Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 02.04.2013

Na różnych portalach aukcyjnych wciąż można znaleźć oferty katalogowania. Czy jest to coś, co może pomóc Twojej stronie internetowej? Czy może przynieść realny zysk? Czy warto jest zainwestować? Czy wspiera to pozycjonowanie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba dowiedzieć się, czym jest katalogowanie i jaką ma historię.

 

Czym jest katalogowanie stron i dlaczego jest istotne dla pozycjonowania?

 

Katalogowanie stron to proces, którego celem jest umieszczenie informacji o naszej firmie w swoistej „książce telefonicznej”, gdzie zamiast numeru telefonu znajduje się adres strony www. Przykładem takiego katalogu może być np. : katalog.krs-online.pl lub katalog.onet.pl.

Wyszukiwarka Google ceni liczbę linków, która prowadzi do naszej strony, więc takie wpisy mogą mocno pomóc przy pozycjonowaniu. Teoretycznie „im więcej szumu” o naszej stronie w szeroko pojętym Internecie – tym wyższe zajmiemy pozycje. W tym przypadku jednak przysłowie „lepsza zła sława niż jej brak”, nie działa! Dobór katalogów jest niezwykle istotny – zły wybór z pewnością zaszkodzi naszej stronie! W niektórych katalogach można dodawać strony o tematyce pornograficznej. Chyba nikt z przedsiębiorców nie chciałby, aby informacje o jego firmie były w jakikolwiek sposób powiązane z takimi stronami.

 

Katalogi do pozycjonowania: czy warto inwestować?

 

W wielu wspomnianych ofertach pojawia się informacja o płatnych katalogach lub o „ręcznych” wpisach. Dlaczego są istotne?
Gigant z Mountain View zmienia swój algorytm średnio 500 razy rocznie. Coraz istotniejsza jest unikalność treści zamieszczanych na stronach. Tysiące identycznych wpisów w kiepskich katalogach wygląda po prostu nienaturalnie i zupełnie w niczym nie pomoże. Płatne katalogi do pozycjonowania  często wymuszają lepszą administrację oraz dbałość o jakość.
Zbierając wnioski: Na dzień dzisiejszy katalogowanie pomaga przy pozycjonowaniu – pod warunkiem jednak, że katalog jest wartościowy i przekaże część swojej „mocy” określanej parametrem PageRank. Podobnie jak książki telefoniczne – katalogi do pozycjonowania firm wychodzą już z użycia – nadal jednak są dodatkową wizytówką naszej firmy.
Więcej:
O usłudze pozycjonowania
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

6 cech dobrego meta description Ikona 03:30 min 29.09.2015 Meta description, czyli opis danej podstrony, wyświetlany w wynikach wyszukiwania, to niezwykle istotny element każdej strony internetowej. To często właśnie od niego zależy, czy użytkownik, który znalazł naszą stronę w Google, kliknie właśnie nasz link, czy wybierze jeden z linków konkurencji. Sprawdź 6 cech dobrego meta description i dowiedz się jak zachęcić internautów do wizyty na Twojej witrynie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Fresh Crawl i Deep Crawl – czym są i dlaczego są ważne Ikona 05:50 min 11.08.2016 Jak wspomniałem w poprzedniej części cyklu o Googlebocie, robot sieciowy bywa nazywany również crawlerem (z ang. crawl – pełzać). Pomimo, iż pełzanie większości z nas kojarzy się z uległością, w tym wypadku to my musimy dostosowywać się do działań Googlebotów (pełzaczy), które na naszej stronie internetowej (prawdopodobnie) regularnie przeprowadzają fresh crawl i deep/main crawl. W tym artykule dowiecie się więcej o obu rodzajach „pełzania” wykonywanych przez roboty sieciowe. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Magia rich snippets Ikona 02:35 min 16.04.2012 Standardowe dziesięć pierwszych linków (tzw. "top 10"), wyświetlanych w wyszukiwarce Google, zostało ostatnio rozszerzonych o mapy, wideo, grafiki, wykresy oraz elementy tzw. „rich snippets”.  Chciałbym napisać kilka słów o tych ostatnich, które ostatnio pojawiają się praktycznie wszędzie, choć rzadko zdajemy sobie z tego sprawę. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700