Ikona 06:30 min Ikona Sunrise System 29.11.2019

Andrzejki to dzisiaj świetna okazja do zabawy i świętowania. Najczęściej jest to właśnie przede wszystkim zabawa – wróżby czy różne konkurencje mają na celu jedynie wprowadzenie humorystycznych elementów do spotkania z przyjaciółmi. Kiedyś jednak andrzejki były dniem, w którym panny brały udział w różnych „konkurencjach” i zabawach, aby dowiedzieć się jak najwięcej o swoim przyszłym mężu. Każda wróżba dawała inną informację o mężczyźnie życia czy weselu, dając pełen obraz przyszłego wybranka.

Dlaczego o tym piszemy na blogu o pozycjonowaniu? Odpowiedź jest prosta – wróżby andrzejkowe mają wiele wspólnego z działaniami marketingowymi w sieci! Podczas tworzenia kampanii produktowej warto skorzystać z różnych form reklamy, dzięki czemu w kompleksowy sposób „otoczymy” potencjalnego klienta, zachęcając do skorzystania z naszych usług. Strategię tę nazywamy synergią działań promocyjnych.

Należy pamiętać, aby wybierać takie formy reklamy, które będą pasować do danej branży i rzeczywiście zwrócą uwagę użytkowników w sieci. Warto więc poznać, czym jest User Experience i stosować się do jego zasad.

Jak działać, aby zachęcić jak największe grono internautów do korzystania z oferty Twojej firmy? Zadziałać tak kompleksowo, jak kiedyś panny „zabezpieczając” wróżbami andrzejkowymi swoją przyszłość!

 

Jako pierwsze – wróżenie ze skórki od jabłka, czyli świadomość istnienia marki

Wróżba ta jest jedną z bardziej znanych nawet dziś i często występuje w różnego rodzaju zabawach. Polegała na tym, że młode dziewczyny obierały jabłka i starały się stworzyć jak najdłuższą obierkę, którą następnie rzucały za siebie. Litera, w którą ułożyła się obierka, była pierwszą literą imienia jej przyszłego męża. Dziewczyna miała już pierwszą informację o swojej przyszłości. Podobnie już pierwsze dane internetowi użytkownicy mogą uzyskać o Twojej firmie, jeśli tylko im na to pozwolisz. Budowanie świadomości marki może odbywać się np.:
  • poprzez odpowiednio zoptymalizowaną i wypozycjonowaną witrynę internetową,
  • reklamę płatną – PPC,
  • fanpage w Social Mediach,
  • reklamę mobilną.

grafika

A teraz klasyk – lanie wosku, czyli jak zainteresować klienta ofertą

Ważną informacją, oprócz imienia wybranka, były jego cechy. Tego można się było dowiedzieć poprzez wróżbę lania wosku. Należało zapalić świeczkę i wylać wosk do zimnej wody w misce. Należało go lać przez duży, stary klucz. Następnie wyciągano otrzymany kształt i próbowano rozpoznać, co przedstawia. W taki sposób poznawano najważniejsze cechy przyszłego męża, np. zawód czy usposobienie.

Aby użytkownicy chcieli poznać korzyści płynące z Twoich usług czy asortyment, który sprzedajesz, powinieneś zainteresować ich swoją ofertą. Dobrym rozwiązaniem jest tu retargeting, zwany inaczej remarketingiem. Jest to jedna z opcji reklamy PPC, polegająca na wyświetlaniu banerów promujących Twoją firmę na różnych witrynach użytkownikom, którzy np. odwiedzili już raz Twoją stronę.

Jest to świetne rozwiązanie – często bowiem użytkownicy oglądają jakiś przedmiot, a potem o nim zapominają. Retargeting sprawia, że mogą zobaczyć ten przedmiot przeglądając inne strony. Dzięki temu nie tylko przypomną sobie o planowanym zakupie, ale również trafią bezpośrednio na Twoją stronę.

Losujemy kubki, aby poznać konkrety – czyli jak ułatwić klientowi skorzystanie z oferty

Niektóre dziewczyny chciały nie tylko poznać swojego przyszłego męża, ale również inne „fakty” ze swojej przyszłości. W tym celu przygotowywały kilka kubków, pod którymi znajdowały się np. moneta, pierścionek, cukierek, listek laurowy, klucz i inne przedmioty. Następnie losowały jeden z nich. Każdy miał jakieś konkretne znaczenie – np. cukierek oznaczał znak szybkich narodzin dziecka, a moneta bogactwo.

Spraw, aby Twój Klient  nie musiał wróżyć z kubków, korzystając z Twojej oferty. Jeśli już zdecyduje się kupić produkt lub zamówić usługę, to warto, aby było to łatwe i intuicyjne – zbyt duża ilość formalności czy przechodzenia między kartami może zniechęcić ostatecznie użytkownika do zakupu. Dlatego też należy odpowiednio zoptymalizować witrynę – zarówno pod kątem SEO, jak i User Experience. Dobrze  zoptymalizowana strona internetowa stanie się jednym ze skutecznie działających kanałów promocji Twojej firm, zaś użytkownik poruszając się po witrynie nie będzie czuł się zagubiony. Pamiętaj, że optymalizacja strony to nie tylko użyteczne teksty, ale też dobrze zaplanowany układ strony i intuicyjna nawigacja.

Czy gałązka wiśni zakwitnie, czyli działania długofalowe

Co prawda większość wróżb odbywało się w same andrzejki, jednak na rezultaty niektórych z nich należało dłużej poczekać. Jedną z takich praktyk było zerwanie 30 listopada gałązki wiśni i wstawienie jej do wody. Jeśli zakwitła ona w Boże Narodzenie, oznaczało to, że dziewczyna szybko wyjdzie za mąż.

W marketingu internetowym ważne jest nie tylko doprowadzenie Klienta do zakupu produktu bądź usługi, ale też zapewnienie kompleksowej obsługi posprzedażowej. Jeśli będzie on zadowolony z Twoich usług, być może będzie chciał częściej zamawiać właśnie u Ciebie. Dobrze jest mu to ułatwić bądź zadbać, aby zawsze pamiętał o Twojej firmie.

Tu z pomocą znów przychodzi remarketing – jest on świetnym sposobem na to, aby klient nie zapomniał o Twojej firmie. Stwarza to większe prawdopodobieństwo nie tylko na to, że znów kupi on u Ciebie konkretne produkty, ale także że poleci Twoje usługi znajomym.

Ponadto liczy się obecność w mediach społecznościowych, które stanowią doskonały kanał komunikacji z odbiorcami i pozwalają budować społeczność wokół marki. Prowadząc ciekawy profil z angażującym contentem zyskujesz pewność, że osoby go obserwujące będą na bieżąco z Twoją ofertą i być może chętniej skorzystają z zakupu nowego produktu lub z promocji, którą ogłosisz na Facebooku lub Instagramie.

A po wróżbach przychodzi czas na zabawę – podsumowanie

Kiedyś andrzejki traktowane były poważnie, a młode dziewczyny wierzyły, że wróżby dotyczące ich przyszłości i wybranków serc się spełnią. Dzisiaj natomiast spotkania te mają charakter typowej zabawy i okazji do spotkania z przyjaciółmi.

Nikt już raczej nie wierzy, że kilka  różnych wróżb andrzejkowych się z pewnością spełni. Warto jednak w marketingu internetowym wziąć za wzór przezorność dawnych panien i skorzystać z kilku różnych możliwości promocji swojej firmy oraz marki. Postawienie na synergię działań marketingowych i opracowanie odpowiedniej jej strategii pozwala nie tylko zwiększyć świadomość Twojej marki, ale także prawdopodobieństwo konwersji w formie skorzystania z Twoich usług. Dodatkowo możesz  zadbać o tych klientów, którzy zrobili zakupy w Twoim sklepie.

Zachęcamy więc do przygotowania nowej, synergicznej kampanii promocyjnej, aby „otoczyć” klienta odpowiednimi informacjami o Twojej firmie. Dzięki temu użytkownicy poczują się zaopiekowani, a Ty osiągniesz oczekiwany efekt biznesowy.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.7 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:10 min 20.12.2019 Zastanawiasz się, jak to możliwe, że Twoje wysiłki znowu poszły na marne i nie dostałeś wymarzonego prezentu? Zamiast obwiniać Świętego Mikołaja bądź - co gorsze - tracić w niego wiarę, przeczytaj jeszcze raz swój list. Czy aby na pewno jest on zrozumiały? Czy jasno wynika z niego, czego oczekujesz? Spieszymy z krótką instrukcją super sugestywnego listu - prosto z Laponii! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketingowe podsumowanie trendów 2021 roku Ikona 04:30 min 30.12.2021 4, 3, 2, 1... Szczęśliwego Nowego Roku! Już za chwilę będziemy wykrzykiwać te życzenia z szampanem w ręku. Zanim jednak oddamy się świętowaniu, warto rzucić okiem na to, co wydarzyło się w minionym roku w branży marketingu internetowego. Przygotowałam krótkie podsumowanie najważniejszych trendów, które królowały w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy i niewykluczone, że będą kontynuowane w 2022 roku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:45 min 29.12.2017 Rok 2017 dobiega końca, co dla wyszukiwarki Google, tak jak i większości z nas oznacza czas największych podsumowań. 13 grudnia Google przygotowało dla Internautów spis wszystkich najpopularniejszych zapytań, jakie przez cały rok otrzymywał. Najczęściej chcieliśmy dowiedzieć się „jak”, ale interesowało nas też: „gdzie”, „dlaczego” i „ile”. Ciekawiły nas przepisy, seriale i sławne postaci. Zresztą zobaczcie sami. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700