Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 05:05 min Ikona Kinga Biegańska 27.10.2022

Nieustanny rozwój sprawia, że istnieje coraz więcej narzędzi, które ułatwiają codzienną pracę. Ten sam pęd może jednak powodować zmęczenie nowościami, które zasypują nas z każdej strony. Codzienne przyzwyczajenia sprawiają, że często jest nam po prostu wygodniej bez wprowadzania zmian. 

Takie myślenie to duży błąd, który sprawia, że sami utrudniamy sobie pracę, a często także spowalniamy wykonywanie codziennych zadań. Dlatego warto otworzyć się na nowe rozwiązania i sprawdzić czy dane narzędzie nam odpowiada, jeśli tak to świetnie, jeśli nie, to po prostu nie musimy z niego korzystać. 

Marketing automation – co to takiego? 

Najprościej mówiąc są to działania i reguły, które pozwalają na komunikację z użytkownikiem strony www w sposób zautomatyzowany, do wielu odbiorców na raz i na podstawie analizy ich zachowań. Kampanie Google Ads potrafią precyzyjnie trafić do odbiorców w odpowiednim czasie i przy użyciu właściwych kanałów komunikacji oraz materiałów. Z pomocą marketing automation możemy automatyzować działania, które wcześniej były wykonywane ręcznie, a wszystko w oparciu o narzędzia dedykowane do tej technologii.  

Narzędzia do MA znacznie ułatwiają zarządzanie dużymi sklepami internetowymi, które dziennie obsługują setki, a nawet tysiące klientów. Wykonywanie takiej pracy ręcznie byłoby niezwykle czasochłonne i praktycznie niemożliwe do realizacji. Jednak MA nie jest tylko dla branży e-commerce. Można je wykorzystać również przy serwisach internetowych nieposiadających koszyka sklepowego, a chcących podtrzymać zainteresowanie swoich użytkowników.  

Dlaczego warto korzystać z marketing automation? 

Przede wszystkim dlatego, że jest to ułatwienie, które znajduje swoje zastosowanie na każdym etapie lejka sprzedażowego. Dzięki niemu nie tylko możesz budować relacje z klientami, ale także zwiększać efektywność sprzedaży, utrzymać zainteresowanie konsumentów swoimi produktami, czy informować o nowościach i kampaniach promocyjnych. 

Jak to działa? 

Marketing automation opiera się na działaniu przyczynowo – skutkowym. Oznacza to, że gdy zdarzy się jedna rzecz, musi zdarzyć się kolejna. Automatyzację należy rozpocząć od stworzenia ścieżki określanej mianem workflow, na którą składa się trigger (wyzwalacz/zapalnik) oraz action (działanie niezbędne do wykonania po uruchomieniu zapalnika). 

Najprościej wyjaśnić to na przykładzie. Klient klika przycisk z subskrypcją i zapisuje się do newslettera (trigger) – > firma wysyła do niego maila z podziękowaniem/obiecanym rabatem na zakupy/potwierdzeniem zapisu (action). 

Powyższe działanie jest w pełni automatyczne, a obie strony zarówno kupujący, jak i sprzedający są zadowolone, ponieważ otrzymują to czego chcą. 

Kolejnym dobrym przykładem jest chat bot. Użytkownik potrzebuje informacji, np. na temat dostępności danego produktu, zadaje je na czacie (trigger) –> otrzymuje odpowiedź na zadane pytanie (action). 

Dlaczego korzystanie z narzędzi do MA się opłaca? 

Do największych plusów, które doceniają użytkownicy należy: 

  • automatyzacja działań, a co za tym idzie zwiększenie szybkości wykonywanych obowiązków i jednoczesne odciążenie pracowników, którzy mogą w tym czasie zająć się innymi, ważnymi tematami. 
  • zwiększenie konwersji, które jest możliwe, dzięki dopasowaniu treści oraz materiałów do potrzeb klientów, a co za tym idzie ich zaspokojenie. 
  • lepsza i skuteczniejsza komunikacja z klientami, dzięki bardziej dopasowanym komunikatom i natychmiastowym odpowiedziom. 
  • możliwość sprawdzenia w jaki sposób rozpoczął się kontakt klienta ze sklepem oraz dlaczego i kiedy się zakończył. 
  • gromadzenie danych dotyczących tego, ile osób otrzymało i odczytało daną wiadomość, ile kliknęło w link, a ile zignorowało wiadomość. Informacje te to ogromne źródło wiedzy o klientach. 

Rozwiązania, które warto wykorzystać 

Jeśli chcesz usprawnić automatyzację marketingu możesz korzystać z kilku pomocnych rozwiązań. Do tych najpopularniejszych i najczęściej użytkowanych należą: 

  • Kampanie mailingowe: cieszą się dużą popularnością wśród właścicieli stron www i to nie bez powodu, ponieważ dają duże możliwości. Newslettery i maile automatyczne, które będzie otrzymywał potencjalny klient, można dowolnie zaplanować w zależności od działań jakie wykona lub ich nie wykona, np. kiedy dłuższy czas nie odwiedza danej strony, przypomnieć, że był zainteresowany danym produktem lub tematyką.  
  • Kampanie pop-up: często kojarzone z niechcianymi reklamami, jednak dają możliwość szybkiego komunikowania klientowi o zmianach na stronie. Pop-up mogą być wyświetlane każdemu kto wejdzie na stronę lub tylko do wybranych użytkowników, tak by informacja dotarła do ściśle określonej grupy odbiorców. W ten sposób możemy komunikować o rabatach dla osób niezdecydowanych, nagradzać aktywnych użytkowników lub informować o najnowszych kampaniach promocyjnych 
  • Chat bot: to wygodne rozwiązanie, które po odpowiednim rozpisaniu scenariusza, sprawia, że automat może odpowiadać na pytania użytkowników tak jak chcemy. Chat bot sprawdza się najlepiej zwłaszcza w dni wolne, kiedy dany sklep nie pracuje, a także poza godzinami pracy zespołu. 

Powyżej wymieniłam trzy, moim zdaniem najpopularniejsze rozwiązania, które warto wykorzystać. Oczywiście jest ich o wiele więcej, a wszystko zależy od budżetu jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na narzędzia odpowiednie do MA. W tym zakresie każdy znajdzie coś dla siebie w zależności od charakteru branży w jakiej działa.  

Jak widać automatyzacja marketingu to doskonały sposób na zwiększenie efektywności i wydajności pracy, przy jednoczesnym odciążeniu pracowników. Mimo że marketing automation na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowane, to warto poświęcić trochę czasu na to, aby się z nim zapoznać lub skorzystać z pomocy specjalistów, którzy zajmą się za nas automatyzacją.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.80 / 5. Vote count: 4 głosów

Brak ocen

Uważaj na pułapki! Czyli jak unikać błędów przy interpretowaniu danych w Google Analytics Ikona 10:00 min 12.12.2022 Podejmując decyzje biznesowe, zazwyczaj opieramy się o dane. Niestety, częstym problem jest ich błędna interpretacja. Te błędy mogą wynikać ze zbyt powierzchownego spojrzenia na statystyki, ale też z braku wiedzy na temat tego, co tak naprawdę one oznaczają. Nawet wydawałoby się oczywiste wskaźniki efektywności, mogą przedstawiać jednie część prawdy. W tym artykule chciałbym przedstawić kilka przykładów pułapek, jakie stawia przed nami Google Analytics. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.30 / 5. Vote count: 12 głosów

Brak ocen

Trendy w SEO na 2023 rok Ikona 6:30 min 19.12.2022 Zbliżający się rok to kolejny okres zmian w branży SEO. Wraz z postępem technologicznym i kolejnymi nowinkami od Google zapowiada się wiele analitycznych i nieprzespanych nocy. Jak zawsze mamy nadzieję, że będą to zmiany na lepsze. Czego możemy się spodziewać po roku 2023? Jakie będą trendy w branży SEO w 2023 roku? Poniżej lista najgorętszych tematów, które według nas mogą być najistotniejsze dla pozycjonowania w nadchodzącym okresie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.70 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Wszystko co musisz wiedzieć o narzędziu Google Data Studio Ikona 6:45 min 11.10.2022 Google Data Studio to bezpłatne narzędzie, które służy do wizualizacji danych w formie czytelnych raportów. Z jego pomocą możesz szybko przygotować dashboard oparty o różne źródła danych. W tym artykule przedstawiam najważniejsze funkcje i zalety, które sprawiają, że uważam Google Data Studio za jedno z najważniejszych narzędzi marketingowca. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700