Dlaczego reklama internetowa nie ucierpi na kryzysie? Bo chroni przed kryzysem. Porównując ceny reklam w prasie, radiu, telewizji i Internecie, nie sposób nie dojść do łatwo obliczalnego wniosku, że wszystkie formy reklamy w Internecie są znacznie tańsze, niż kampanie w innych mediach.
Na tle kryzysu nabiera to szczególnego znaczenia. Jeżeli reklamodawca musi ciąć budżet reklamowy i będzie zmuszony poprzestać na najtańszych metodach, w Internecie może naprawdę reklamować się za grosze. Tym samym nie wstrzyma akcji promocyjnej i trafi do klientów – a to z kolei pomoże mu utrzymać kondycję finansową mimo spowolnienia gospodarczego.
Inną motywacją do inwestowania w reklamę sieciową jest jej model cenowy: w przypadku marketingu w wyszukiwarkach płaci się tak naprawdę za efekt, nie za kampanię. Nie ma tego w prasie, radiu ani telewizji, ani w żadnej opcji reklamy outdoorowej.
Jak prognozują eksperci, „dzięki obecnemu spowolnieniu gospodarczemu, reklama online w modelu „płać za efekt” może stać się bardzo popularna w naszym kraju, tak jak ma to już miejsce w krajach Europy Zachodniej”.
Źródło: Medialine
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: