Celem mapy jest dostarczenie wyszukiwarce informacji o treściach wideo tak, aby serwis był poprawnie wykryty i indeksowany, co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest niezwykle ważne. Wskazane są dwie metody tworzenia mapy: w oparciu o protokół Sitemap lub kanał mRSS. Dziś pokrótce omówimy pierwszą z metod.
• na mapie powinny się znaleźć wyłącznie adresy URL z treścią wideo, czyli: witryny z plikami wideo, adresy odtwarzaczy plików wideo, adresy plików wideo w naszej witrynie (robot Google nie zaindeksuje adresów URL nie zawierających treści wideo);
• każdy film wideo umieszczony na danej stronie internetowej powinien na mapie mieć jeden wpis – na przykład, zależnie od zamieszczonych informacji:
<video.video>; <video:player_loc>; <video:content_loc>;
• mapa wideo może zawierać duplikatów filmu, nie jest jednak zalecane udostępniania tego samego filmu pod dwoma różnymi adresami URL;
• mapa musi zawierać tag <video:player_loc> lub <video:content_loc>, lub też oba te tagi – umożliwi to robotowi sprawdzenie, czy na stronie dostępny jest aktywny film wideo;
• plik mapy nie może zawierać więcej niż 50 000 elementów wideo;
• w przypadku, gdy na witrynie znajduje się więcej filmów, można zgłosić wiele map oraz plik indeksu mapy;
• mapy witryn wideo nie obsługują zagnieżdżania;
• obsługiwane typy plików wideo: mpg, mpeg, mp4, m4v, mov, wmv, asf, avi, ra, ram, rm, flv, swf;
• nie są obsługiwane metapliki, które wymagają pobrania źródła przy użyciu protokołów transmisji strumieniowej;
• pliki muszą być dostępne za pośrednictwem protokołu HTTP;
• żadnego adresu URL zawartego w mapie witryny nie powinien blokować plik robots.txt;
• w polach <video:title> i <video:description> muszą być podane informacje faktycznie odzwierciedlające zawartość strony – Google to zweryfikuje;
• istnieje możliwość stworzenia pojedynczej mapy witryny zawierającej adresy URL różnych witryn.
Jednak wszystkie uwzględnione witryny muszą być zweryfikowane przy użyciu Narzędzi dla webmasterów. Ciąg dalszy porad związanych z pozycjonowaniem nastąpi już wkrótce…
Źródło: Centrum dla webmasterów
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: