Pod koniec czerwca w USA weszło w życie porozumienie Google z LyricFind, dotyczące licencji na wyświetlanie tekstów piosenek od ponad 4000 wydawców w wynikach wyszukiwania i w Google Play Music. Oznacza to, że od tej pory twórcy i wydawcy otrzymają zapłatę za każde wyświetlenie tekstu w wynikach wyszukiwania oraz z poziomu aplikacji muzycznej.
Mimo że już wcześniej można było znaleźć w Google teksty piosenek, aby dotrzeć do całego tekstu należało przejść na stronę Google Play i tam poszukać interesujących nas treści. Ewentualnie – wybrać coś z wyników organicznych, trafiając najczęściej na którąś z przepełnionych reklamami stron, zajmującą się tą tematyką. Nie da się ukryć, że nawiązanie współpracy z Lyric Find jest szczególnie ważne dla wydawców i autorów – im więcej odsłon doczeka się dany tekst w wynikach wyszukiwania oraz w aplikacji muzycznej, tym większa ilość pieniędzy z licencji trafi do najbardziej zainteresowanych.
Choć licencja obowiązuje na obszarze Stanów Zjednoczonych bardzo prawdopodobnym jest, że zacznie działać globalnie. CEO LyricFind ogłosił, iż trwają prace nad udostępnieniem tekstów piosenek jak największej grupie użytkowników, w jak najbardziej efektywny sposób.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: