Firma Rapleaf przeprowadziła badanie podsumowujące strukturę grupy użytkowników najpopularniejszych serwisów społecznościowych pod kątem płci i wieku oraz liczby internetowych znajomych. W badaniu uwzględniono ok. 49,3 mln internautów należących m.in. do Myspace, Facebook, Bebo, Hi5, Flixter.
We wspomnianym zestawieniu „wydało się”, że to kobiety znacznie liczniej uczestniczą w serwisach społecznościowych. Podsumowując wszystkie wyniki w przeprowadzonym badaniu, można wywnioskować, że kobiet powyżej 14. roku życia uczestniczących w serwisach społecznościowych jest 24 821 901. Przy tym mężczyzn jest o 4 262 375 mniej – ok. 20 559 526.
Dla przykładu jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych Facebook.com w swojej bazie zawiera w grupie wiekowej 18-24 aż 1 685 029 kobiet oraz 977 753 mężczyzn.
Ponadto kobiety 18-24 lat są bardziej aktywne niż mężczyźni w tej samej grupie wiekowej. Dopiero w starszych grupach wiekowych zaczynają dominować mężczyźni:
Badania wskazują również, że największy odsetek obydwu płci posiada od 1-25 znajomych. Traktując wyniki troszkę z przymrużeniem oka, możemy powiedzieć, że kobiety zdeklasowały mężczyzn właśnie w tej dziedzinie aktywności 🙂
Źródło: readwriteweb.com
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: