Nie ma co się oszukiwać – trzeba przyznać, że internet staje się powoli najpopularniejszym narzędziem do wyszukiwania informacji, robienia zakupów czy śledzenia aktualnych wydarzeń. Korzystanie z wirtualnych zasobów stało się na tyle proste i intuicyjne, że obserwuje się wzrost zainteresowania siecią u osób w każdym wieku.
Kiedy myślimy o korzystaniu z internetu, do głowy przychodzi nam najczęściej najmłodsze pokolenie. Na każdym kroku bowiem możemy zobaczyć nastolatków z nosem w swoim smartfonie. Czy tak jest jednak w rzeczywistości? Czy tylko młodsze pokolenia chętnie podchodzą do korzystania z komputerów, tabletów czy smartfonów?
Dwie popularne agencje – Buzzstream oraz Fractl wspólnie przeprowadziły badania z zakresu marketingu generacyjnego, mające na celu uzyskanie informacji, jaki stosunek do korzystania z internetu oraz poszczególnych sieci społecznościowych mają konkretne generacje – Millenialsi (osoby urodzone w latach 1981-1999), Generacja X (1965-1980) oraz Baby Boomersi (1946-1964).
Każdy, kto zajmuje się tworzeniem stron internetowych musi być świadomy, że na pozycjonowanie składa się wiele czynników. Należy pamiętać, że każda witryna, którą chcemy wypromować, musi być przyjazna przede wszystkim dla użytkownika, ponieważ to, co jest dobre dla czytelnika, to jest dobre dla robotów wyszukiwarek.
Przedstawione powyżej badania mogą pomóc twórcom contentu uzyskać odpowiedź, w jaki sposób kreować treści, które najlepiej trafią do odbiorców w każdym wieku. Warto więc skupić się na tym, jak dostosowywać daną stronę internetową do potrzeb konkretnego użytkowników.
Na początku warto określić, do kogo szczególnie są skierowane treści naszej strony – do Millenialsów, Generacji X czy Baby Boomersów.
Zastanów się, co oferujesz na swojej stronie internetowej – czy jest to wirtualny sklep, serwis informacyjny czy może blog z poradnikami. Następnie pomyśl, kto mógłby być najbardziej zainteresowany tym, co umieszczasz w swojej witrynie. |
Jeśli np. sprzedajesz hoverboardy czy odzież hip-hopową, wiadomo, że Twoimi odbiorcami są Millenialsi. Prowadzisz bloga z praktycznymi poradami z zakresu mody, motoryzacji czy prowadzenia gospodarstwa domowego? W tym przypadku najczęściej odwiedzać Cię będą z pewnością osoby z Generacji X. Jeżeli natomiast tematem Twojego contentu jest np. zdrowie, najświeższe informacje czy różnego rodzaju ciekawostki, być może największy odsetek Twoich czytelników stanowią Baby Boomersi.
Jesteśmy świadomi, że w przypadku wielu stron ustalenie jednej, konkretnej grupy odbiorców jest trudne, czy nawet niemożliwe. W takich sytuacjach warto określić choć ogólne cechy użytkowników, do których chcemy trafić.
Kiedy już określisz najbardziej prawdopodobną grupę Twoich potencjalnych czytelników, możesz zacząć tworzyć treści dostosowane do ich potrzeb. Poniżej przedstawiamy kilka porad, dotyczących kreowania contentu dla poszczególnych generacji.
Millenialsi
Wszystkie wyżej wymienione porady pomogą Ci stworzyć content świetnie dopasowany do Twoich odbiorców. Dlatego też zachęcamy do ich stosowania przy kreowaniu kolejnych podstron Twojej witryny. Jeśli natomiast posiadasz już gotowe treści, sprawdź, czy spełniają one oczekiwania potencjalnych odbiorców. Kto wie, być może zmiany wprowadzone na podstawie naszych podpowiedzi wspomogą pozycjonowanie Twojej domeny?
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: