Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:30 min Ikona Sunrise System 17.12.2012

Raport „World Internet Project Poland 2012” przygotowany przez Orange Polska i Agora SA nie odkrywa Ameryki, ale potwierdza obserwacje dotyczące roli Internetu w naszej aktywności edukacyjnej, zawodowej, rozrywkowej i wreszcie – zakupowej.

Badania zostały przeprowadzone na użytkownikach powyżej piętnastego roku życia metodą wywiadów indywidualnych.  Informacje pozyskane na tej podstawie wykazały, że za użytkowników Internetu uznano 2/3 Polaków.

 

Kto (nie)korzysta z Internetu?

Analiza wyników badań nie wykazała istotnych różnic ilościowych między korzystaniem z Sieci przez kobiety i mężczyzn. Widoczny wzrost zaobserwowano natomiast wśród osób z wykształceniem podstawowym, mieszańców małych miasteczek i wsi.

Jednocześnie raport wykazał, że blisko 1/3 Polaków w badanej grupie wiekowej nie zalicza się do użytkowników Internetu. Wśród głównych przyczyn takiego zjawiska wyróżnia się: brak zainteresowania, brak dostępu do Sieci lub sprzętu komputerowego, brak odpowiednich umiejętności. Nie oznacza to, że osoby te nie miały nigdy kontaktu z Internetem. Niemalże połowa z nich wykorzystuje informacje z Sieci, które wyszukały dla nich inne osoby. Nie-internauci proszę internautów najczęściej o sprawdzenie cen produktów – efekt ROPO działa nawet na nieinternetowych:-)

 

Gdzie najczęściej korzystamy z dostępu do Sieci?

Przeciętny użytkownik Internetu spędza w Sieci blisko dwie godziny dziennie. Raport uwzględnił w swoich badaniach wykształcenie oraz wykonywany zawód. Z racji coraz większej cyfryzacji szkoły oraz miejsc pracy, największy procent użytkowników stanowią uczniowie i pracownicy firm. Jednak z analizy badań wynika, że głównie korzystamy z Internetu w domu. 

W swoich domach polscy Internauci każdego dnia spędzają blisko 1,5 godziny w Sieci. W przypadku osób pracujących ten czas wynosi około 40 minut dziennie. Pomimo, iż obecnie Internet w Polsce przeżywa prawdziwą, mobilną rewolucję, o czym świadczy fakt, że 1/6 respondentów przyznała się do  korzystania z połączenia bezprzewodowego, Polacy rzadko korzystają z dostępu do Sieci w bibliotekach, kawiarniach oraz innych miejscach.

 

Do czego służy nam Internet?

Do podstawowych czynności większości polskich Internautów należy wyszukiwanie informacji w Sieci (czy kogoś to dziwi?). Bardzo duży odsetek użytkowników korzysta z Internetu jako głównego źródła wiadomości. W zależności od wieku internauty obszar wyszukiwanych informacji się zmienia. W najniższej grupie wiekowej (15-19 lat), badania wykazały, że respondenci poszukiwali w Sieci treści humorystycznych oraz edukacyjnych przy przygotowywaniu prac pisemnych, referatów czy do nauki. Starsi użytkownicy wyszukują w Internecie wiadomości o aktualnych wydarzeniach z kraju i świata, ofertach wakacyjnych oraz informacji medycznych.

Internet wykorzystywany jest przez polskich użytkowników także w celach komunikacyjnych. W dalszym ciągu najpopularniejszym kanałem wymiany informacji pozostaje email, na dalszym miejscu plasują się komunikatory oraz portale społecznościowe. Zauważalne są także zmiany trendów i popularności mediów społecznościowych.

Badania „World Internet Project Poland 2012”  wykazały jeszcze jedną dość znaną prawidłowość, że Sieć ma rosnące znaczenie komercyjne. Wzrasta przy tym popularność internetowych usług płatniczych, takich jak: bankowość on-line, opłaty za wycieczki, inwestowanie, itd.

 

Czy Polacy lubią Internet?

 

Jak pokazuje przywoływany raport, doceniamy Sieć za wiedzę i informacje, których jest źródłem, z drugiej strony – dostrzegamy szereg zagrożeń.

 

Surfuje, kto może. Bardziej musimy czy lubimy? Zróżnicowanie aktywności pokazuje, że to narzędzie pracy i okno na świat oraz jedna z form rozrywki, ale z drugiej strony – akceptowana konieczność, by  przetrwać w zdigitalizowanych realiach zawodowych i towarzyskich, z całą świadomością specyfiki tego medium i charakterystycznych dla niego ryzyk.

 

Źródła: SocialPress, Marketingiem rządzi symbioza

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 18.01.2013 Każde pokolenie różni się czymś od poprzedniego i ma swoje indywidualne cechy oraz  zachowania. Nie inaczej jest z tak zwaną „generacją Y”, która nastąpiła po „X” i jest jej całkowitym przeciwieństwem. Badania nad tym, czym jest dla niej Internet i w jakim stopniu go używa, pozwalają na wysunięcie interesujących wniosków.  Ankietę, która objęła kilkanaście krajów z całego świata (w tym Polskę), przeprowadził InsightExpress. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 04.04.2013 Pliki cookies istnieją nie od dziś, jednak dopiero niedawno wprowadziły zamęt w przestrzeni internetowej. Ich obecność dla nikogo nie była tajemnicą, jednak wraz z wprowadzeniem nowej regulacji zostały szerzej zauważone. Na forum rozgorzała dyskusja na temat znaczenia plików cookies – czy są nam potrzebne, komu służą i czy mogą uczynić z internautów niewolników cyberprzestrzeni? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 19.10.2012 Większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700