Andrzejki to dzisiaj świetna okazja do zabawy i świętowania. Najczęściej jest to właśnie przede wszystkim zabawa – wróżby czy różne konkurencje mają na celu jedynie wprowadzenie humorystycznych elementów do spotkania z przyjaciółmi. Kiedyś jednak andrzejki były dniem, w którym panny brały udział w różnych „konkurencjach” i zabawach, aby dowiedzieć się jak najwięcej o swoim przyszłym mężu. Każda wróżba dawała inną informację o mężczyźnie życia czy weselu, dając pełen obraz przyszłego wybranka.
Dlaczego o tym piszemy na blogu o pozycjonowaniu? Odpowiedź jest prosta – wróżby andrzejkowe mają wiele wspólnego z działaniami marketingowymi w sieci! Podczas tworzenia kampanii produktowej warto skorzystać z różnych form reklamy, dzięki czemu w kompleksowy sposób „otoczymy” potencjalnego klienta, zachęcając do skorzystania z naszych usług. Strategię tę nazywamy synergią działań promocyjnych.
Należy pamiętać, aby wybierać takie formy reklamy, które będą pasować do danej branży i rzeczywiście zwrócą uwagę użytkowników w sieci. Warto więc poznać, czym jest User Experience i stosować się do jego zasad.
Jak działać, aby zachęcić jak największe grono internautów do korzystania z oferty Twojej firmy? Zadziałać tak kompleksowo, jak kiedyś panny „zabezpieczając” wróżbami andrzejkowymi swoją przyszłość!
Ważną informacją, oprócz imienia wybranka, były jego cechy. Tego można się było dowiedzieć poprzez wróżbę lania wosku. Należało zapalić świeczkę i wylać wosk do zimnej wody w misce. Należało go lać przez duży, stary klucz. Następnie wyciągano otrzymany kształt i próbowano rozpoznać, co przedstawia. W taki sposób poznawano najważniejsze cechy przyszłego męża, np. zawód czy usposobienie.
Aby użytkownicy chcieli poznać korzyści płynące z Twoich usług czy asortyment, który sprzedajesz, powinieneś zainteresować ich swoją ofertą. Dobrym rozwiązaniem jest tu retargeting, zwany inaczej remarketingiem. Jest to jedna z opcji reklamy PPC, polegająca na wyświetlaniu banerów promujących Twoją firmę na różnych witrynach użytkownikom, którzy np. odwiedzili już raz Twoją stronę.
Jest to świetne rozwiązanie – często bowiem użytkownicy oglądają jakiś przedmiot, a potem o nim zapominają. Retargeting sprawia, że mogą zobaczyć ten przedmiot przeglądając inne strony. Dzięki temu nie tylko przypomną sobie o planowanym zakupie, ale również trafią bezpośrednio na Twoją stronę.
Niektóre dziewczyny chciały nie tylko poznać swojego przyszłego męża, ale również inne „fakty” ze swojej przyszłości. W tym celu przygotowywały kilka kubków, pod którymi znajdowały się np. moneta, pierścionek, cukierek, listek laurowy, klucz i inne przedmioty. Następnie losowały jeden z nich. Każdy miał jakieś konkretne znaczenie – np. cukierek oznaczał znak szybkich narodzin dziecka, a moneta bogactwo.
Spraw, aby Twój Klient nie musiał wróżyć z kubków, korzystając z Twojej oferty. Jeśli już zdecyduje się kupić produkt lub zamówić usługę, to warto, aby było to łatwe i intuicyjne – zbyt duża ilość formalności czy przechodzenia między kartami może zniechęcić ostatecznie użytkownika do zakupu. Dlatego też należy odpowiednio zoptymalizować witrynę – zarówno pod kątem SEO, jak i User Experience. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa stanie się jednym ze skutecznie działających kanałów promocji Twojej firm, zaś użytkownik poruszając się po witrynie nie będzie czuł się zagubiony. Pamiętaj, że optymalizacja strony to nie tylko użyteczne teksty, ale też dobrze zaplanowany układ strony i intuicyjna nawigacja.
Co prawda większość wróżb odbywało się w same andrzejki, jednak na rezultaty niektórych z nich należało dłużej poczekać. Jedną z takich praktyk było zerwanie 30 listopada gałązki wiśni i wstawienie jej do wody. Jeśli zakwitła ona w Boże Narodzenie, oznaczało to, że dziewczyna szybko wyjdzie za mąż.
W marketingu internetowym ważne jest nie tylko doprowadzenie Klienta do zakupu produktu bądź usługi, ale też zapewnienie kompleksowej obsługi posprzedażowej. Jeśli będzie on zadowolony z Twoich usług, być może będzie chciał częściej zamawiać właśnie u Ciebie. Dobrze jest mu to ułatwić bądź zadbać, aby zawsze pamiętał o Twojej firmie.
Tu z pomocą znów przychodzi remarketing – jest on świetnym sposobem na to, aby klient nie zapomniał o Twojej firmie. Stwarza to większe prawdopodobieństwo nie tylko na to, że znów kupi on u Ciebie konkretne produkty, ale także że poleci Twoje usługi znajomym.
Ponadto liczy się obecność w mediach społecznościowych, które stanowią doskonały kanał komunikacji z odbiorcami i pozwalają budować społeczność wokół marki. Prowadząc ciekawy profil z angażującym contentem zyskujesz pewność, że osoby go obserwujące będą na bieżąco z Twoją ofertą i być może chętniej skorzystają z zakupu nowego produktu lub z promocji, którą ogłosisz na Facebooku lub Instagramie.
Kiedyś andrzejki traktowane były poważnie, a młode dziewczyny wierzyły, że wróżby dotyczące ich przyszłości i wybranków serc się spełnią. Dzisiaj natomiast spotkania te mają charakter typowej zabawy i okazji do spotkania z przyjaciółmi.
Nikt już raczej nie wierzy, że kilka różnych wróżb andrzejkowych się z pewnością spełni. Warto jednak w marketingu internetowym wziąć za wzór przezorność dawnych panien i skorzystać z kilku różnych możliwości promocji swojej firmy oraz marki. Postawienie na synergię działań marketingowych i opracowanie odpowiedniej jej strategii pozwala nie tylko zwiększyć świadomość Twojej marki, ale także prawdopodobieństwo konwersji w formie skorzystania z Twoich usług. Dodatkowo możesz zadbać o tych klientów, którzy zrobili zakupy w Twoim sklepie.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: