Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 23.07.2015

Marketing filmowy przenosi się do Internetu

Lato to okres, w którym budowane jest napięcie filmowe. Swoje premiery mają pierwsze z głośnych hitów, pojawiają się również zapowiedzi kolejnych blockbusterów, które w kinach pojawią się jesienią i zimą. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy u progu filmowej gorączki. Wybieramy tytuły, które będziemy chcieli zobaczyć w najbliższym czasie, jednak niezbędnych informacji poszukujemy dziś w Internecie, a nie w telewizji czy gazetach. To fakt, który mocno zmienił światowy przemysł filmowy i wymusił na producentach oraz specjalistach od marketingu modyfikację swoich działań reklamowych.

 

Pierwszy fakt: tylko w tym roku obejrzano już ponad 35 milionów godzin trailerów na YouTube i to wyłącznie na urządzeniach mobilnych! Informacji na temat filmów, które chcemy obejrzeć poszukujemy w Google. Tam też możemy znaleźć oficjalne strony internetowe i profile społecznościowe danych produkcji czy aktorów. Oglądamy przede wszystkim zapowiedzi wideo, a także ekskluzywne zajawki z filmów. Działania marketingowe obejmują jednak coraz więcej elementów, takich jak zdjęcia z planu, wywiady z aktorami, ujęcia „od kuchni”, gry, ciekawe aplikacje, konkursy i wiele więcej. Gros z tych elementów znajdziemy właśnie w Internecie.

Co ciekawe aż 56% zapytań związanych z biletami do kina pochodzi z urządzeń mobilnych. To również cenna informacja dla marketerów i osób odpowiedzialnych za promocję filmów. Smartfony i tablety to ogromna siła i należy umożliwić ich użytkownikom nie tylko dotarcie do aktualności związanych z filmem, ale także ułatwić zakupienie biletów na seans.

81% osób, które obejrzały w Internecie trailer filmu, zrobiło to za pośrednictwem YouTube. W stosunku do ubiegłego roku liczba wyświetleń zapowiedzi na tym portalu pochodzących z urządzeń mobilnych wzrosła o… 88%! Spośród osób, które obejrzały zajawki ponad połowa deklaruje, że woli obejrzeć je w Internecie niż w telewizji, a 69% z nich potwierdza, że oglądając różne trailery decyduje o tym, na który film chce pójść w danym okresie.

Rośnie również oglądalność tzw. movie recap videos, a więc wideo mających na celu streszczenie fabuły i zaprezentowanie fragmentów filmu. Obserwujemy również konsekwentny wzrost zapytań nie dotyczących bezpośrednio filmów, ale mocno z nimi powiązanych i pojawiających się w okolicach premiery danego hitu. Pojawiają się np. takie zapytania jak „gdzie kręcono Jurassic Park”, czy „gdzie kupię tic taci z Minionkami”. To również dane, o których nie wolno zapominać.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.08.2015 W jednej z ostatnich aktualizacji przeglądarki Mozilla Firefox pojawiła się nowa funkcja o nazwie "popraw czytelność". Rozpoznamy ją po ikonie książki umieszczonej z prawej strony w polu adresu. Ikona pojawia się tylko na stronach rozbudowanych tekstowo, bogatych w treści. Opcja ta usuwa wszelkie grafiki i reklamy prezentując wyłącznie treść. Rozwiązanie wydaje się być doskonałą funkcją dla wszystkich przeciwników przeszkadzających w lekturze okien reklamowych. Mimo to wydawcy internetowi nie wróżą mu dużej popularności. Dlaczego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 07.10.2015 Wśród najpopularniejszych kanałów na portalu YouTube znajdują się w dużej mierze kanały graczy i osób recenzujących gry lub sprzęt komputerowy. Biznes gamingowy kwitnie na najpopularniejszym serwisie wideo w Internecie, jednak nie tak dawno pojawiła się nisza, która została szybko zagospodarowana. Mowa o osławionych streamach, a więc relacjach na żywo z rozgrywek sieciowych czy gameplayów - wypełniania kolejnych misji przez gracza wraz z jego autorskim komentarzem. Monopolistą w sieci stał się serwis twitch.tv, jednak nadeszła właśnie poważna konkurencja. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 16.07.2015 Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na zmierzch jednej z flagowych usług ze stajni Google, serwisu Google Plus. Czy jednak tak jest na pewno? A może w najbliższych miesiącach i latach czekają nas inne niespodzianki w związku z tą usługą? Google niechętnie zdradza swoje plany nie tylko w tej kwestii, ale nam udało się zestawić kilka ciekawych informacji i sygnałów związanych z zachodzącą już zmianą w G+. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700