Na różnych portalach aukcyjnych wciąż można znaleźć oferty katalogowania. Czy jest to coś, co może pomóc Twojej stronie internetowej? Czy może przynieść realny zysk? Czy warto jest zainwestować? Czy wspiera to pozycjonowanie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba dowiedzieć się, czym jest katalogowanie i jaką ma historię.
Katalogowanie stron to proces, którego celem jest umieszczenie informacji o naszej firmie w swoistej „książce telefonicznej”, gdzie zamiast numeru telefonu znajduje się adres strony www. Przykładem takiego katalogu może być np. : katalog.krs-online.pl lub katalog.onet.pl.
Wyszukiwarka Google ceni liczbę linków, która prowadzi do naszej strony, więc takie wpisy mogą mocno pomóc przy pozycjonowaniu. Teoretycznie „im więcej szumu” o naszej stronie w szeroko pojętym Internecie – tym wyższe zajmiemy pozycje. W tym przypadku jednak przysłowie „lepsza zła sława niż jej brak”, nie działa! Dobór katalogów jest niezwykle istotny – zły wybór z pewnością zaszkodzi naszej stronie! W niektórych katalogach można dodawać strony o tematyce pornograficznej. Chyba nikt z przedsiębiorców nie chciałby, aby informacje o jego firmie były w jakikolwiek sposób powiązane z takimi stronami.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: