Ikona 05:25 min Ikona Sunrise System 23.11.2017

Marketing generacyjny – co go łączy z tworzeniem tekstów na strony www?

Nie ma co się oszukiwać – trzeba przyznać, że internet staje się powoli najpopularniejszym narzędziem do wyszukiwania informacji, robienia zakupów czy śledzenia aktualnych wydarzeń. Korzystanie z wirtualnych zasobów stało się na tyle proste i intuicyjne, że obserwuje się wzrost zainteresowania siecią u osób w każdym wieku.

Kiedy myślimy o korzystaniu z internetu, do głowy przychodzi nam najczęściej najmłodsze pokolenie. Na każdym kroku bowiem możemy zobaczyć nastolatków z nosem w swoim smartfonie. Czy tak jest jednak w rzeczywistości? Czy tylko młodsze pokolenia chętnie podchodzą do korzystania z komputerów, tabletów czy smartfonów?

 

Dwie popularne agencje – Buzzstream oraz Fractl wspólnie przeprowadziły badania z zakresu marketingu generacyjnego, mające na celu uzyskanie informacji, jaki stosunek do korzystania z internetu oraz poszczególnych sieci społecznościowych mają konkretne generacje – Millenialsi (osoby urodzone w latach 1981-1999), Generacja X (1965-1980) oraz Baby Boomersi (1946-1964).

 

Patrząc na poniższy wykres można łatwo dostrzec najważniejsze wnioski z badań. Co ciekawe, największy odsetek osób, spędzających w sieci ponad 20 godzin tygodniowo należy do pokolenia Baby Boomers. W przypadku Generacji X oraz Millenialsów wyniki są bardzo podobne – około 23%  korzysta z sieci od 5 do 10 godzin tygodniowo.

 

Na uwagę zasługuje również zestawienie, przedstawiające najczęściej wykorzystywane urządzenia przez poszczególne pokolenia. Badania wskazują, że najmłodsze generacje – Millenialsi oraz X-ersi – najchętniej sięgają po urządzenia mobilne. W przypadku Baby Boomersów wynik jest znacznie niższy – osoby te wolą korzystać ze standardowych komputerów. Znawcy tematu jednak podkreślają, że w przypadku wszystkich grup odsetek sięgających po tablety czy smartfony ciągle wzrasta.

 

Jaki związek ma marketing generacyjny z tworzeniem treści w witrynach internetowych?

 

Każdy, kto zajmuje się tworzeniem stron internetowych musi być świadomy, że na pozycjonowanie składa się wiele czynników. Należy pamiętać, że każda witryna, którą chcemy wypromować, musi być przyjazna przede wszystkim dla użytkownika, ponieważ to, co jest dobre dla czytelnika, to jest dobre dla robotów wyszukiwarek.

 

Przedstawione powyżej badania mogą pomóc twórcom contentu uzyskać odpowiedź, w jaki sposób kreować treści, które najlepiej trafią do odbiorców w każdym wieku. Warto więc skupić się na tym, jak dostosowywać daną stronę internetową do potrzeb konkretnego użytkowników.

 

Na początku warto określić, do kogo szczególnie są skierowane treści naszej strony – do Millenialsów, Generacji X czy Baby Boomersów.

 

Zastanów się, co oferujesz na swojej stronie internetowej – czy jest to wirtualny sklep, serwis informacyjny czy może blog z poradnikami. Następnie pomyśl, kto mógłby być najbardziej zainteresowany tym, co umieszczasz w swojej witrynie.

 

Jeśli np. sprzedajesz hoverboardy czy odzież hip-hopową, wiadomo, że Twoimi odbiorcami są Millenialsi. Prowadzisz bloga z praktycznymi poradami z zakresu mody, motoryzacji czy prowadzenia gospodarstwa domowego? W tym przypadku najczęściej odwiedzać Cię będą z pewnością osoby z Generacji X. Jeżeli natomiast tematem Twojego contentu jest np. zdrowie, najświeższe informacje czy różnego rodzaju ciekawostki, być może największy odsetek Twoich czytelników stanowią Baby Boomersi.

 

Jesteśmy świadomi, że w przypadku wielu stron ustalenie jednej, konkretnej grupy odbiorców jest trudne, czy nawet niemożliwe. W takich sytuacjach warto określić choć ogólne cechy użytkowników, do których chcemy trafić.

 

Kiedy już określisz najbardziej prawdopodobną grupę Twoich potencjalnych czytelników, możesz zacząć tworzyć treści dostosowane do ich potrzeb. Poniżej przedstawiamy kilka porad, dotyczących  kreowania contentu dla poszczególnych generacji.

 

Millenialsi

 

  • Pisz krótko, zwięźle i na temat – nastolatkowie są niecierpliwymi użytkownikami, z pewnością więc długie czy źle sformatowane teksty ich odstraszą.

 

  • Staraj się używać prostego języka oraz wyrażeń wykorzystywanych przez młode pokolenie – w ten sposób możesz ocieplić wizerunek swojej firmy, zwiększając zaufanie czytelników względem niej.

 

  • Nie poprzestawaj wyłącznie na dodawaniu samych tekstów – pamiętaj o odpowiednim formatowaniu, stosuj przyciągające uwagi kolory i wzory czcionek, jak również żartobliwe czy ciekawe obrazki.

 

 

Generacja X
  • Zadbaj o to, aby czytelnicy ufali Twojej stronie – zamieszczaj fachowe teksty, porady ekspertów czy rzetelne opisy.

 

  • Zwróć uwagę na poprawny język i formatowanie – wiele osób, zobaczywszy błąd ortograficzny na Twojej stronie, momentalnie przestanie jej ufać.

 

  • Zamieszczaj czasami dodatkowe materiały czy teksty z tematyki życia codziennego, wplatając w nie tematykę Twojej strony – pamiętaj jednak, aby teksty te były aktualne!

 

 

Baby Boomers
  • Zwróć szczególną uwagę na wygląd Twojej strony – starsze osoby często mają problemy ze wzrokiem, dlatego zamieszczaj teksty o stosunkowo dużej i wyraźnej czcionce, nie wykorzystuj też zbyt wielu jaskrawych kolorów.

 

  • Niech Twoje treści będą zawsze aktualne – generacja ta szuka często najświeższych informacji

 

  • Niech Twoja strona będzie intuicyjna – zadbaj o to, aby w Twojej witrynie można było się łatwo przemieszczać pomiędzy poszczególnymi działami.

 

Na podstawie omawianych badań wysnuwa się jeszcze jeden bardzo ważny wniosek – coraz częściej, zamiast tradycyjnych komputerów, korzystamy z urządzeń mobilnych. Dlatego też, jeśli zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu, dostosuj swoją stronę internetową do wymagań smartfonów i tabletów.

 

Wszystkie wyżej wymienione porady pomogą Ci stworzyć content świetnie dopasowany do Twoich odbiorców. Dlatego też zachęcamy do ich stosowania przy kreowaniu kolejnych podstron Twojej witryny. Jeśli natomiast posiadasz już gotowe treści, sprawdź, czy spełniają one oczekiwania potencjalnych odbiorców. Kto wie, być może zmiany wprowadzone na podstawie naszych podpowiedzi wspomogą pozycjonowanie Twojej domeny?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 09:35 min 21.12.2017 Święta za pasem! U nas to już chyba tradycja, że niecierpliwie wyczekujemy spotów świątecznych rodzimych i światowych marek. W tym roku zdradzam Wam nasze zakulisowe rozmowy – żebyście trochę nas poznali i byli na bieżąco ze świątecznymi trendami reklamowymi. W imieniu Działu Copywritingu Sunrise System przedstawiam oficjalny, absolutnie subiektywny ranking spotów świątecznych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:45 min 29.12.2017 Rok 2017 dobiega końca, co dla wyszukiwarki Google, tak jak i większości z nas oznacza czas największych podsumowań. 13 grudnia Google przygotowało dla Internautów spis wszystkich najpopularniejszych zapytań, jakie przez cały rok otrzymywał. Najczęściej chcieliśmy dowiedzieć się „jak”, ale interesowało nas też: „gdzie”, „dlaczego” i „ile”. Ciekawiły nas przepisy, seriale i sławne postaci. Zresztą zobaczcie sami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 07:00 min 18.10.2017 Postęp technologiczny nigdy się nie zatrzymuje. Najlepszym tego przykładem jest Google, który zarówno podczas konferencji I/O, jak i w filmie na YouTube sprzed kilku dni pokazuje jak można jeszcze bardziej ułatwić nasze życie. Od słuchawek tłumaczących każde słowo w innym języku, przez gogle VR dla smartfonów i natychmiastowe przesyłanie zdjęć, po najnowszą wersję Androida Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700