Rich snippets to kilka linijek tekstu, które wyświetlane są pod każdym wynikiem wyszukiwania. Mają na celu dostarczenie użytkownikom informacji na temat tego, co znajdą na stronie i dlaczego jest to istotne dla ich zapytania. Na przykład podczas wyszukiwania restauracji możemy zobaczyć średnią opinię i zakres cen, z kolei szukając jakiegoś przepisu ujrzymy całkowity czas przygotowania czy zdjęcie gotowego dania. Informacje te mogą pomóc użytkownikom rozpoznać, która witryna jest odpowiednia dla ich wyszukiwania. Mogą również doprowadzić do wejścia na naszą stronę.
Z punktu widzenia pozycjonowania warto więc pomóc Google w wyświetlaniu w rich snippets istotnych informacji, poprzez dodanie dodatkowych znaczników HTML <span> i <div> na własnych stronach. Te znaczniki pomagają Google rozpoznawać pewne rodzaje danych, zrozumieć generalną koncepcję strony i wyświetlić odpowiednie informacje w wynikach wyszukiwania.
Przede wszystkim trzeba wybrać format znaczników. Zalecany jest format microdata, ale można stosować również micformats lub RDFa. Nie trzeba przy tym posiadać właściwie żadnej wiedzy na temat tych formatów, wystarczy jedynie podstawowa znajomość HTML.
Następnie należy oznaczyć konkretną zawartość. Google wspiera rich snippets dla następujących dziedzin:
– restauracje – tu wyświetla się liczba gwiazdek, przykładowe ceny i standardowy opis, – autorzy – zdjęcie, imię i nazwisko oraz linki do innych artykułów, – ludzie – numer telefonu i zdjęcia, – produkty – zdjęcia, ranking i opinie, – przedsiębiorstwa i organizacje – lokalizacja i opinie, – przepisy – czas przyrządzenia, ranking i zdjęcie, – wydarzenia – miejsce i termin, – muzyka – tekst i link do utworu.
Na końcu warto przetestować rezultat przy użyciu specjalnego narzędzia testowego. Po dodaniu i przetestowaniu swoich rich snippets, Google wyświetli je podczas następnego indeksowania.
Kilka korzyści, które dają rich snippets, nie tylko w pozycjonowaniu:
1. Przyciągają uwagę użytkownika do odpowiedniego wyniku, strony z rich snippets są znacznie częściej wyświetlane!
2. Udzielają natychmiastowej informacji, związanej z konkretnym zapytaniem.
3. Powodują zwiększenie klikalności oraz zmniejszenie ilości bezwartościowych wejść internautów, którzy nie znaleźli na stronie treści, których szukali.
4. Mogą przynieść efekty SEO bez wielkiego audytu SEO.
Obecność właściwych treści w rich snippets jest więc niezwykle ważna, zarówno dla wielkich przedsiębiorstw, realizujących swoją strategię wizualną, jak i indywidualnych właścicieli stron. Przykładowo wyświetlenie zdjęcia autora, jego nazwiska oraz linku do innych artykułów, które zostały przez niego napisane, budują poczucie zaufania i autorytetu. Może także zachęcić do prze-klikania się i przeczytania innych artykułów.
W celu usystematyzowania wiedzy lub pozyskania przejrzystej informacji na temat rich snippets i ich wykorzystywania przez pozycjonowanie, warto także zapoznać się z przejrzystym, ilustrowanym przewodnikiem, zamieszczonym na blogu SEO moz.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: