowanie sprawi, że będziesz mógł dzielić się tekstami na Facebooku, Instagramie lub Twitterze.

 

OK, Twój blog działa już jak należy. Zanim pochwalisz się swoją wiedzą dobrze zastanów się, co chcesz przekazać czytelnikom i na czym Ci najbardziej zależy.

 

Jeśli chcesz być widoczny, popularny i chętnie klikany, musisz wykonać research:

Przeprowadź analizę słów kluczowych → zastanów się, czego mogą szukać czytelnicy i jaki może mieć to związek z Twoją branżą. Wpłyniesz w ten sposób pozycję strony, a użytkownicy łatwiej do Ciebie trafią. W tym celu możesz użyć na przykład Google Keyword Planner.

 

Sprawdź, z kim konkurujesz → wystarczy że sprawdzisz Top10 pozycji dla swojej branży aby dowiedzieć się, z kim stajesz w szranki. Poświęć również trochę czasu na czytanie blogów kolegów po fachu.

 

Znajdź od 3 do 5 wiarygodnych źródeł informacji → na nich oprzesz swoją wiedzę. A jeśli korzystasz z zasobów własnej głowy dopilnuj, aby treść była zarówno interesująca, jak i fachowa.

 

Stwórz szkielet artykułu → zadawaj sobie pytania, a potem na nie odpowiadaj tak, żeby Twoi czytelnicy otrzymali jasny przekaz na konkretny temat. Pomyśl co warto przedstawić w swoim tekście i jak sprawić, aby był pomocny dla użytkownika.

 

Teraz możesz zabrać się za stworzenie treści, pamiętając o kilku drobiazgach wspomagających pozycjonowanie, takich jak:

→ interesujący tytuł,
→ śródtytuły ułatwiające czytanie,
→ tematyczne i krótkie akapity,
→ słowa kluczowe,
CTA (call to action) – zwroty przykuwające uwagę czytelnika,
→ kolokacje (synonimy i słowa powiązane z Twoją branżą),
→ 2-3 linki wewnętrzne (do innych tekstów Twojego autorstwa),

→ 1-2 linki zewnętrzne (do tekstów branżowych).

 

Jednak Twój tekst nie będzie interesujący dla odbiorcy, jeśli nie zostanie uzupełniony o zdjęcie czy film. Wystarczą 2-3 obrazy na bloga, które przykują uwagę użytkownika. Pamiętaj jednak, aby pozyskiwać je z legalnych źródeł lub poświęcić nieco czasu na tworzenie własnych fotografii. Podobnie w przypadku filmu – jeśli jesteś praktykiem, lepiej coś pokazać niż opisać. Załóż kanał na Youtube. Nawiąż swym artykułem do nagranego przez siebie filmu i zgarniaj jeszcze więcej zainteresowania.

 

Tekst to nie wszystko – nieco uwagi poświęć również elementom, które tylko z pozoru wydają się niezauważalne. Chodzi o tagi meta-description, nagłówki H1 oraz URL. Zoptymalizuj je pod kątem słów kluczowych oraz CTA. W ten sposób ułatwisz użytkownikom zrozumienie czym się zajmujesz, a przy tym zwrócisz na siebie uwagę.

 

Co powinieneś zrobić PRZED publikacją

 

Sprawdziłeś bloga pod kątem pozycjonowania, przygotowałeś się do stworzenia tekstu, a następnie stworzyłeś fachowy poradnik.

 

Czas zabrać się za jego publikację, mając na uwadze to, by:

* dołączyć do artykułu zdjęcie wyróżniające, które przykuje uwagę i zobrazuje treść artykułu, * podpisać zdjęcie,
* sprawdzić, czy link do tekstu wraz ze zdjęciem właściwie wyświetla się w mediach społecznościowych,
* przeprowadzić korektę tekstów – każdy autor ma swoich skrupulatnych czytelników, którzy wytkną każdą lterówkę 😉
* sprawdzić, czy dołączone do tekstu linki działają bez zarzutu,

* przekonać się, czy użytkownicy mogą swobodnie korzystać z przycisków do udostępniania w mediach społecznościowych.

 

Dopilnuj jeszcze, by na blogu pojawiło się kilka interesujących kategorii, do których dopasujesz konkretne teksty. Nie zapomnij również przedstawić się swoim czytelnikom – uzupełnij swój biogram i buduj w ten sposób własną markę.

 

O czym musisz pamiętać PO publikacji

 

Wreszcie czas na publikację! Ale to jeszcze nie koniec pracy – samo pojawienie się tekstu jeszcze niczego nie przesądza i nie wypozycjonuje bloga. Treść może być szalenie interesująca, ale bez trzymania ręki na pulsie przejdzie bez echa i utknie na mieliźnie Internetu.

 

Pamiętaj więc o tym, aby:

1. Udzielać się w mediach społecznościowych → promuj blog na fanpage’u, zachęcaj do odwiedzin.

 

2. Tworzyć powiązania linkowe → odwiedzaj blogi konkurencji, odpowiadaj fachowo na zadawane przez innych pytania w komentarzach, zachęcaj do przeczytania własnego tekstu (oczywiście niezbyt nachalnie). Bądź na bieżąco w branży i interesuj się tym, czym interesuje się konkurencja.

 

3. Nie zostawiaj komentarzy bez odpowiedzi → to dodatkowy materiał, który może pomóc Ci w pozycjonowaniu. Poza tym pokażesz, że chętnie wymieniasz się spostrzeżeniami i nie uciekasz od trudnych pytań. Czytelnicy poczują się ważni i docenią Twoje zaangażowanie.

 

4. Dokonywać aktualizacji treści → zwłaszcza, jeśli działasz w branży, która lubi się zmieniać. Odświeżaj stare teksty, wykorzystuj podpowiedzi czytelników zawarte w komentarzach, śledź nowinki branżowe, sprawdzaj swoje pozycje w wyszukiwarce.

 

Summa summarum

 

I ostatni punkt 5. Pokaż wszystko co masz do zaoferowania → można potraktować go jako podsumowanie całości. Jak widzisz tekst jest jedynie częścią tego, co możesz zaprezentować na blogu. Istotną rolę w pozycjonowaniu odgrywają również fotografie, podpisy pod zdjęciami, treści wideo, materiały dodatkowe, biogram czy fanpage. Jeśli do tego zadbasz o właściwą konfigurację strony, na stałe zaprzyjaźnisz się z SEO, a do tego możesz zyskać grono oddanych czytelników oraz wysokie pozycje w wyszukiwarce. Powodzenia!

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co łączy copywritera z psychologiem? Ikona 04:55 min 16.11.2017 Myślisz, że wystarczy tzw. lekkie pióro, by móc nazywać się dobrym copywriterem? Mylisz się, to nie takie proste. Copywriter to nie tylko mistrz słowa i osoba o bogatej wiedzy z różnych branż – medycznej, przemysłowej, prawniczej, kosmetycznej czy też ekonomicznej. To także doskonały psycholog, który potrafi wniknąć w umysł użytkownika i wpłynąć na jego zachowania. Zaskoczony? Zobacz, jakie wyzwania stoją przed copywriterem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Copywriting: gdzie diabeł nie może, tam Copywritera pośle Ikona 04:05 min 08.12.2017 Na początku było słowo… i to od niego zależy widoczność w Internecie. Bez niego nie sposób zostać ujrzanym w tłumie. Aby nie zgubić się w gąszczu konkurencji potrzebujesz kogoś, kto pokaże Ci, jak można operować słowem pisanym. Zdobędziesz dzięki temu rzeszę zadowolonych klientów, rozpoznawalność marki, a z czasem konkretne zyski. Tym kimś jest SEO Copywriter. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zachęć odbiorców do działania, czyli co nieco o Call To Action Ikona 07:15 min 02.11.2017 Chociaż na naszym blogu niejednokrotnie o nim wspominaliśmy, dotychczas nie doczekał się on osobnego postu. Pora to zmienić! Przyszedł najwyższy czas na to, by szczegółowo wytłumaczyć, czym jest Call To Action i dlaczego warto wykorzystywać go w content marketingu. W poście znalazło się również miejsce na ciekawe przykłady – zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy i daj się zainspirować! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700