Na to specjalista jest ekspertem, żeby wyjaśniał laikom – spieszymy więc z odpowiedzią na kilka kwestii, które nurtują wszystkich początkujących reklamodawców AdWords i wielu weteranów kampanii linków, którzy reklamują się w ten sposób od lat.
– czy konkurencja mnie nie wyklika w 5 min.? – czy internauci lubią linki? – jaka jest różnica między linkami a pozycjonowaniem? – dlaczego prowadzenie kampanii lepiej zlecić firmie zewnętrznej, niż próbować samodzielnie? – czy wybrany Pakiet starczy mi na miesiąc kampanii? – ile zapłacę za jedno kliknięcie? – ile będę mieć kliknięć? – czy link wyświetli się tylko na wybraną frazę czy również na frazy rozbudowane? – jaką mam gwarancję skuteczności wybranej strategii? – co obejmuje opłata za prowadzenie kampanii? – dlaczego kwota za kliknięcie nie jest stała? – czy opłata aktywacyjna za otwarcie konta jest jednorazowa? Dlaczego musi Klient ją uiścić? – czym się różnią Pakiety?
Zacznijmy od kwestii ogólnych: popularności kampanii linków i zasadności zlecania jej specjalistycznej firmie.
Należy zaznaczyć przede wszystkim, że linki sponsorowane Google AdWords są niezwykle popularne wśród internautów – świadczą o tym tysiące wyświetleń i kliknięć w reklamy naszych klientów. Natężenie informacji, jakie użytkownik znajdzie wśród naturalnych wyników powoduje, że dla wygody często korzysta on z wyeksponowanych wyników sponsorowanych. Internauta wie, że to jest reklama, spodziewa sie więc, ze znajdzie tam reklamowany – poszukiwany – produkt czy usługę. Traktuje więc linki jako pomocną informację. Klika, wchodzi na stronę i kupuje.
Łatwo zauwazyć różnicę między kampanią a pozycjonowaniem w wynikach organicznych – to inne miejsce i inny sposób eksponowania swojej strony, inne tempo oraz system opłat, planowania budżetu.
Obie formy reklamy w wyszukiwarkach łączy jedno: trafianie do dokładnie sprofilowanej grupy odbiorców, płatność za efekty (kliknięcia czy obecność wśród top dziesiątki) i wykorzystanie do celów promocyjnych medium o kluczowym dziś znaczeniu marketingowym!
Dlaczego zlecać kampanię fachowcom? Odpowiedź tkwi w pytaniu: bo fachowiec zrobi to lepiej, sprawniej, w oparciu o wiedzę branżową, przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi. Samodzielne prowadzenie kampanii Google AdWords przez laika może okazać się kosztownym, nieskutecznym eksperymentem marketingowo – wizerunkowym.
Ponadto amator nie posiada certyfikatu Google AdWords Professional – certyfikatu poświadczajacego znajomość wskazań, zasad, meto działania Google. A to wiedza nieoceniona – i niezbędna.
Ciąg dalszy nastąpi…
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: