Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 23.07.2015

Marketing filmowy przenosi się do Internetu

Lato to okres, w którym budowane jest napięcie filmowe. Swoje premiery mają pierwsze z głośnych hitów, pojawiają się również zapowiedzi kolejnych blockbusterów, które w kinach pojawią się jesienią i zimą. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy u progu filmowej gorączki. Wybieramy tytuły, które będziemy chcieli zobaczyć w najbliższym czasie, jednak niezbędnych informacji poszukujemy dziś w Internecie, a nie w telewizji czy gazetach. To fakt, który mocno zmienił światowy przemysł filmowy i wymusił na producentach oraz specjalistach od marketingu modyfikację swoich działań reklamowych.

 

Pierwszy fakt: tylko w tym roku obejrzano już ponad 35 milionów godzin trailerów na YouTube i to wyłącznie na urządzeniach mobilnych! Informacji na temat filmów, które chcemy obejrzeć poszukujemy w Google. Tam też możemy znaleźć oficjalne strony internetowe i profile społecznościowe danych produkcji czy aktorów. Oglądamy przede wszystkim zapowiedzi wideo, a także ekskluzywne zajawki z filmów. Działania marketingowe obejmują jednak coraz więcej elementów, takich jak zdjęcia z planu, wywiady z aktorami, ujęcia „od kuchni”, gry, ciekawe aplikacje, konkursy i wiele więcej. Gros z tych elementów znajdziemy właśnie w Internecie.

Co ciekawe aż 56% zapytań związanych z biletami do kina pochodzi z urządzeń mobilnych. To również cenna informacja dla marketerów i osób odpowiedzialnych za promocję filmów. Smartfony i tablety to ogromna siła i należy umożliwić ich użytkownikom nie tylko dotarcie do aktualności związanych z filmem, ale także ułatwić zakupienie biletów na seans.

81% osób, które obejrzały w Internecie trailer filmu, zrobiło to za pośrednictwem YouTube. W stosunku do ubiegłego roku liczba wyświetleń zapowiedzi na tym portalu pochodzących z urządzeń mobilnych wzrosła o… 88%! Spośród osób, które obejrzały zajawki ponad połowa deklaruje, że woli obejrzeć je w Internecie niż w telewizji, a 69% z nich potwierdza, że oglądając różne trailery decyduje o tym, na który film chce pójść w danym okresie.

Rośnie również oglądalność tzw. movie recap videos, a więc wideo mających na celu streszczenie fabuły i zaprezentowanie fragmentów filmu. Obserwujemy również konsekwentny wzrost zapytań nie dotyczących bezpośrednio filmów, ale mocno z nimi powiązanych i pojawiających się w okolicach premiery danego hitu. Pojawiają się np. takie zapytania jak „gdzie kręcono Jurassic Park”, czy „gdzie kupię tic taci z Minionkami”. To również dane, o których nie wolno zapominać.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.08.2015 W jednej z ostatnich aktualizacji przeglądarki Mozilla Firefox pojawiła się nowa funkcja o nazwie "popraw czytelność". Rozpoznamy ją po ikonie książki umieszczonej z prawej strony w polu adresu. Ikona pojawia się tylko na stronach rozbudowanych tekstowo, bogatych w treści. Opcja ta usuwa wszelkie grafiki i reklamy prezentując wyłącznie treść. Rozwiązanie wydaje się być doskonałą funkcją dla wszystkich przeciwników przeszkadzających w lekturze okien reklamowych. Mimo to wydawcy internetowi nie wróżą mu dużej popularności. Dlaczego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 07.10.2015 Wśród najpopularniejszych kanałów na portalu YouTube znajdują się w dużej mierze kanały graczy i osób recenzujących gry lub sprzęt komputerowy. Biznes gamingowy kwitnie na najpopularniejszym serwisie wideo w Internecie, jednak nie tak dawno pojawiła się nisza, która została szybko zagospodarowana. Mowa o osławionych streamach, a więc relacjach na żywo z rozgrywek sieciowych czy gameplayów - wypełniania kolejnych misji przez gracza wraz z jego autorskim komentarzem. Monopolistą w sieci stał się serwis twitch.tv, jednak nadeszła właśnie poważna konkurencja. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 16.07.2015 Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na zmierzch jednej z flagowych usług ze stajni Google, serwisu Google Plus. Czy jednak tak jest na pewno? A może w najbliższych miesiącach i latach czekają nas inne niespodzianki w związku z tą usługą? Google niechętnie zdradza swoje plany nie tylko w tej kwestii, ale nam udało się zestawić kilka ciekawych informacji i sygnałów związanych z zachodzącą już zmianą w G+. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700