Ikona 03:30 min Ikona Sunrise System 17.12.2012

Raport „World Internet Project Poland 2012” przygotowany przez Orange Polska i Agora SA nie odkrywa Ameryki, ale potwierdza obserwacje dotyczące roli Internetu w naszej aktywności edukacyjnej, zawodowej, rozrywkowej i wreszcie – zakupowej.

Badania zostały przeprowadzone na użytkownikach powyżej piętnastego roku życia metodą wywiadów indywidualnych.  Informacje pozyskane na tej podstawie wykazały, że za użytkowników Internetu uznano 2/3 Polaków.

 

Kto (nie)korzysta z Internetu?

Analiza wyników badań nie wykazała istotnych różnic ilościowych między korzystaniem z Sieci przez kobiety i mężczyzn. Widoczny wzrost zaobserwowano natomiast wśród osób z wykształceniem podstawowym, mieszańców małych miasteczek i wsi.

Jednocześnie raport wykazał, że blisko 1/3 Polaków w badanej grupie wiekowej nie zalicza się do użytkowników Internetu. Wśród głównych przyczyn takiego zjawiska wyróżnia się: brak zainteresowania, brak dostępu do Sieci lub sprzętu komputerowego, brak odpowiednich umiejętności. Nie oznacza to, że osoby te nie miały nigdy kontaktu z Internetem. Niemalże połowa z nich wykorzystuje informacje z Sieci, które wyszukały dla nich inne osoby. Nie-internauci proszę internautów najczęściej o sprawdzenie cen produktów – efekt ROPO działa nawet na nieinternetowych:-)

 

Gdzie najczęściej korzystamy z dostępu do Sieci?

Przeciętny użytkownik Internetu spędza w Sieci blisko dwie godziny dziennie. Raport uwzględnił w swoich badaniach wykształcenie oraz wykonywany zawód. Z racji coraz większej cyfryzacji szkoły oraz miejsc pracy, największy procent użytkowników stanowią uczniowie i pracownicy firm. Jednak z analizy badań wynika, że głównie korzystamy z Internetu w domu. 

W swoich domach polscy Internauci każdego dnia spędzają blisko 1,5 godziny w Sieci. W przypadku osób pracujących ten czas wynosi około 40 minut dziennie. Pomimo, iż obecnie Internet w Polsce przeżywa prawdziwą, mobilną rewolucję, o czym świadczy fakt, że 1/6 respondentów przyznała się do  korzystania z połączenia bezprzewodowego, Polacy rzadko korzystają z dostępu do Sieci w bibliotekach, kawiarniach oraz innych miejscach.

 

Do czego służy nam Internet?

Do podstawowych czynności większości polskich Internautów należy wyszukiwanie informacji w Sieci (czy kogoś to dziwi?). Bardzo duży odsetek użytkowników korzysta z Internetu jako głównego źródła wiadomości. W zależności od wieku internauty obszar wyszukiwanych informacji się zmienia. W najniższej grupie wiekowej (15-19 lat), badania wykazały, że respondenci poszukiwali w Sieci treści humorystycznych oraz edukacyjnych przy przygotowywaniu prac pisemnych, referatów czy do nauki. Starsi użytkownicy wyszukują w Internecie wiadomości o aktualnych wydarzeniach z kraju i świata, ofertach wakacyjnych oraz informacji medycznych.

Internet wykorzystywany jest przez polskich użytkowników także w celach komunikacyjnych. W dalszym ciągu najpopularniejszym kanałem wymiany informacji pozostaje email, na dalszym miejscu plasują się komunikatory oraz portale społecznościowe. Zauważalne są także zmiany trendów i popularności mediów społecznościowych.

Badania „World Internet Project Poland 2012”  wykazały jeszcze jedną dość znaną prawidłowość, że Sieć ma rosnące znaczenie komercyjne. Wzrasta przy tym popularność internetowych usług płatniczych, takich jak: bankowość on-line, opłaty za wycieczki, inwestowanie, itd.

 

Czy Polacy lubią Internet?

 

Jak pokazuje przywoływany raport, doceniamy Sieć za wiedzę i informacje, których jest źródłem, z drugiej strony – dostrzegamy szereg zagrożeń.

 

Surfuje, kto może. Bardziej musimy czy lubimy? Zróżnicowanie aktywności pokazuje, że to narzędzie pracy i okno na świat oraz jedna z form rozrywki, ale z drugiej strony – akceptowana konieczność, by  przetrwać w zdigitalizowanych realiach zawodowych i towarzyskich, z całą świadomością specyfiki tego medium i charakterystycznych dla niego ryzyk.

 

Źródła: SocialPress, Marketingiem rządzi symbioza

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 18.01.2013 Każde pokolenie różni się czymś od poprzedniego i ma swoje indywidualne cechy oraz  zachowania. Nie inaczej jest z tak zwaną „generacją Y”, która nastąpiła po „X” i jest jej całkowitym przeciwieństwem. Badania nad tym, czym jest dla niej Internet i w jakim stopniu go używa, pozwalają na wysunięcie interesujących wniosków.  Ankietę, która objęła kilkanaście krajów z całego świata (w tym Polskę), przeprowadził InsightExpress. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 04.04.2013 Pliki cookies istnieją nie od dziś, jednak dopiero niedawno wprowadziły zamęt w przestrzeni internetowej. Ich obecność dla nikogo nie była tajemnicą, jednak wraz z wprowadzeniem nowej regulacji zostały szerzej zauważone. Na forum rozgorzała dyskusja na temat znaczenia plików cookies – czy są nam potrzebne, komu służą i czy mogą uczynić z internautów niewolników cyberprzestrzeni? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 19.10.2012 Większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700