Lato daje twórcom wiele możliwości, długie dni, wysokie temperatury i miłe otoczenie sprawiają, że kreatywne pomysły same wpadają do głowy. I mimo tego, że spoty tworzone są z wyprzedzeniem, to letnie nastroje zostały w nich dobrze odzwierciedlone. Takie rozwiązanie pozwala odbiorcom wejść w rolę bohaterów i się z nimi utożsamić. Jak marki reklamowały się w te wakacje? Czy stworzone kreacje były strzałem w dziesiątkę? Sprawdźmy!
Taki tytuł wykorzystało w swojej kampanii reklamowej Orange, które wakacyjną reklamę promowało jeszcze zanim lato zaczęło się na dobre. Spot trafia do odbiorców, dzięki temu, że zastosowano w nim skuteczny storytelling. Wyjazd na wakacje to nie tylko radość związana z wypoczynkiem w pięknym miejscu, ale jednocześnie smutek i strach przed rozłąką – który pojawia się zwłaszcza u dzieci i młodzieży.
Jeszcze kilka lat temu, aby podzielić się doświadczeniami, musieliśmy czekać, aż wrócimy do domu. Ewentualnie można było wysłać pocztówkę z krótkim pozdrowieniem, która zazwyczaj i tak docierała do odbiorcy z dużym opóźnieniem. Orange w swoim spocie pokazuje, że dzisiaj nie musimy już czekać – wystarczy telefon z dostępem do sieci.
Warto zauważyć, że marka pokazuje smartfona z dostępem do internetu jako narzędzie do wspólnego odkrywania świata, będąc nawet w dwóch różnych częściach kraju. Nie kojarzy się z bezproduktywnym przeglądaniem sieci, tylko z radosnym dzieleniem wspomnieniami na bieżąco. A jak wakacje spędziły bohaterki tej reklamy? Sprawdźcie sami, oglądając wideo!
Reklama została stworzona przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (WFOŚiGW), a jej celem była promocja kampanii ekoTurysta. Spot ruszył pod hasłem Nie rób obciachu. Nie śmieć i zwracał uwagę na to, aby podczas wypoczynku zadbać o czystość w miejscach publicznych. Najprościej mówiąc, po prostu po sobie sprzątać. W rolę głównego bohatera wcielił się aktor Teatru Muzycznego w Gdyni – Rafał Ostrowski.
Całość mimo tego, że utrzymana została w żartobliwej konwencji, zwraca uwagę na powszechny problem, uświadamia i nakłania turystów do refleksji. Spot dodatkowo przypomina, o tym, że każdy z nas jest częścią natury i powinien o nią dbać. Wypoczywając na plaży, w parku, lesie i innych miejscach wyprodukowane śmieci należy zabrać ze sobą. Jeśli chcecie przekonać się, co jest prawdziwym obciachem, koniecznie obejrzyjcie spot do końca.
Wśród wakacyjnych spotów nie mogło zabraknąć również tych zagranicznych. Brytyjska sieć sklepów kosmetycznych Boots UK w letniej kampanii wykorzystała piosenkę Ready or Not zespołu Fugees. Aktorzy wykonali cover popularnego utworu, a śpiewając go, szykowali się na wakacje.
Lato to czas, kiedy niecierpliwie odliczamy dni do urlopu. Bez względu na to czy wybieramy się na festiwal, plażę, pod namiot, czy na wieczorną imprezę – musimy być odpowiednio przygotowani. Właśnie w tym mają pomóc produkty oferowane przez firmę Boots. Jak wyglądają bohaterowie spotu, gdzie planują spędzić wakacje? Dowiecie się tego, oglądając minutową reklamę. Całość wypadła naprawdę ciekawie, produkcja nie jest nachalna, a piosenka Ready or Not naprawdę wpada w ucho, sprawdźcie sami!
W te wakacje swoją premierę miała także reklama marki Lajkonik, która po kilkunastu latach wróciła na rynek z kampanią o szerokim zasięgu. Firma pokazuje, że tworzone przez nią produkty doskonale sprawdzą się podczas wakacyjnych podróży i są odpowiednie zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Kwestie wypowiadane rytmicznie przez lektora nawiązują do popularnego wiersza autorstwa Juliana Tuwima Lokomotywa, co doskonale pasuje do koncepcji, ponieważ rodzina podróżuje pociągiem.
Marka wykorzystuje spot do reklamy kilku różnych produktów z serii Juniorki – przeznaczonej dla najmłodszych konsumentów. Sama podróż jest jednak bardzo bajkowa i nie do końca przypomina jazdę pociągiem, z jaką mają do czynienia pasażerowie na co dzień. Cały 30-sekundowy spot możecie zobaczyć poniżej!
Jak powszechnie wiadomo wakacje, to czas, kiedy stawiamy na odpoczynek i myślimy o zbliżającym się urlopie. I chociaż firmy na bieżąco kontrolują działanie rynku, to nie jest to czas intensywnych działań reklamowych. Mimo wszystko udało mi się znaleźć kilka ciekawych spotów. Każdy z nich jest inny, jednak wszystkie zachowują swój letni charakter. Dlatego odłóż na chwilę, to co robisz i oddaj się słodkiej beztrosce, oglądając powyższe spoty!
Kinga – każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność – rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: