Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:00 min Ikona Sunrise System 10.10.2013

Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży pozycjonowania obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem.

W świetle ciągle zmieniającego się środowiska należy przywiązywać znacznie większą wagę do podejmowanych czynności i tego, czy stoją w zgodzie z Wytycznymi Google dla Webmasterów. Sposoby linkowania, które jeszcze rok (ba! Być może nawet miesiąc temu) przynosiły rezultaty w pozycjonowaniu, zostały przy okazji Penguin Update 2.1 potraktowane bardzo surowo. Niemniej jednak w internecie nadal pojawia się wiele ofert, proponujących linkowanie w dużych ilościach, prawdopodobnie z mało wartościowych stron lub miejsc, których nawet nie jesteśmy w stanie zidentyfikować, a co dopiero mówić o kontroli.

 

 

Kuszące! Tym bardziej, że ceny poszczególnych aukcji są przystępne, więc praktycznie każdy może sobie pozwolić na taką dawkę linków.

Dlaczego jest to tylko pozorna korzyść przy zakupie linku sponsorowanego?

  1. Niezgodność z wytycznymi wyszukiwarki

    Samo kupowanie linków jest już od dawna oficjalnie zabronione przez Google:

    Linki, które mogą manipulować wartością PageRank lub pozycją witryny w wynikach wyszukiwania Google mogą zostać uznane za element systemu wymiany linków oraz za przykład naruszenia zasad podanych we Wskazówkach dla webmasterów. Dotyczy to wszystkich działań polegających na manipulowaniu linkami prowadzącymi do Twojej witryny lub z niej wychodzącymi.”

    Źródło: support.google.com

  2. Łatwa wykrywalność

    Za sprawą wielu usprawnień i zatrudnienia tzw. raterów do oceny organicznych wyników wyszukiwania, Google opracowało metody skutecznej walki ze spamem. Tak wielkie zaangażowanie w wielu przypadkach jest jednak nadmiarowe, ponieważ sztuczne schematy link-buildingu mogą zostać automatycznie wykryte za sprawą określenia bardzo prostych proporcji.

A tak mogą wyglądać profile linkowe po skorzystaniu z różnego rodzaju ofert linkowania:

Profil dla domeny – money keywords

Tak duży udział tzw. money keywords („linków zarobkowych” – słów kluczowych, które przynoszą stronie bezpośrednio potencjalne korzyści finansowe, np. domy drewniane, przeprowadzki warszawa) w profilu linkowym domeny jest już na pierwszy rzut oka bardzo nienaturalny. Od lat wiemy, że nie ma większego sensu „bombardowanie” domeny w podobny sposób, gdyż Google z ogromną łatwością (możliwe, że nawet przyjemnością ;)) rozpozna chęć szybkiego zyskania pozycji i zarobku. Takie działanie w ramach pozycjonowania jest przeważnie krótkofalowe i na pewno niesie ze sobą wielkie niebezpieczeństwo, gdyż naraża domenę na kary algorytmiczne, ręczne lub nawet całkowite usunięcie z indeksu.

 

Jak można sobie łatwo wyobrazić, przeciętna domena (nawet bardzo popularna) nie jest w stanie uzyskać odnośników w tak dużych ilościach, tym bardziej, że wszystkie z nich to linki zarobkowe. Dodatkowo można zwrócić uwagę, iż rozkład ilości domen linkujących jest bardzo zbliżony. To dodatkowo świadczy o tym, iż najprawdopodobniej domena korzystała z automatycznych „dodawarek”.

W codziennej pracy spotykamy się z bardzo wieloma stronami internetowymi, które już na początku współpracy z Sunrise System muszą zostać poddane wielu czynnościom naprawczym w odniesieniu do profilu linkowego. To świadczy m.in. o skuteczności działania algorytmów Google, jednak czy faktycznie trzeba być gigantem z Mountain View, by wykrywać przypadki podobne do przedstawionych? Wydaje się, że wystarczy tabliczka mnożenia i znajomość podstaw matematyki.

Podsumowanie

Wykrywanie przez Google sztucznych i szybkich sposobów linkowania jest obecnie bardzo efektywne, a z roku na rok staje się jeszcze lepsze. Należy o tym bezwzględnie pamiętać i nie kusić się na duże ilości tanich linków lub pozycjonowanie przez amatorów. Sednem jest nie tyle, że to niewiele daje, ale przede wszystkim fakt, że może przynieść bardzo wiele nieprzyjemności i zaszkodzić naszej domenie!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ Ikona 02:00 min 25.03.2015 Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Jak połączyć stronę Google+ z wpisem w Mapach Google? Jak usunąć wpis mojej firmy? Czy mogę ukryć dokładny adres firmy? Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące tworzenia i zarządzania wpisem firmy w Mapach Google oraz Google Moja Firma. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.03.2016 Prowadzenie bloga związanego z naszymi zainteresowaniami, który jest chętnie czytany przez dużą ilość użytkowników, nierzadko staje się czymś więcej, niż tylko rekreacyjnym dodawaniem okazjonalnych wpisów. Zdarza się, że wzbudzamy zainteresowanie różnych firm, które chętnie podarują nam swoje produkty w zamian za ich zaprezentowanie na naszym blogu. Warto jednak pamiętać, że takie działania wymagają postępowania z wytycznymi Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Nowy system wymiany linków – www.seo.net.pl Ikona 01:30 min 23.05.2013 Od wczoraj pozycjonerzy mogą korzystać z nowego narzędzia - systemu wymiany linków rotacyjnych www.seo.net.pl. Wygląda na to, iż nowy system będzie stanowić twardą konkurencję dla popularnego systemu e-weblink. Nowy system jest zbyt świeży by stwierdzać jaka jest jego skuteczność, ale już teraz oferuje on większe możliwości konfiguracyjne niż e-weblink. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700