Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 2:20 min Ikona Michalina Grzegorzewska 26.03.2020

Czym są frazy Long tail

Definicje różnią się w zależności od specjalisty SEO, jednak mówiąc najogólniej: fraza long tail, czyli z długim ogonem, to zapytanie mające więcej niż 3 słowa. Takie wyrażenia są znacznie bardziej szczegółowe, niż ogólniejsze słowa kluczowe: na przykład najpopularniejsze, często składające się z jednego słowa fat head keyword (np. notatnik, T-shirt, mąka) czy nieco dłuższe, ale wciąż niekonkretne chunky middle keyword (notatnik a4, T-shirt zielony, mąka migdałowa). W tym tekście przedstawimy je z perspektywy ich potencjału w keyword researchu. Oczywiście można spotkać się z różnymi klasyfikacjami słów kluczowych: zarówno bardziej, jak i mniej rozbudowanymi. Nie ma tu miejsca na omawianie wszystkich wariantów, dlatego tutaj skupimy się wyłącznie na przedstawionym powyżej modelu: fat head – chunky middle – long tail.

Czy opłaca się inwestować we frazy typu Long Tail?

Gdy analizujemy słowa kluczowe do swojej witryny, trudno oprzeć się pokusie dobrania najpopularniejszych słów kluczowych. Wyobraź sobie tylko: rankingować na 1 miejscu na zapytanie, które w ciągu jednego miesiąca wyszukuje prawie 235 milionów osób… Wbrew pozorom jednak, sprawa nie jest taka prosta. Istnieje pewien fakt, który wstrząsnął branżą SEO i zmusił nas do całkowitej zmiany podejścia do keyword researchu.

 

 

Źródło: Ahrefs

 

Co się okazało? Że te najpopularniejsze słowa kluczowe, o bajecznie wielkich liczbach wyszukiwań każdego miesiąca, to zaledwie ułamek całości wyszukiwań! Aż 70% wszystkich zapytań w Google to frazy long tail – szczegółowe zapytania o więcej niż 3 słowach! Zapytania o największej popularności (takie jak np. Facebook, Youtube, Amazon) to ledwie 18,5%, a te 2-3 wyrazowe: 11,5%. Oznacza to, że jeśli w analizie skupiamy się na dobieraniu wyłącznie tych słów kluczowych, które są bardzo popularne, to przegapiamy 70% ruchu internetowego. A nie trzeba dużej wiedzy ekonomicznej, by wiedzieć, że 70% > 30%, prawda? Jednak liczba wyszukiwań long tail to nie jedyny powód, dla którego są one kluczowe w pozycjonowaniu i w keyword researchu. Powszechnie uważa się, że im dłuższe słowo kluczowe, tym bardziej sprecyzowana potrzeba użytkownika. Pragnienie dokonania zakupu jest niższe u osoby, która wpisuje „buty do biegania”, a wyższe u tej, która sprawdza wyniki na „damskie buty do biegania dla stopy pronującej”. Drugie zapytanie dotyczy już konkretnego produktu i jest efektem wykonania wcześniej analizy ofert różnych sklepów obuwniczych czy sportowych. Nietrudno zgadnąć, która z tych osób prędzej kupi nasz produkt – o ile oczywiście sprzedajemy dany model butów! Są jeszcze dwa powody, dla których w czasie wykonywania analizy trzeba zwrócić uwagę na frazy long tail:

 

  • pozycjonowanie na słowa kluczowe z długim ogonem to pozycjonowanie 2w1. Przecież w długim zapytaniu znajduje się zwykle fraza główna, czyli np. damskie buty do biegania dla stopy pronującej;
  • długich fraz, dotyczących jednego produktu czy grupy produktów, mogą być dziesiątki – stosunkowo łatwo więc dobrać frazę, która ma duży potencjał (więcej o ich potencjale w II części!) i postarać się o wysokie wyniki w SERP właśnie na nią.

 

Źródło: MOZ

Podsumowując

 

Chociaż frazy long tail nie należą do najczęściej wpisywanych, ich łączny udział w wynikach wyszukiwania stanowi aż 70%. Jest to wartość, której nie można ignorować, zwłaszcza że korzystają z nich użytkownicy, którzy mają sprecyzowane oczekiwania. Stosując frazy long tail możemy więc zwiększyć liczbę odwiedzin ze strony osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Źródła: MOZ; Ahrefs

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 8:00 min 31.03.2020 Strażnik praworządności pływający po Morzu Treści – tym mianem, nieco poetycko, można określić Algorytm Google Pirate, który od 2012 roku skutecznie ogranicza widoczność w wyszukiwarce stron z nielegalnym contentem. Jeśli chcesz poznać tajemnice, które skrywa przed nami ten raczej mało znany algorytm, to koniecznie sprawdź ten artykuł. Człowiek na pokład, kotwica na pokład, żagle rozwinąć i cała naprzód! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 8:50 min 14.04.2020 Większość użytkowników na świecie korzysta z wyszukiwarki Google podczas surfowania po Internecie. Zastanawialiście się kiedyś jak to się dzieje, że w zaledwie kilka sekund po wpisaniu słów w pasek wyszukiwarki otrzymujemy długą listę linków do stron z pożądanymi informacjami? W tym artykule serii Ster na SEO wyjaśniamy dokładnie jak działa wyszukiwarka Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 6:00 min 24.03.2020 Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700