Każdy z nas może przyznać, że rok 2021 należał do najbardziej szalonego czasu w naszej epoce. Prędkość rozwoju w cieniu nowych fal globalnej pandemii, była nie tylko wyścigiem z czasem, ale również ogromnym wyzwaniem dla wszystkich agencji marketingowych.
Przede wszystkim, wzrosło znaczenie branży e-commerce, a nowe sklepy internetowe pojawiały się, jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Aby się wyróżnić, nie można było poprzestać tylko na ładnie prezentującym się interfejsie, ale należało dodać coś ekstra, coś co zapadnie w pamięć klientów. Dodatkowo, trzeba było dostosować sklepy do dynamicznie zmieniających się algorytmów. Google w tym roku zalał nas szeregiem zmian, były to zmiany wpływające pozytywnie na odbiór platform przez użytkowników.
I tak pewną rewolucją było zacieśnienie więzi między SEO a UX – czyli wprowadzenie długo zapowiadanego Core Web Vitals. Ważnym czynnikiem ratinowym stało się również dostosowanie witryn do urządzeń mobilnych.
Wzrosło znaczenie mediów społecznościowych, nie tylko tak popularnych jak Facebook czy Instagram, ale również wykorzystanie nowych mediów jak chociażby Tik Tok. Udział w reklamach na tej platformie znacząco się podniósł na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy, a prognozy wskazują, że to jeszcze nie koniec. Tik Tok zmienił również swój algorytm i zwraca dużo większą uwagę na wartościowy content, który publikuje, dzięki czemu jego marketingowe znaczenie rośnie z dnia na dzień.
Poza tak technicznymi zmianami, ważnym trendem stała się odpowiedzialność społeczna. I jest to dobry kierunek! Globalne badanie “The Rise of Sustinable Media” Dentsu International i Microsoft Advertising przeanalizowało postawy i zachowania konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Aż 82% polskich konsumentów zadeklarowało, że zamierza przestać korzystać z marek, które nie podejmują działań w sprawie zmian klimatycznych. To interesująca informacja również dla mniejszych przedstawicieli ecommerce.
Konsumenci coraz częściej dokonując zakupów zwracają uwagę na ekologiczne opakowania, są gotowi zapłacić więcej za dostawę, aby ograniczyć ślad węglowy przy wysyłce swojego zamówienia. Ruch Zero Waste zagląda więc pod strzechy i staje się bardzo ważnym kryterium przy wyborze partnerów biznesowych – błędem byłoby tego teraz nie wykorzystać.
Z roku na rok coraz większa liczba marek, czy sklepów stara się wyróżnić czymś na tle swojej konkurencji. Zarówno w mediach, jak i w internecie, bardzo szybko rozwija się content marketing oraz storytelling. Prognozy na rok 2022 wskazują, że będzie to jeden z ważniejszych kierunków rozwoju i sposobu dotarcia do klienta.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: