Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:35 min Ikona Sunrise System 14.04.2008

W jaki sposób wyszukiwarka Google lokalizuje pożądanych przez reklamodawcę użytkowników? W nawiązaniu do dwóch poprzednich lekcji – kierowania linków w kampanii AdWords według kryterium geograficznego oraz językowego – warto wyjaśnić techniczne aspekty tych opcji. W skrócie można powiedzieć, że Google ustala lokalizację i język użytkownika na podstawie: domen Google, wprowadzonego zapytania (tzw. analiza składni zapytania), adresu IP, ustawienia języka. Informacja na temat internautów (i ich komputerów) uzyskaną pod kątem powyższych kryteriów pozwala zdecydować o wyświetlaniu reklam określonej grupie użytkowników korzystających z wyszukiwarki i witryn Google.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie domeny

 

Domena to sufiks dołączany do każdego adresu internetowego, na przykład: .pl., .eu. .com, .fr. System AdWords wyświetla użytkownikom reklamy zgodnie z rozszerzeniem domeny. Jeśli użytkownik z Niemiec wyszukuje na przykład w Google.pl system AdWords wyświetli reklamy kierowane na Polskę. Reklamy AdWords można wyświetlać na ponad 100 domenach Google z rozszerzeniem krajowym.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie analizy zapytania

 

Ta opcja umożliwia Google określenie, czy danemu użytkownikowi należy wyświetlić reklamy kierowane na konkretny region lub konkretną miejscowość. Jeśli na przykład użytkownik z Krakowa wyszukuje wyrażenie hotele w Warszawie, zostaną mu wyświetlone reklamy kierowane na okolice Warszawy. Ta funkcja wyszukiwania odnosi się wyłącznie do reklam kierowanych na wybrane obszary na świecie.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie adresu IP

 

Google może niekiedy ustalić ogólną lokalizację fizyczną użytkownika na podstawie jego adresu IP. Adres IP to niepowtarzalny numer (na przykład 10.32.20.135) automatycznie przydzielany przez dostawcę usług internetowych każdemu komputerowi podłączanemu do internetu. Adres IP jest wykorzystywany jako lokalizator użytkownika wyłącznie w celu wyświetlania reklam kierowanych: -regionalnie (na region lub miejscowość); – na obszar niestandardowy – na przykład: użytkownikowi, którego komputer ma wrocławskie IP i który wpisze do wyszukiwarki „dentysta”, zostaną wyświetlone oferty dentystów z Wrocławia; – w sytuacji, gdy użytkownik wyszukuje w Google.com, niezależnie od jego lokalizacji użytkownikowi zostanie wyświetlona reklama kierowana na region, z którego pochodzi jego IP – nawet jeżeli nie uściślił w zapytaniu, o jakie miejsce (region, miasto) mu chodzi.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie ustawienia języka

 

Na stronie głównej Google można wybrać język wyszukiwania. Ustawienie przez użytkownika preferowanego języka, powoduje, że Google wyświetla tylko reklamy skierowane na ten język. Jeśli użytkownik nie ustawił języka, o domyślnym języku decyduje domena (np. Google.pl) – w tym wypadku będzie to język polski. Warto pamiętać, że Google nie tłumaczy reklam. Tekst reklamy napisany po angielsku będzie wyświetlana w języku angielskim, bez względu na język docelowy. Dodatkowych informacji chętnie udzieli certyfikowany specjalista kampanii Google Ads.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 12.05.2008 W każdej kampanii kluczową rolę odgrywa monitorowanie jej przebiegu oraz analizowanie efektów. Pozwoli to ocenić skuteczność prowadzonych działań oraz wprowadzić ewentualne zmiany. AdWords daje w tym zakresie wiele możliwości raportowania – statystyki skuteczności słowa kluczowego, adresu URL, typu reklamy, kampanii, zasięgu, częstotliwości i znacznie więcej! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:25 min 19.05.2008 Przemyślana strategia - to słowo-klucz we wszelkiego rodzaju kampaniach reklamowych. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, musimy się dokładnie zastanowić nad tym, co, komu i w jakim celu chcemy przekazać. Następnym krokiem będzie dopasowanie przekazu do celu oraz grupy odbiorców. Proste i logiczne, prawda? W artykule wyjaśniamy, jak to wygląda w kampanii AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 17.03.2008 Ścisłe, wykluczające, do wyrażenia, przybliżone, wbudowane… Dopasowanie ma niejedno oblicze. Nas interesują dopasowania wyrażenia kluczowego w kampanii reklamowej AdWords. Nie jest to prosty temat, niezwykle istotny. Dlatego zapraszamy do lektury jednego z kilku naszych artykułów na ten temat. Z naszą pomocą świat AdWords przestanie mieć przed Tobą tajemnice! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700