Ikona 04:30 min Ikona Sunrise System 30.12.2021

Marketingowe podsumowanie trendów 2021 roku

Każdy z nas może przyznać, że rok 2021 należał do najbardziej szalonego czasu w naszej epoce. Prędkość rozwoju w cieniu nowych fal globalnej pandemii, była nie tylko wyścigiem z czasem, ale również ogromnym wyzwaniem dla wszystkich agencji marketingowych.

Co przyniósł nam 2021 rok?

Przede wszystkim, wzrosło znaczenie branży e-commerce, a nowe sklepy internetowe pojawiały się, jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Aby się wyróżnić, nie można było poprzestać tylko na ładnie prezentującym się interfejsie, ale należało dodać coś ekstra, coś co zapadnie w pamięć klientów. Dodatkowo, trzeba było dostosować sklepy do dynamicznie zmieniających się algorytmów. Google w tym roku zalał nas szeregiem zmian, były to zmiany wpływające pozytywnie na odbiór platform przez użytkowników.

I tak pewną rewolucją było zacieśnienie więzi między SEO a UX – czyli wprowadzenie długo zapowiadanego Core Web Vitals. Ważnym czynnikiem ratinowym stało się również dostosowanie witryn do urządzeń mobilnych.

Wzrosło znaczenie mediów społecznościowych, nie tylko tak popularnych jak Facebook czy Instagram, ale również wykorzystanie nowych mediów jak chociażby Tik Tok. Udział w reklamach na tej platformie znacząco się podniósł na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy, a prognozy wskazują, że to jeszcze nie koniec. Tik Tok zmienił również swój algorytm i zwraca dużo większą uwagę na wartościowy content, który publikuje, dzięki czemu jego marketingowe znaczenie rośnie z dnia na dzień.

Poza tak technicznymi zmianami, ważnym trendem stała się odpowiedzialność społeczna. I jest to dobry kierunek! Globalne badanie “The Rise of Sustinable Media” Dentsu International i Microsoft Advertising przeanalizowało postawy i zachowania konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Aż 82% polskich konsumentów zadeklarowało, że zamierza przestać korzystać z marek, które nie podejmują działań w sprawie zmian klimatycznych. To interesująca informacja również dla mniejszych przedstawicieli ecommerce.

 

Konsumenci coraz częściej dokonując zakupów zwracają uwagę na ekologiczne opakowania, są gotowi zapłacić więcej za dostawę, aby ograniczyć ślad węglowy przy wysyłce swojego zamówienia. Ruch Zero Waste zagląda więc pod strzechy i staje się bardzo ważnym kryterium przy wyborze partnerów biznesowych – błędem byłoby tego teraz nie wykorzystać.

Mówiąc o trendach 2021 nie można też nie wspomnieć o “life shoppingu” – czyli zakupach na żywo. Do tej pory prym wiódł Facebook, ale do boju ruszają również Tik Tok i Instagram. YouTube z kolei, śladem Tik Toka wprowadził krótki format nagrań wideo, a konkretnie kilkudziesięcio sekundowe filmy i już w lipcu wersja beta dostępna była w ponad 100 krajach na świecie.

Z roku na rok coraz większa liczba marek, czy sklepów stara się wyróżnić czymś na tle swojej konkurencji.  Zarówno w mediach, jak i w internecie, bardzo szybko rozwija się content marketing oraz storytelling. Prognozy na rok 2022 wskazują, że będzie to jeden z ważniejszych kierunków rozwoju i sposobu dotarcia do klienta.

Za każdym sukcesem produktu stoi, dobrze opowiedziana historia. Któż z nas nie czeka na nową reklamę allegro.pl w okresie świątecznym? A może Werther’s Original: “Pamiętam bardzo dobrze, kiedy dostałem pierwszy cukierek od mojego dziadka…” – Pamiętacie ten spot?
Co nas czeka w 2022?
W zbliżającym sie wielkimi krokami roku, będziemy obserwować budowanie więzi między marką a konsumentem. Wykorzystamy do tego w dużej mierze media społecznościowe, ale również AR i VR! To dzieje się już teraz, a to dopiero początek. Ważna będzie dobra historia, a w komunikacji nie można zapomnieć o odpowiedzialności. Coraz większą uwagę będziemy przywiązywać do aktywności użytkowników, reklamy będą coraz lepiej dedykowane konkretnym grupom odbiorców. To czas zbierania również ogromnej ilości danych. Liczy się już nie tylko to, ile użytkowników odwiedza naszą witrynę, ale to kim są, czym się pasjonują, a ten wyścig wygrają Ci, którzy doskonale zrozumiają potrzeby klientów i co ważniejsze, będą wiedzieć jak je zaspokoić.
Według ekspertów, aby osiągnąć choćby zbliżony efekt sprzedażowy do lat ubiegłych, nakłady na reklamę internetową będą musiały znacząco wzrosnąć. Już teraz warto uwzględnić to w budżetach firmowych.
Podsumowując…
Jeżeli rok 2021 był rewolucją, to rok 2022 nie będzie się od niego różnił. Warto postawić na wszystkie nowoczesne formy komunikacji, ale również otworzyć się na nowe grupy odbiorców. Obecnie grupa 55+ to najszybciej rosnąca grupa odbiorców na Facebook’u i Instagramie, a dziennie przybywa 1 milion aktywnych odbiorców social mediów! “Wyróżnij się i zapadaj w pamięć”, będzie więc już nie tylko hasłem marketingowym, ale i kluczem do sukcesu!
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 52

No votes so far! Be the first to rate this post.

adres IP Ikona 7:00 min 15.11.2023 Czy wiesz, co to jest adres IP i jak działa? A może potrafisz go sprawdzić? Jeśli nie, skorzystaj z naszych podpowiedzi, jak to zrobić. To przydatna umiejętność. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 58

No votes so far! Be the first to rate this post.

historia przeglądania Ikona 4:00 min 03.01.2024 Na pewno wiesz, że Google zbiera dane o użytkownikach. Dziś zajmiemy się historią zapytań, które wpisujesz do wyszukiwarki oraz odwiedzanych stron www. Sprawdź, jakie dane gromadzi Google i jak usunąć historię wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.7 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:10 min 20.12.2019 Zastanawiasz się, jak to możliwe, że Twoje wysiłki znowu poszły na marne i nie dostałeś wymarzonego prezentu? Zamiast obwiniać Świętego Mikołaja bądź - co gorsze - tracić w niego wiarę, przeczytaj jeszcze raz swój list. Czy aby na pewno jest on zrozumiały? Czy jasno wynika z niego, czego oczekujesz? Spieszymy z krótką instrukcją super sugestywnego listu - prosto z Laponii! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700