Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:55 min Ikona Sunrise System 28.03.2017

Dotarcie do lokalnych Klientów, a więc i pozycjonowanie lokalne, znacząco wspierają wizytówki firm na Mapach Google. Zdarza się jednak, że w ten czy inny sposób tracimy dostęp do wizytówki naszej firmy. Jeśli nie pamiętamy, z poziomu którego konta zakładaliśmy wpis, wystarczy, że sprawdzimy znane nam dane dostępowe. Sytuacja staje się skomplikowana, gdy stworzenie wizytówki zleciliśmy osobie bądź firmie zewnętrznej, z którą nie mamy już i nie będziemy mogli nawiązać kontaktu.

 

Proces odzyskiwania własności zweryfikowanej wizytówki jest procesem wieloetapowym. Do tej pory był także dość trudny i wręcz rozciągnięty w czasie. Po odczekaniu 7 dni na kontakt ze strony obecnego właściciela wpisu, należało odpowiedzieć na wiadomość z Działu Pomocy Google Moja Firma i czekać na informację zwrotną. Czekać czasem tydzień, miesiąc lub dłużej w zależności od liczby napływających do nich zgłoszeń. Teraz ma się to zmienić. Google zautomatyzowało proces.

 

Jak wygląda teraz odzyskiwanie własności wizytówki?

 

1.    Wyszukiwanie wpisu

 

Tak, jak do tej pory, będąc zalogowanym na konto Google należy w panelu usługi Google Moja Firma wyszukać interesujący nas wpis. Po wybraniu właściwej firmy z listy, automatycznym uzupełnieniu  pozostałych informacji w formularzu oraz kliknięciu przycisku „Dalej” pojawia się znany nam już komunikat „Ktoś inny zweryfikował już tę wizytówkę”.

 

Tu Google jeszcze raz skłania nas do sprawdzenia, czy nie znamy danych do logowania na konto z wizytówką. Na początku komunikatu wskazywany jest obecny właściciel, a przynajmniej początek adresu e-mail. Jeśli nie jest to żadne z Twoich kont, być może wskazówka ta przypomni Ci, kto zakładał wpis. Jeśli nie, przejdź do kolejnego kroku.

 

2.    Formularz zgłoszeniowy

 

Po kliknięciu przycisku „Potwierdź, że firma należy do Ciebie” pojawia się formularz zgłoszeniowy, który należy wypełnić. Zgadzamy się w nim na udostępnienie naszych danych obecnemu właścicielowi, wskazujemy jaki dostęp do wpisu chcemy uzyskać, a także określamy nasze powiązane z firmą.

 

3.    7 dni dla obecnego właściciela wizytówki

 

Po wysłaniu formularza otrzymujemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Obecny właściciel dostaje natomiast wiadomość z naszą prośbą o przekazanie własności/dostępów menedżerskich. Od tej chwili ma on 7 pełnych dni na zaakceptowanie bądź odrzucenie naszej prośby. Jeśli po tym czasie nikt się z nami nie skontaktował, ani nie otrzymaliśmy dostępu do wpisu, należy podjąć dalsze kroki.

 

Co istotne, obecny właściciel już w wiadomości od Google otrzymuje link prowadzący do formularza, który pozwala przekazać własność/przyznać dostęp menedżerski bądź też odrzucić prośbę o uprawnienia.

 

4.    Dalsze instrukcje od Google

 

W momencie przyjęcia naszego zgłoszenia system automatycznie wysyła wiadomość nie tylko do obecnego właściciela wizytówki, lecz także do osoby proszącej o uprawnienia. W tym mailu otrzymamy też instrukcje na wypadek, gdyby obecny właściciel wpisu nie podjął żadnych działań.

 

Google może poprosić Cię też np. o potwierdzenie Twojego powiązania z firmą, by sprawdzić, czy rzeczywiście jesteś uprawniony do zarządzania wizytówką.

 

Podsumowanie

 

Dzięki zautomatyzowaniu procesu odzyskiwania własności zweryfikowanych wizytówek, właściciele firm mogą w stosunkowo łatwy i szybki sposób zyskać dostęp do stworzonego dla nich wpisu. Bezpośredni kontakt z Działem Pomocy Google jest w tej chwili ostatecznością. Jest konieczny dopiero wtedy, gdy wcześniejsze działania nie przyniosą żadnych efektów.

 

Jeśli będziesz postępować zgodnie z instrukcjami Google, nie powinieneś mieć problemu z odzyskaniem własności wizytówki Twojej firmy. Zarządzając wpisem będziesz mógł samodzielnie zadbać o promocję firmy w jej najbliższej

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Google Moja Firma – dodaj link do menu swojej restauracji! Ikona 02:30 min 08.05.2017 Czy wyszukiwanie lokali gastronomicznych na Mapach Google może być jeszcze bardziej praktyczne? Tak! Gigant z Mountain View udostępnił w panelu usługi Google Moja Firma nową opcję – atrybut menu. Właściciele restauracji, pizzerii, czy innych lokali oferujących jedzenie na dowóz mogą teraz uzupełnić swoje wizytówki o link prowadzący bezpośrednio do menu! Jak prezentuje się on w wizytówkach i jak go dodać? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Dodawanie zdjęć na Street View jeszcze prostsze! Ikona 02:00 min 15.05.2017 Stare dobre Google Street View… ilu z nas już nie raz pomogło dotrzeć na czas na spotkanie w nowym miejscu, odnaleźć lokal najlepiej oceniany na Trip Advisor czy po prostu odnaleźć się w miejskiej dżungli? To bez wątpienia jeden z najbardziej docenianych i przydatnych „wynalazków” Google. A ma być jeszcze lepiej – dzięki Street View ready wrzucanie własnych zdjęć na platformę będzie jeszcze prostsze! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 09:45 min 09.03.2017 Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700