Ikona 01:00 min Ikona Sunrise System 02.03.2016

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google

Na fali rosnącej niechęci twórców oprogramowania, jak i samych Internautów do wtyczki Adobe Flash, Google zdecydowało się na kolejny krok w kierunku odejścia od wspierania tej technologii. Po 2011 roku, kiedy to gigant z Mountain View zaprzestał wsparcia dla wtyczki w mobilnej wersji przeglądarki Chrome, przyszedł czas na zwiększenie bezpieczeństwa i wygody odbiorców reklam graficznych Google AdWords.

 

Podobne działania podjęło do tej pory w 2010 roku Apple, które w systemie iOS całkowicie zrezygnowało z technologii Flash na rzecz HTML5, czy też Mozilla, która w zeszłym roku zablokowała w swojej przeglądarce wtyczki w wersji 18.0.0.203 i starszych. Poza tym samo Adobe już w sierpniu 2012 roku zrezygnowało z aktualizowania rozszerzenia dla Androida. Czy Flash w takim razie całkowicie zniknie z rynku?

 

Zarzuty wobec Flasha

 

Czym zasłużyła sobie technologia opracowana przez Macromedia (w 2005 roku firmę wykupiło Adobe), skoro odwracają się od niego największe firmy świata IT? Jest to przecież jedno z najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych rozwiązań pozwalających tworzyć naprawdę skomplikowane aplikacje i animacje.

1)    Nie wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z rozszerzenia od Adobe. Ma to związek zarówno z sukcesywnym wycofywaniem wsparcia dla wtyczki, jak i z koniecznością jej pobrania. Nie każdy użytkownik pobiera rozszerzenie Adobe Flash Player przy instalacji, czy też pierwszym uruchomieniu przeglądarki. Nie wszyscy decydują się także wtedy, gdy napotykają w sieci aplikację wymagającą instalacji wtyczki.

2)    Aplikacje i grafiki wykonane przy pomocy technologii Flash są „cięższe”. Użytkownicy wtyczki mogą narzekać więc na większe obciążenie procesora i baterii, jak i dłuższy czas ładowania stron internetowych, czy reklam w tym formacie.

3)    Problemy z bezpieczeństwem. Największym zarzutem wobec wtyczki Adobe Flash Player jest jej niestabilność i regularnie wykrywane kolejne luki umożliwiające jej zhakowanie i szpiegowanie użytkowników. To właśnie ze względów bezpieczeństwa giganci branży IT coraz częściej rezygnują z korzystania bądź wspierania produktu Adobe.

 

Flash i Google AdWords

 

Według ostatnich doniesień z profilu Google+ AdWords, Google wycofuje się z wyświetlania reklam graficznych przygotowanych w oparciu o technologię Flash. Gigant z Mountain View chce tym zachęcić reklamodawców do korzystania z HTML5. Jako powód podaje możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.

Rezygnacja z reklam we Flashu przebiegać ma dwuetapowo. Najpierw, 30 czerwca 2016 roku, użytkownicy systemu AdWords oraz platformy DoubleClick Digital Manager stracą możliwość załadowania tego rodzaju reklam.

Ostateczny koniec formatu w reklamach Google nastąpi dopiero 2 stycznia 2017 roku, kiedy to Google przestanie wyświetlać przygotowane w nim reklamy.

Co zrobić, jeśli mamy już reklamy w formacie Flash?

Google uspokaja, że kampanie Flash z odpowiednimi ustawieniami są przez nich automatycznie konwertowane do formatu HTML5. Wystarczy na koncie AdWords ustawić automatyczne konwertowanie. Zachęcamy jednak do zapoznania się z całym artykułem z pomocy Google dotyczącym konwersji reklam do HTML5.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklamy AdWords w Mapach Google Ikona 00:00 min 29.04.2016 Stało się! Reklamy oficjalnie zawitały już do wyników wyszukiwania w Mapach Google. Od ok. 18 kwietnia możemy jeszcze skuteczniej docierać do odbiorców lokalnych. Po kilku miesiącach testów Google ostatecznie zdecydowało się na ten krok i dało nam jeszcze jedno narzędzie do rozwoju swojego biznesu. Jak to wygląda w praktyce? Czy użytkownicy będą klikać i odwiedzać naszą firmę? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na Mapach Google Ikona 00:00 min 02.06.2016 Jeszcze niedawno Mapy Google pozwalały jedynie planować trasy i wyszukiwać lokalne przedsiębiorstwa. Dziś celem Google wydaje się być zmaksymalizowanie użyteczności tej usługi nie tylko dla samych użytkowników, lecz także promujących się tam firm. Na Mapy Google z przytupem i fioletowym znacznikiem wkroczyli reklamodawcy AdWords, a jakiś czas wcześniej partnerzy Google tacy jak np. Booking.com, HRS, czy inne wyszukiwarki hoteli i systemy rezerwacji. Co jeszcze ma w zanadrzu gigant z Mountain View? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

4 reklamy AdWords powyżej wyników wyszukiwania Google Ikona 03:00 min 29.02.2016 Znaczące zmiany w układzie strony wyników wyszukiwania Google! Po kilku miesiącach testów, ok. 19 lutego wyszukiwarka ostatecznie zdecydowała się wprowadzić dla części wyników nie 3 a 4 reklamy AdWords nad rezultatami organicznymi. Jednocześnie żegnamy się (z wyjątkami) z reklamami występującymi po prawej stronie SERP. Czy świat SEO i PPC właśnie zadrżał? Jak zwykle w przypadku Google – niekoniecznie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700