Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:00 min Ikona Sunrise System 02.03.2016

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google

Na fali rosnącej niechęci twórców oprogramowania, jak i samych Internautów do wtyczki Adobe Flash, Google zdecydowało się na kolejny krok w kierunku odejścia od wspierania tej technologii. Po 2011 roku, kiedy to gigant z Mountain View zaprzestał wsparcia dla wtyczki w mobilnej wersji przeglądarki Chrome, przyszedł czas na zwiększenie bezpieczeństwa i wygody odbiorców reklam graficznych Google AdWords.

 

Podobne działania podjęło do tej pory w 2010 roku Apple, które w systemie iOS całkowicie zrezygnowało z technologii Flash na rzecz HTML5, czy też Mozilla, która w zeszłym roku zablokowała w swojej przeglądarce wtyczki w wersji 18.0.0.203 i starszych. Poza tym samo Adobe już w sierpniu 2012 roku zrezygnowało z aktualizowania rozszerzenia dla Androida. Czy Flash w takim razie całkowicie zniknie z rynku?

 

Zarzuty wobec Flasha

 

Czym zasłużyła sobie technologia opracowana przez Macromedia (w 2005 roku firmę wykupiło Adobe), skoro odwracają się od niego największe firmy świata IT? Jest to przecież jedno z najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych rozwiązań pozwalających tworzyć naprawdę skomplikowane aplikacje i animacje.

1)    Nie wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z rozszerzenia od Adobe. Ma to związek zarówno z sukcesywnym wycofywaniem wsparcia dla wtyczki, jak i z koniecznością jej pobrania. Nie każdy użytkownik pobiera rozszerzenie Adobe Flash Player przy instalacji, czy też pierwszym uruchomieniu przeglądarki. Nie wszyscy decydują się także wtedy, gdy napotykają w sieci aplikację wymagającą instalacji wtyczki.

2)    Aplikacje i grafiki wykonane przy pomocy technologii Flash są „cięższe”. Użytkownicy wtyczki mogą narzekać więc na większe obciążenie procesora i baterii, jak i dłuższy czas ładowania stron internetowych, czy reklam w tym formacie.

3)    Problemy z bezpieczeństwem. Największym zarzutem wobec wtyczki Adobe Flash Player jest jej niestabilność i regularnie wykrywane kolejne luki umożliwiające jej zhakowanie i szpiegowanie użytkowników. To właśnie ze względów bezpieczeństwa giganci branży IT coraz częściej rezygnują z korzystania bądź wspierania produktu Adobe.

 

Flash i Google AdWords

 

Według ostatnich doniesień z profilu Google+ AdWords, Google wycofuje się z wyświetlania reklam graficznych przygotowanych w oparciu o technologię Flash. Gigant z Mountain View chce tym zachęcić reklamodawców do korzystania z HTML5. Jako powód podaje możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.

Rezygnacja z reklam we Flashu przebiegać ma dwuetapowo. Najpierw, 30 czerwca 2016 roku, użytkownicy systemu AdWords oraz platformy DoubleClick Digital Manager stracą możliwość załadowania tego rodzaju reklam.

Ostateczny koniec formatu w reklamach Google nastąpi dopiero 2 stycznia 2017 roku, kiedy to Google przestanie wyświetlać przygotowane w nim reklamy.

Co zrobić, jeśli mamy już reklamy w formacie Flash?

Google uspokaja, że kampanie Flash z odpowiednimi ustawieniami są przez nich automatycznie konwertowane do formatu HTML5. Wystarczy na koncie AdWords ustawić automatyczne konwertowanie. Zachęcamy jednak do zapoznania się z całym artykułem z pomocy Google dotyczącym konwersji reklam do HTML5.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Reklamy AdWords w Mapach Google Ikona 00:00 min 29.04.2016 Stało się! Reklamy oficjalnie zawitały już do wyników wyszukiwania w Mapach Google. Od ok. 18 kwietnia możemy jeszcze skuteczniej docierać do odbiorców lokalnych. Po kilku miesiącach testów Google ostatecznie zdecydowało się na ten krok i dało nam jeszcze jedno narzędzie do rozwoju swojego biznesu. Jak to wygląda w praktyce? Czy użytkownicy będą klikać i odwiedzać naszą firmę? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Reklama na Mapach Google Ikona 00:00 min 02.06.2016 Jeszcze niedawno Mapy Google pozwalały jedynie planować trasy i wyszukiwać lokalne przedsiębiorstwa. Dziś celem Google wydaje się być zmaksymalizowanie użyteczności tej usługi nie tylko dla samych użytkowników, lecz także promujących się tam firm. Na Mapy Google z przytupem i fioletowym znacznikiem wkroczyli reklamodawcy AdWords, a jakiś czas wcześniej partnerzy Google tacy jak np. Booking.com, HRS, czy inne wyszukiwarki hoteli i systemy rezerwacji. Co jeszcze ma w zanadrzu gigant z Mountain View? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

4 reklamy AdWords powyżej wyników wyszukiwania Google Ikona 03:00 min 29.02.2016 Znaczące zmiany w układzie strony wyników wyszukiwania Google! Po kilku miesiącach testów, ok. 19 lutego wyszukiwarka ostatecznie zdecydowała się wprowadzić dla części wyników nie 3 a 4 reklamy AdWords nad rezultatami organicznymi. Jednocześnie żegnamy się (z wyjątkami) z reklamami występującymi po prawej stronie SERP. Czy świat SEO i PPC właśnie zadrżał? Jak zwykle w przypadku Google – niekoniecznie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700