Ikona 01:45 min Ikona Sunrise System 22.03.2011

Liczą się tylko najlepsi

Testowane, a następnie konsekwentnie wprowadzane zmiany w wynikach Google doprowadziły do wyraźnego wzrostu wartości pierwszych trzech miejsc rankingu reklam (pozycje 1-3, na podświetlonym tle ponad rezultatami organicznymi). Wszystko to dzieje się oczywiście kosztem wyników naturalnych, które często widoczne są dopiero po przewinięciu strony. Podniesienie wagi wyników AdWords można zaobserwować również w statystykach kampanii, jeszcze niedawno niezły współczynnik klikalności (stosunek wyświetleń do kliknięć, czyli click through rate – CTR) „zaczynał się” od 2-3%, dziś dobra kampania ma CTR na poziomie przynajmniej 7-10% i więcej. Za zmianami w Google idzie również zmiana świadomości internauty, który najzwyczajniej świecie zaczyna doceniać wyniki płatne, jako reklamy:

– dobrze dopasowane do wpisanego zapytania (choćby nagłówek reklamy tożsamy z zapytaniem, dodatkowo pogrubiony),
– wypełnione bardzo istotną treścią (treść linku sponsorowanego + rozszerzenia linków witryny, adresów, numerów telefonów),
– dopasowane do położenia internauty (użytkownikowi wyświetla się adres najbliższego punktu firmy).

Stawką jest więc wzmożone zainteresowanie internautów i właściwie pewne kliknięcia ze strony potencjalnych klientów. Celem – pozycje reklam 1-3 ponad naturalnymi wynikami. Po ostatnich zmianach Google, czyli wydłużeniu nagłówka o pierwszą linijkę opisów, reklamy z nagrody Google są jeszcze lepiej widoczne. Już w koncie kampanii Google informuje i zachęca do takiej edycji reklamy (treść + dobra jakość + odpowiednie stawka), aby osiągnąć maksymalną widoczność:

Wybór jest prosty, link Top ad wygląda zdecydowanie korzystniej, zgodnie z zasadą oglądania tekstu na stronie, od lewej do prawej, a potem na dole – reklama z pozycji 1-3 odpowiednio zredagowana na pewno przyciągnie więcej internautów niż reklam side ad.

Oczywiście wszystkie zmiany przekładają się na CTR reklam umiejscowionych ponad naturalnymi wynikami, są zdecydowanie wyższe od współczynników klikalności reklam 4-11 z prawej strony.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 24.03.2011 Z badań eyetrackingowch przeprowadzonych przez USER Centric opublikowanych w styczniu 2011r. wynika, że szukający w wyszukiwarce google.pl skupiają największą uwagą na wynikach organicznych. Jeżeli chodzi o boczne elementy -  to są one zauważane rzadziej. W lepszej sytuacji są linki sponsorowane, wzrok większości użytkowników się na nie kieruje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:40 min 25.03.2011 Pojawiające się w ostatnim czasie informacje jakoby Google - poprzez narzędzia automatyczacji - dążyło do wyeliminowania agencji SEM okazały się mocno przedwczesne. Wprowadzenia instrumentów usprawniających optymalizację kampanii to właściwie codzienność. Zmiany motywowane są raczej ogólnym celem Google - reklamodawcy powinni wydawać więcej i lepiej. Specjaliści AdWords mogą więc spać spokojnie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 28.02.2011 Konsumowanie mediów w Polsce przebiega według następującego modelu: coraz częściej i na dłużej pochłania nas Internet, telewizja wciąż wiedzie prym, ale pozorny - jest tłem dla życia domowego. I surfowania po sieci. Według raportu Deloitte poświęconego trendom korzystania z Internetu i oglądania telewizji, z czasem średnia ilość czasu poświęconego obu mediom ulegnie wyrównaniu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700