Ponieważ Google stara się serwować nam możliwie najbardziej przydatne informacje, coraz częściej mamy do czynienia z tzw. blended search, czyli wynikami wyszukiwania w różnych formatach, takich jak mapki, filmy czy obrazki. Skutkuje to faktem, że dobre pozycjonowanie nie wiąże się już tylko z wysoką pozycją w wyszukiwarkach, ale umożliwia również zaistnienie firmy w takich mediach jak Youtube, Google Maps czy Image Search.
W przypadku Google Maps informacja ta jest istotna, ponieważ funkcja znajduje się na szczycie rankingu wyszukiwań i odnosi się do lokalnych przedsiębiorstw i usługodawców. Od 2009 roku Google sporo pracuje nad rozwinięciem i unowocześnieniem reklamy lokalnej. W sierpniu 2009 roku pojawiła się reklama rozszerzona, dzięki której na mapie wyświetlane są dodatkowe informacje o przedsiębiorstwie takie jak adres czy numer telefonu. Oprócz tego, coraz częściej wyniki ograniczone zaczynają się od tzw. packa Google, czyli zestawu linków wraz z mapą, powiązanych z regionem odpowiadającym naszemu zapytaniu. Jednak to nie koniec nowości związanych z reklamą lokalną. Od kilku miesięcy Google testuje niezależną od AdWords usługę, zwaną Local Listings Ads, pojawiającą się w formie dodatkowych linków kierujących na mapy Google, wyświetlanych na charakterystycznym żółtym tle, zaraz nad wynikami wyszukiwań. Ponieważ Local Listings Ads jest ciągle w fazie testów, można na razie tylko spekulować, co do ich konfiguracji i rozmieszczenia.
Local Listings Ads zasadniczo różnią się od AdWords. Przede wszystkim będą one opłacane w formie jednorazowej, miesięcznej opłaty, co ma ułatwić małym, lokalnym firmom możliwość reklamowania się, bez konieczności wydawanie dużych sum na kampanie marketingowe. Oprócz tego, za pomocą Local Listings Ads, będą mogły się reklamować tylko firmy zarejestrowane w Centrum Firm Lokalnych. Wyświetlanie linków przyjmie formę rotacyjną. Local Listings Ads nie będą zawierały również opisu działalności firm. Dodatkowym atutem tej usługi jest fakt, że Google zamierza udostępnić panel, za pomocą którego właściciel będzie mógł na bieżąco kontrolować ilość kliknięć oraz telefonów wykonanych bezpośrednio z reklamy do firmy (funkcja Click-to-Call). Przed tego rodzaju połączeniem zostanie nadany komunikat, że rozmowa została zapewniona przez Google. Dla małych i średnich przedsiębiorców, usługa Local Listings Ads będzie niezwykle korzystna, ponieważ pomoże im zaistnieć w Google przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. Miejmy nadzieję, że Local Listings Ads szybko wyjdą z wersji testowych i zostaną zaprezentowane w Europie, dopiero wtedy sami przekonamy co do ich funkcjonalności.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: