Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:15 min Ikona Sunrise System 11.01.2010

Koniec z mężczyznami, czyli o tym iż polski internet należy już do kobiet

Minęła epoka męskiej dominacji wśród osób korzystających z Internetu. Surfowanie w sieci stało się najpopularniejszą formą spędzania wolnego czasu dla 53% polskich internautek. Panie korzystają z internetu by zbierać informacje o firmach i ich produktach, także dokonywać zakupów. Polskie kobiety są istotną grupą docelową dla reklamodawców. Ciekawym faktem jest iż w 2009 roku 66% internautów w Polsce deklarowało, że choć raz skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem sieci (podobny procent rok wcześniej.)

Raport Gemius „Kobieta w sieci” jest pierwszą segmentacją polskich internautek. Badanie to zawiera ciekawe dane jako iż jest „kompleksowym studium cech i zachowań polskich użytkowniczek sieci, oferującym unikatową wiedzę o preferencjach internautek. Pozwala dogłębnie poznać zwyczaje zakupowe Polek korzystających z internetu, co znacząco ułatwia tworzenie kampanii marketingowych.” Tego typu raport może być podstawą do tworzenia kampanii reklamowych i internetowej promocji dla firm z kobietami jako główna grupą docelową z unikalnymi potrzebami i percepcją informacji zawartej w internecie.

Zaprezentowane w badaniu poszczególne typy polskich internautek otrzymały nazwy umowne symbolizujące cechy charakteru oraz wzory zachowań mających znaczenie przy korzystaniu z internetu. Co najważniejsze, „kryterium wyróżniającym poszczególne grupy są podzielane wartości, stosunek do zakupów, zwyczaje zakupowe, stosunek do konkursów organizowanych przez producentów i cechy demograficzne.” Zdefiniowane i przebadane grupy to: Normaleski, Siatkarki, Szafiarki, Kulturystki i Tenisistki.

32% polskich internautek to Normaleski, czyli panie z wyższym wykształcenie i ustabilizowaną sytuacją osobistą oraz finansową. Często to mężatki i matki nie rezygnujące z kariery czy rozwoju osobistego ze znacznym budżetem to racjonalnego planowania i wykorzystania (na przykład na zakupy w internecie). Kolejną grupą (25%) są poświęcające się dla rodziny Siatkarki (od przynoszonych w siatkach zakupów dla całej rodziny) mieszkające w mniejszych miejscowościach, z mniejszym dochodem i zwracające uwagę na cenę oraz promocje. Młode, wykształcone i dobrze sytuowane Szafiarki to 13% internautek. Są to osoby niezależne (często single lub osoby w wolnych związkach) ceniące sobie dobre marki których głównym hobby często są zakupy. Kulturystki preferujące życie kulturalne i mniej materialne wartości (często studentki unikające dużych zakupów) to kolejne 10%. Ostatnią grupą polskich internautek są Tenisistki (20% internautek) czyli najmłodsze osoby (nazwane od często noszonego obuwia) będące mało świadomymi konsumentkami z małym budżetem i słabością do sprzedaży wysyłkowej.

Źródło: Gemius

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 15.01.2010 Formy promocji, z którymi możemy spotkać się w Internecie już dawno nie ograniczają się do irytujących banerów, które trudno jest wyłączyć. Natomiast okazuje się, że wiedza użytkowników wyszukiwarek internetowych jest w tym zakresie dosyć ograniczona. Bo reklama w Internecie to nie tylko baner z niewidzialnym i znikającym krzyżykiem, ale tak naprawdę każdy ruch użytkownika. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.01.2010 Według raportu przygotowanego przez TNS OBOP, wyszukiwarki internetowe stały się w ostatnim czasie doskonałym miejscem do promocji swoich ofert przez biura turystyczne. Okazuje się, ze Internauci chętnie szukają w sieci opinii na temat biur podróży oraz informacji o konkretnych kierunkach podróży. Dlatego w tym sektorze warto rozważyć połączenie strategii reklamowych offline oraz online. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 04.01.2010 Miniony rok, mimo wielu kryzysów był całkiem dobrym czasem dla rynku reklamy internetowej, która zanotowała w tym okresie wzrost w kwestii poświęcanych na nią funduszy. Co więcej według prognoz, kolejne lata mają być równie sprzyjające. Można więc wnioskować, że z biegiem czasu Internet stanie się medium, najczęściej i najchętniej wybieranym przez reklamodawców. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700